L2 maar achterwaarts lukt nog niet goed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
milobiya2
Berichten: 267
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: huizen

L2 maar achterwaarts lukt nog niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 23:23

Hoi,
Ga eerdags L2 starten.. maar mijn pony kan nog niet zo goed achterwaarts.
Hoe kan ik het goed en snel Leren aan haar?
Ik heb natuurlijk geen haast om L2 te starten Maar toch wil ik snel over.. Maar wel Als Wij er klaar voor zijn..Lachen

Wie wil me helpen met tips..

Groeten vivienne..[/i]


[Edit Apple: titel]

Orchard Princesse Noble Is The Name Of My Horse..
Ga L2 starten met Me scht..Lachen


bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:49

blij dat je zelf al zegt dat je geen haast hebt Knipoog
verder is het zoiso gemakkelijker om het eerst naast je paard te oefenen,dus voor je paard gaan staan,druk op de borst uitoefenen,zelf naar voren stappen,en eventueel een commando,bijvoorbeeld àààchter zeggen.
Daarna kan je op je pony gaan zitten,de juiste hulp geven en iemand anders het commando voor achterwaarts laten geven. Na een paar keer kan je proberen of ze op je hulp,en eventueel stemhulp achterwaarts gaat.
En natuurlijk goed belonen als het goed gaat,al was het maar voor enkele pasjes.
Verder zou ik een keer les gaan zoeken,met goede instructie bereik je zoiso veel sneller wat je wil bereiken,en hij/zij kan je ook goede tips geven op het moment zelf.
Iig veel succes in de L2 Lachen

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

milobiya2
Berichten: 267
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 00:13

Erg bedankt.. Voor de goede uitleg.. Groeten vivienne

Orchard Princesse Noble Is The Name Of My Horse..
Ga L2 starten met Me scht..Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 00:15

Lielle heeft daar een mooi trucje voor. Als je de zoekfunctie gebruikt kom je een boel tips tegen. Ik zou me er niet al teveel op fixeren. Iedere keer in je rijden een paar keer een paar passen achterwaarts meepakken, dan krijgt ie het kunstje snel genoeg onder de knie. Let wel op dat ie mooi diagonaal achterwaarts stapt en niet sleept met de benen of achteruit stormt. Ook in het achterwaarts moet je ten aller tijde voorwaartse drang hebben.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 00:36

tadaa,even opgezocht. Is idd ook een hele goede manier Lachen

Lielle schreef:
Ik heb van de week een geweldig trucje geleerd van mijn springinstructeur. Je hebt er 3 balken, 4 staanders en een helper bij nodig.

je bouwt een oxer, zo breed dat je er makkelijk tussendoor kunt stappen. Aan een kant van de oxer leg je de balken een paar gaten hoger zodat ze dus schuin lopen.
Je stapt er een paar keer ontspannen tussendoor, daarna sta je een keer stil tussen de oxer en stap je weer aan.
Dan legt je helper de derde balk aan de hoge kant op de twee andere neer, en houdt die vast.
Je stapt weer de oxer in en houdt halt.
Dan geef je de hulpen voor het achterwaarts overduidelijk en als hij dan niet reageert laat je helper het balkje rustig naar beneden rollen. Zeer waarschijnlijk gaat hij dan wel achterwaarts Haha! en je blijft rustig de hulpen geven.
Halthouden, balkje terug rollen en weer de oxer in stappen. Op dezlfde manier en nu iets eerder ophouden met de balk rollen en toch nog een pasje terug laten doen.

Dit zo een paar keer doen de 1e keer, stoppen en uitgebreid belonen als hij op jouw hulpen een klein beetje terug gaat.

Bij Raimaer werkte het geweldig! Je gebruikt nl een gecontroleerde natuurlijke reactie van het paard (vluchten) om hem iets aan te leren, de balken zorgen ervoor dat hij recht blijft. Ontspanning en vertrouwen zijn natuurlijk essentiele, als hij hiervan over zijn toeren raakt is het minder aan te raden. Succes ermee, en laat eens weten hoe het gaat.

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 00:42

Ik houd niet van "trucjes".

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 00:46

nee,ik normaalgesproken ook niet,maar voor een principe door te krijgen zijn ze soms best handig Lachen

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 01:02

Jetta schreef:
Ik houd niet van "trucjes".


Hallo, je rijdt paard. Dat is een grote trucendoos die je zelf steeds te slim af moet zijn met een nog slimmer trucje. (oftewel eerst been en dan pas denken)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:35

Zoals hier al beschreven word..Kun je het beste oefenen naast je paard..Met een duidelijk woord dat je daar voor gebruikt.. Zoals "terug".. Als dit aan de hand gesnapt word,zonder dat je je paard hoeft te helpen kun je het onder het zadel gaan doen.. Vraag iemand of die je daarmee wil helpen.. Zo heb ik het mn oude paardje ook geleerd en hij wist het in bijna 1 maand.. Succes.. OK dan!

keep calm, I'm engaged!!! <3


Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:16

Je kunt het beste naast je paard beginnen. En als je hem achterwaarts laat lopen zeg je duidelijk TERUG! En als ie het commando kent doe het als je erop zit, met de hulp. Zo heb ik het Milka geleerd. Haha!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:34

Ik zo beginnen op de hoefslag.Dat is altijd makkelijker.
Vraag of iemand anders je helpt...
Die duwt je paard zachtjes terug terwijl jy de hulpen geeft.Het is oefenen maar het lukt vast wel.Veel suc6!(en niet met commando's werken, dat an in een proef ook niet:P)

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

milobiya2
Berichten: 267
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 13:00

Heel erg bedankt mensen..Lachen ik probeer het een e het andere.. ze kan wel een beetje achter waarts maar gaat heeel snel Zoooww scheef..Lachen
Maar erg bedankt Jullie horen het wel hoe het gegaan is,..:d

Orchard Princesse Noble Is The Name Of My Horse..
Ga L2 starten met Me scht..Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers