ik krijg mijn paard helemaal niet naar beneden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

ik krijg mijn paard helemaal niet naar beneden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 16:50

hoi.
ik heb een probleem met mijn pony.
sinds een tijd krijg ik haar niet meer naar benden zelf in de stap niet meer?ze is gewoon zo ontiegelijk sterk .mijn instructrise heeft haar al 2 weken thuis gehad maar is er niets mee opgeschoten we zijn doorvoor naar de fysio geweest maar konden niets vinden?ze is ook al naar de tantarts geweest dus daar kan het ook niet aan liggen!
ik vind het zo raar en ik wil ze graag dat het me lukt maar het lukt me gewoon niet Huilen .
nou krijg ik les enz maar goed als mijn instructrise het ook al niet lukt Verward hoe moet ik dan beginnen?
ik rij nu lekkere buitenritten lekker ondspannen en we springen want dat vind ze ook helemala gewelig maar goed ik zou het zo graag weer voor elkaar willen hebben Verdrietig .
de reden dat ik het hierop heb gezet is dat misshcien nog wel mensen zoiets hebben en misshien een oplossing weten?
ik ben nu radeloos Boos! Boos! .

groetjes ellen.
ben het wel lekker even kwijt Tong uitsteken

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:54

En je wilde (in een ander topic) wedstrijden gaan rijden?

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 16:56

ja sorry dit is weer een ander mijn verzorgpaard!

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:48

Geen penny alarM?

Shariff you rock my world. (L)

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 17:51

sorry maar snapt niet helemaal wat je er mee bedoelt?

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:51

Les houden en als het daar totaal neit mee lukt andere les halen.

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:42

Het is erg moeilijk.. je kunt het ook onmogelijk noemen.. om hier een oplossing te vinden terwijl wij geen situatie van jou en je paard kunnen vormen..

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:45

Shariff97 schreef:
Geen penny alarM?


Hoezo zou dit nou weer gelijk een pennymeisje moeten wezen? Verward Vind je reactie een beetje vreemd.


Vervelend dat het niet meer goed lukt. Misschien kun je een keer bij een andere persoon les nemen. Misschien zegt diegene weer andere dingen en lukt het wel. Succes ermee

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:04

Als hij iets niet doet wat hij altijd wel deed, dan denk ik toch dat er iets mis is. Zadel (boom) laten nakijken bij een goede ruitersportzaak? De dierenarts even alles laten nakijken? (die miste ik nog in het rijtje). Succes!

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 14:24

tja ik heb er vandaag weer op gezeten en het ging al veel beter ondspannde goed en liet eidelijk los hopelijk houden we het zo!

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss


mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:35

hey,
hoe reageert ie dan als je hm longeert met een bijzetje????
is hij dan ontspannen Cool of gaat hij constant in protest??? Boos!

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 14:58

nou ik heb vandaag met elastiek gereden maar ik ben er nu wel achter als je er iets om of op doet dat het allen maar erger word want ik heb het er later afgehaald want ze ging stijgeren maar goed dat ken ik nu wel dus maakt het me niet zo veel meer uit!
maar toen ging het veel beter dus maar met longeren doe ik het wel hoor!!

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:15

Zet er is iemand anders op, die niet weet dat ze dit probleem heeft, misschien zet je jezelf teveel vast.
Kijkd an goed naar de uitdrukking op je pony's gezicht.
Ik kan meestal wel zien of een paard het doet van pijn, of gewoon van dwarsheid.
Heb je de DA al gebeld?
Misschien zit er een wervel verkeerd ofzo..
Of is erzoeits al gezegt?
Heb een beetje snel gelezen Bloos

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 03:33

tis gewoon nauwelijks mogelijk om op een forum hier antwoord op te geven, wat doe je? hoe zit je? hoe 'hard 'ben je in je hand? allemaal factoren, ga bij iemand op les die weet waar ze/hij mee bezig is...

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:04

Jaaa inderdaad, les nemen is toch belangrijk en als je er met deze les niet komt andere les volgen! Sowieso als je paard zich sterk maakt om niet ''aan de teugel'' te lopen dan klopt er iets niet!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:55

mm wat dacht je van een ander bit? wil ook weleens helpen. bij mijn Tinker lukte het ook nooit, en later bleek gewoon dat ze haar bit niet fijn vond, dus hup tot 4X toe een ander type bit, en nu heb ik er 1 waar ze lekker ontspannen door loopt. ik bedoel dus niet dat het bit niet past ofzo, maar gewoon, verandering kan goed zijn, misschien is je pony een type pony wat gewoon een ander type (geen scherp) bit nodig heeft? bv dubbelgebroken/enkelgebroken, of van een ander metaal/materiaal?

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:10

kan het ook zijn dat je hem te hard in zn mond getrokken hebt?? dat hij daarom nu zo vast zit? meestal krijg je dan dit effect zieje. Ik zou als ik jou was 2 weken rust geven.. longeren met halster kan wel. en dan na twee weken er op gaan en alleen maar met losse teugels rijden. en longeren met de cock.. (heel los) en dan héél zachtjes aan weer een beetje de teugels op maat nemen. En denk nu eens niet: Hij MOET neerwaarts, maar denk: Ik rijd lekker en als hij toevallig neerwaarts gaat is dat mooi meegenomen.........

