Wel of niet rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Wel of niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 16:02

Hoi,
sinds een week of 2 heeft Rivjenn 2 bultjes aan de linkerkant van zijn rug, precies waar de achterkant van het zadel ligt.
Ik rijd nu zonder zadel, wel met een bonte shabrak.
De bultjes worden niet erger, gaan niet open en als je erop drukt heeft hij er geen last van.
Op zijn schouder heeft hij ook een paar van deze bultjes.
Aangezien ik het rijden zonder zadel wel weer genoeg vind zou ik graag weer gewoon rijden, wel met een gelpad op zijn rug.
Denken jullie dat het kan of zouden jullie wachten?
Maar ja, hoelang?
De veearts zegt dat hij er geen last van heeft en dat ik wel kan rijden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 16:12

Zijn de bultjes heel hard om te voelen? Dan zijn het waarschijnlijk overactieve talgkliertjes.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 16:20

Ja, ze voelen hard aan.
Ik denk dat hij ze misschien heeft omdat ik hem haver gaf, daar reageerde hij niet op, maar er kwamen wel bultjes.
Nu krijgt hij geen haver meer, op zijn schouders lijken de bultjes wel minder maar op zijn rug nog niet.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 16:29

Tja, als de DA zegt dat het kan... waarom niet? Wij kunnen hier achter een pc-scherm het toch moeilijk zien.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 16:35

ja, dat is natuurlijk zo, maar ja, iets op zijn rug met een zadel erop lijkt me nooit echt prettig.
Maar om nu voor een hele tijd zonder zadel te rijden lijkt me niet echt leuk.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:06

als hij geen last heeft als je erop drukt kan je gewoon rijden. Wel na het rijden even kijken of hij last heeft als je er op drukt.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:14

Heeft mijn paard ook last van en je kan gewoon rijden hoor want ze hebben er geen last van. Mijn paard heeft het gekregen door een allergie voor het wasmiddel waarmee ik de shabrakjes was. Ook het deken dat hij nog op heeft liggen zorgt voor overtollige talg. Het is nog steeds niet helemaal weg, het zal pas helemaal weg zijn als de dekens weer de hele dag af kunnen. Maar rijden is in ieder geval geen probleem hoor! Ze hebben er totaal geen last van.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:40

Rivjenn schreef:
Ja, ze voelen hard aan.
Ik denk dat hij ze misschien heeft omdat ik hem haver gaf, daar reageerde hij niet op, maar er kwamen wel bultjes.
Nu krijgt hij geen haver meer, op zijn schouders lijken de bultjes wel minder maar op zijn rug nog niet.


Oh dat kan heel goed hoor, dat het van de haver komt. Lijkt ene beetje hetzelfde wat Tjo had een paar maanden geleden, ook iss nadat ik granen had gegeven (zogenaamd Euiral 5 elementen voer).
Ik heb er groene leem op gesmeerd en toen waren ze snel weg. Je kunt ook trekzelf proberen van de drogist.
Als hij er heen last van heeft en ze liggen niet direct onder de kussens zou ik gewoon weer gaan rijden, zeker als je een gelpad eronder legt.

Hoe gaat het trouwens met hem, issie al wat actiever? En hou je hem nu?

Viv

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:46

Mijn paard heeft er ook last van!!
Je kan idd gewoon gaan rijden. Ze gaan niet op en hij heeft er geen last van.

Meerdere mensen (die er ook verstand van hebben) hebben er naar gekeken en zeggen dat je gewoon kan rijden.

Succes!