Boek over paardencommunicatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annemarie87
Berichten: 56
Geregistreerd: 31-07-04

Boek over paardencommunicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 12:42

Wie weet er een goed boek over communicatie met paarden? (hoe laat je zien dat jíj de baas bent, hoe krijgt je paard respect voor je, hoe weet je of je paard jou als de baas ziet en of hij respect voor je heeft, wat denkt je paard enz enz ). Heb van een aantal mensen al tips gehad: Natuurlijk paardrijden van Hempfling, Begrijp uw paard en beter omgaan met uw paard, het paard als partner, wat denkt mijn paard en denken met paarden. Wie kent deze boeken>? Of zijn er ook goede videos over?

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:52

je zou de video van voest en hempfling kunnen zien, eigenlijk gaat dat ook merendeels over de baas zijn maar dan op een vriendelijke en natuurlijke manier.

Annemarie87
Berichten: 56
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 16:53

mmz dat lijkt me wel wat eigenlijk. weet je de titel van die video?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:06

ik heb het boek,
beter omgaan met uw paard.
een echte aanrader,
met zeer nuttige tips !

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:18

ik heb een boek als titel luister naar uw paard. maar heb hem nog niet gelezen dus ik kan ook nog niet beoordelen waar het over gaat sorry

-xx-willeke

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:28

De video van Klaus Hemfling heet Lichaamstaal-de brug tussen mens en paard. Die van Emiel Voest heet (net als het boek) Freestyle Training fase 1. Heb ze allebei liggen thuis en het zijn allebei aanraders!!!
Het boek Het paard als partner geeft alleen een beknopte uitleg van een aantal manieren van natuurlijk omgaan met paarden, maar hierdoor kan je wel zelf kijken wat jou het meest aanspreekt.
Succes er mee!