I'm not expecting your sympathy.. but its al been to much for me.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:51

als het geen medisch probleem is...veel wendingen en achtjes rijden links rechts instellen en je paard goed loswerken in de mond, goed van achter naar voor blijven rijden zodat ze zelf die aanleuning op gaat zoeken en zakt in je hand, en vooral niet stug worden in je hand, zonder dat je het contact verliest.

ZwarteKa

Berichten: 244
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:21

Probeer het eens vanuit ontspanning. Niet gelijk proberen 'in de krul te trekken'... Lekker lang aan de lange teugel, voltes rijden en stelling & buiging vragen. Voltes kleiner maken, stukje wijken op de lange zijde. Eerst lekker inbuigen, misschien stukje galopperen en dan pas (vanuit ontspanning) de teugels meer gaan oppakken. Kortweg gezegd: probeer het eens vanuit een andere benadering. Misschien werkt dit beter voor je paard. Succes!

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 18:55

tja te hard in de mond ben ik helemaal niet dus daar licht het niet aan en ik heb gewoon top les ,het is gewoon heel erg moeilijk ik heb haar zelf een maand stil gehad maar dat helpt niets.
een ander bid is misshien voor heel even een oplossing maar daar gaat ze ook op vastpakken,ik rij nu met een dubbel gebroken bid echt helemaal niet scherp.
longeren helpt ook niet dan wil ze het wel maar ook op de verkeerde manier.
daarom is het zo moeilijk!

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

Sharmila

Berichten: 4798
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:46

Probeer eerst eens het probleem bij jezelf te zoeken. Ze deed het immers eerst wel....
Ga lekker ontspannen op je paard stappen en ga na van je pols, elleboog, schouder en dan weer andersom of dat wel ontspannen is. Waarschijnlijk is dat niet zo...of het paard heeft een spierprobleem in zijn nek of rug ofzo dat kan ook. Maar als dat niet zo is probeer dat gewoon te ontspannen. Ga gewoon dom een halfuur lang rondjes lopen en probeer dit gewoon. Pols, elleboog en schouder ontspannen. Als het eenmaal in de stap lukt doe je het daarna in de draf. Gewoon als een zak aardappelen erop zitten teugels een beetje laten vieren zodat je wel contact houdt met zijn mond.
Misschien is het handig als er nog iemand bij is die kan controleren of je er wel ECHT als een zoutzak op zit.

Als je merkt dat je helemaal onspannen bent, en je pony ook neem je langzaam de teugels weer aan. Voel je dat ze weer aanspant laat je meteen weer vieren! En ga net zo lang door totdat je de teugels op maat hebt en dat je pony daarnaast ook ontspannen is.
Probeer in dit proces lekker voltes te rijden, of gebroken lijnen. Slangenvoltes zijn ook geweldige oefeningen met dit soort dingen. Als het goed is gaat je pony na een tijdje je hand volgen en wat meer neerwaarts lopen.

Bij mij werkt dit geweldig! Het kan zijn dat het niet in een keer lukt, maar dan ga je de volgende dag gewoon weer verder. Net zo lang totdat jullie ALLEBEI ontspannen zijn.

Lukt dit alles niet, dan ligt het probleem niet aan het rijden maar is er waarschijnlijk meer aan de hand. Haal er dan een dokter bij ofzo.

succes! OK dan!

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:49

Als jij hem voortdurend op een buitenrit lekker laat lopen waar hij dat wil, en verder niet veel van hem vraagt, zal het aan de teugel rijden eens in de week ook niet echt opschieten. Een maand stilzetten helpt ook niet om een pony soepel en lenig te houden.

Je suis Charlie.

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:52

Dit denk dat je gewoon het er weer rustig in moet rijden en veel oefenen want als het de ene keer wel moet en de andere keer niet weet hij ook niet waar hij aan toe is. En in het begin zorgen dat hij gewoon weer ontspannen je hand gaat volgen succes in ieder geval

Eindelijk mijn website bijna af! http://www.dameszadel.com Trots op!!
Hincapie L1+1 ToyStory L1+10 rust zacht poppie!
Sinds 28 februari 2013 de zeer trotse mama van ons knappe zoontje!!!

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:50

ik krijg mijn paard ook pas na 3 kwartier
naar beneden en als ik dan maar even stop dan
loopt ie weer sterren te kijken
als ik jou was deed ik hem eens naar de kraker

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:35

loonie schreef:
hoi.
ik heb een probleem met mijn pony.
sinds een tijd krijg ik haar niet meer naar benden zelf in de stap niet meer?ze is gewoon zo ontiegelijk sterk


hoezo sterk, je moet juist geen gevecht met der aangaan, wie het sterkste is.
laat haar van voren eens los, geef been, en neem zo afentoe eens ophoudingen. ondertussen veel volte's en 8jes rijden

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers