Fietsen op het strand (naast paard), kan dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Fietsen op het strand (naast paard), kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 10:42

Ik wil graag een keer met Maddox en mijn man op de mountainbike naar het strand. We liepen er gisteren en vlakbij de waterlijn lijkt het wel te doen. Maar zou het toch niet te zacht zijn? Mijn man is wel een die-hard, maar ja het moet niet onmogelijk zijn.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:46

Ik heb het nooit geprobeert maar het lijkt mij wel te doen. In de bossen zie je toch ook mountainbikers door zandpaden stuiven?

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:46

Eerst zonder paard uitproberen?
Dan kan hij altijd naast de fiets terug lopen als het niet blijkt te gaan

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 11:08

tamary schreef:
Eerst zonder paard uitproberen?
Dan kan hij altijd naast de fiets terug lopen als het niet blijkt te gaan


Daar ben ik te ongeduldig voor....

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:11

Manon 2 schreef:
Daar ben ik te ongeduldig voor....

Sorry hoor, maar dat komt wel een beetje onverantwoordelijk over! Je paard én je man kunnen zich lelijk blesseren als het fout gaat.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:14

Wij hebben vorig jaar de mountainbikes meegehad tijdens de vakantie. Toen we bij het strand aankwamen leek het ons wel mogelijk langs de zeelijn te fietsen, inderdaad omdat het daar wat harder is.
Helaas dus. De fietsen zakten toch nog behoorlijk ver in het zand weg en we kwamen nauwelijks vooruit.

Ik geef je niet veel kans...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 11:43

paars schreef:
Sorry hoor, maar dat komt wel een beetje onverantwoordelijk over! Je paard én je man kunnen zich lelijk blesseren als het fout gaat.


Mijn paard kan zich blesseren als mijn man het niet trekt op de mountainbike op t strand?

En mijn man kan zich niet blesseren als ik het eerst zonder paard uitprobeer terwijl als ik het meteen met paard uitprobeer hij zich wel kan blesseren?

Leg uit....

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 11:44

Kitty schreef:
Wij hebben vorig jaar de mountainbikes meegehad tijdens de vakantie. Toen we bij het strand aankwamen leek het ons wel mogelijk langs de zeelijn te fietsen, inderdaad omdat het daar wat harder is.
Helaas dus. De fietsen zakten toch nog behoorlijk ver in het zand weg en we kwamen nauwelijks vooruit.

Ik geef je niet veel kans...


Mijn man vraagt of je de banden wat zachter had gemaakt? Dat schijnt te helpen Knipoog

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:06

Manon 2 schreef:
Mijn paard kan zich blesseren als mijn man het niet trekt op de mountainbike op t strand?

En mijn man kan zich niet blesseren als ik het eerst zonder paard uitprobeer terwijl als ik het meteen met paard uitprobeer hij zich wel kan blesseren?

Leg uit....



jaja manon, dat wist je nog niet he...............maar zo zie je maar weer Haha!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:11

Een kennis van mij heeft ooit eens door strandzand gefietst... de inspanning was echt enorm en ze ging even traag als de mensen die afgestapt waren en dus te voet gingen. Het was ook maar een heel klein stukje. Dus eigenlijk vrees ik er voor...

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:15

ha ha, ik had net een topic gelezen over iemand die zelf op de fiets zat en het paard aan de hand meenam. Bloos! Heb dus te snel gelezen en dacht dat je man zoiets wilde uitproberen met de mountainbike langs het strand.............stom hè, sorry!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:16

maar manon, fietst hij wel 'ns in de duinen ? mountainbikers houden toch zo van mulle ruiterpaden ? traint hij dat wel 'ns ?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:16

paars schreef:
ha ha, ik had net een topic gelezen over iemand die zelf op de fiets zat en het paard aan de hand meenam. Bloos! Heb dus te snel gelezen en dacht dat je man zoiets wilde uitproberen met de mountainbike langs het strand.............stom hè, sorry!


DAT zou inderdaad nogal een domme actie zijn ..........

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:22

en het dan een keertje willen uitproberen... Tong uitsteken .ik dacht: ja maar dat kán toch niet waar zijn???? Is gelukkig ook niet waar. Domme actie van mijn kant dus.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 12:27

paars schreef:
en het dan een keertje willen uitproberen... Tong uitsteken .ik dacht: ja maar dat kán toch niet waar zijn???? Is gelukkig ook niet waar. Domme actie van mijn kant dus.


Is je vergeven hoor Lachen

hihi ik zie m trouwens al gaan, het zou een soort van vliegeren zijn denk ik Haha!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:00

Wij fietsen ook altijd van het land naar stal met de pony's aan de hand, ze zijn dit van veulen af aan al gewend dus gaat het perfect.
Alleen op het strand...... nog nooit gedaan!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:11

Gewoon doen. Wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat het niet lukt met de fiets, en je man op de fiets naar huis moet. Als jullie allebei huissleutels meenemen is er niets aan de hand, toch?? Haha! Haha! Haha! Muziek!

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 13:20

Dabo schreef:
Gewoon doen. Wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat het niet lukt met de fiets, en je man op de fiets naar huis moet. Als jullie allebei huissleutels meenemen is er niets aan de hand, toch?? Haha! Haha! Haha! Muziek!


Nou eh nee, het strand is 3 kwartier met de auto en de fiets past alleen in mijn auto waar we ook de trailer mee trekken. Dan zouden we dus met 2 auto's moeten komen. Zou op zich wel kunnen, maar het idee was dus om samen iets te doen Lachen

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:07

Dan gaat hij toch daar in de buurt fietsen zolang jij op het strand aan het rijden bent Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:44

Probeer gewoon, als het niet lukt weet je het meteen! Wel voorzichtig doen he!

Slaap zacht, lieve Farouche

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:32

er fiesten hier zo veel lui over het strand.. kan best.. informeer wel eens of er drijfzand is Knipoog

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:38

Ik weet niet om welk strand het gaat? Ik ken iemand die het wel eens deed, van Rockanje naar Oostvoorne fietsen op de mountainbike. Alleen als het dan erg hoog water is, is er niet zoveel hard strand over om te fietsen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 01:19

Ik zie wel vaker mensen over het strand fietsen. Wanneer het strand goed breed is (laag water) is het wel te doen denk ik. Met hoog water heb je eigenlijk nooit echt een goed stuk met hard zand. Jullie zullen je ritje daar dan denk ik een beetje op aan moeten passen!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 10:28

Het is te doen, maar of je man het net zo lang volhoudt als jou, dat is de vraag. Lachen

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 10:43

Volgens mij word er ook weleens een mountainbike wedstrijd gehouden op het strand van Oostvoorne naar Rockanje dus het moet te doen zijn
maar het moet dan idd geen hoog water zijn want dan lukt het niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers