longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 21:31

als ik een eigen pony heb wil ik graag ook mee longeren maar mijn vraag is. als ik op een stal staat en ze hebben geen longeer spullen moet ik die aanschrafen. ik kan naartuurlijk 2e hands kopen maar zit ern een speciaal een maat bij?


-xxx-willeke
p,s het gaat dan om een e-pony


KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:48

net zoals bij alles heb je 3 maten pony, cob en full. Je zult de maat van de e-pony dus moeten weten en ook hoe fors de pony is, als het bijvoorbeeld om een longeersingel gaat. Een gewone longeerlijn gaat niet op maat...


Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:03

Zo ie zo lijkt het me fijn om gewoon je eigen spullentjes te hebben voor je pony, van borstels tot aan longeerspullen maak niet uit wat. Koop je eigen spulletjes en ga er niet van uit dat ze het op je stal hebben.

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 22:06

ik wil ze ook zelf kopen maar ze zijn zo vreselijk duur, en ik ben van plan om niet heel vaak te longeren allen waneer ik er zin in heb.

-xxx-willeke

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:18

Dit is niet rot bedoeld. Maar als alles duur is, dat is het ook, maar waarom ga je dan een pony kopen? Ga je ook het zadel en het hoofdstel van stal lenen? Dit zijn toch dingen die bij de aanschaf van een eigen pony horen. Hoefsmid is ook duur? Maar toch gaat mijn pony daar minstens 7x per jaar heen. En longeren wanneer je zin hebt? Een paard/pony longeren heeft ook zijn nut. Dus als je geen zin hebt om naar je pony toe te gaan, laat je hem ook maar de hele dag in zijn box staan? Sorry, dit komt misschien bot over, maar vind het een beetje simpel gedacht allemaal.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:18

Tweedehands zijn spulletjes veel goedkoper, zoek maar eens op marktplaats of misschien wel hier op Bokt.
Veel succes!


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 22:22

ik zou ff wat uitleggen maykie. ik mag een eigen pony als ik mijn examen betaal de stalling,hoefsmid,dierenarts hoef ik niet zelf te betalen allen zadel,hoofstel enz.. em ik ben aan het sparen voor geld

-xxx-willeke
p,s ik wil niet terug aanvallen aleen wat uitleggen

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 22:24

Ik ben wel van plan om elke dag naar het dier te gaan.En longeren vind ik zelf leuk om te doen.Ik kan je reactie begrijpen.
ik heb het beste voor mijn pony

-xx-willeke

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:29

ehh!! kijk eens in de paardewinkel en je ziet het zo staan! beetje luiheid misschien. Ik lees net dat je een eigen paard wilt hebben, maar dat je alles zelf moet betalen! Zorg ervoor dat je een goed passend zadel en hoofdtel hebt. Een singel past altijd, je kunt er eventueel nog een bontje of longeerdek onderleggen, zolang de singel maar om de buik past!


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:32

Ik zou dan eerst gaan sparen voor GOEDE kwaliteit spullen. Zadel kun je al helemaal niet op bezuinigen, dat gaat ten koste van je pony zijn rug.
Je hoeft niet persee een nieuw zadel te kopen, een 2de hands van bijvb Stübben, Daaleman etc... is ook goed, als het past. Laat een goede zadelmaker langskomen

Longeerspullen kun je zelf zo duur maken als je zelf wil. Je hebt kantoenen longeersingels, die zijn het goedkoopst. Zelf heb ik een neoprene singel die zijn duurder, maar ik vind die gemakkelijker en er zitten meer ringen op om hulpteugels aan te bevestigen.

Je zal denk ik maat Cob nodig hebben, dat ligt eraan hoe groot en breed je pony is.

Dan een longeerlijn, die is altijd hetzelfde qua lengte, hoe groot of klein je dier ook is.

Longeerzweep geld precies hetzelfde voor...kijk wel of je zo'n lange zweep kunt opbergen, anders kun je ook nog een deelbare zweep kopen, die kun je uitelkaar halen en zo makkelijker in je kast kwijt.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:39

er zijn meestal bij paardewinkels wel kortingen ( zie ook ; http://www.ooteman.nl ) Dan is alles opeens een koopje!
maare je meot nartuurlijk wle wat voor je pony ove rhebben, als je pony een koliek aanval heeft, en hij moet een spuit hebben, vindt jij het dan ook te duur??!!

ik meot mijn pony(en volgend jaar verwacht ik mijn 2de Lachen ) Zelf betalen, nartuurlijk staan me ouders me bij met b.v hoge DA kosten.
Als je het nu niet kunt betalen allemaal, mischien moet je dan een baan zoeken?

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 10:42

als mijn dier ziek word zouden me ouders betalen op zich hoef ik aleen maar de spullen te betalen.ik heb nog een heel jaar.En een zadel vind ik belangrijker dan longeer spullen.dus ik kan alltijd nog veder sparen als ik me pony heb *LOL* dan maar wat langer w8ten om te kunnen longeren

-xxx-willeke

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:48

Als je nou iedere maand minimaal honderd euro weglegt heb je na een jaar zeker voldoende voor een goed zadel, leuk hoofdstel/bit en wat dekjes. Een zweetdeken is ook wel belangrijk, wat poetsspullen en wat EHBO spullen.

Dat is het belangrijkste, de rest kun je later telkens wel wat bij kopen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 11:01

Ik heb een hele waslijst+ zadel van 200 euro en en een hoofdstel.ik kom dan op ongeveer 350.50 euro hier zit geen borstels bij die heb ik al. maar ehbo-doos enz zitten er bij. ik ben van plan om meer te sparen omdat ik tog wel hele nieuwe borstels wil kopen

ik zou ff me lijstje opschrijven

zadel-200 euro
lederhoofdstel-ongveer 7 euro
sjabrak ongeveer 18 euro
hoofdstel ongeveer 20 euro
wondenspray ongeveer 12 euro
halseter ongver 5 euro
halstertouw ongeveer 5 euro
hoevenvet 6,50 euro
wormenkuur equimax 22,50 euro
EHBO-Doos

ongeveer 350.50
ik weet niet of ik mag zeggen waar ik deze prijzen vandaan hebben. dus als je de site wil weten stuur maar een pb

-xxx-willeke

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:12

Ehm...zadel 200 euro...dat zal of heel oud zijn of flutkwaliteit. Goedkoop is vaak duur koop wat betreft zadels hoor!

Je kunt beter vanaf zo'n 750 euro rekenen voor een zadel...
Bijvb mijn 2de hands zadel van Stübben koste zo'n 700 euro. Was 5 jaar oud en in goede staat. Heb een zadelmaker langs laten komen die heeft gekeken of hij goed paste en hem opgevuld naar de rug van mijn pony.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:14

Als ik jou was zou ik wat verder doorsparen voor een zadel dan 200 euro... Daar heb je nog geen goed tweedehands zadel voor... Met hoofdstellen van 20 euro moet je ook erg veel geluk hebben, dat dat kwaliteit is... Ik ben dus wel benieuwd naar die site.


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 11:54

ALs ik geluk heb.Mag ik een hoofdstel van mijn buurvrouw hebben.Zij heeft 3 hoofdstellen voor haar paard en 2 gebruikt ze er nooit en als mijn pony er 1 past mag ik er 1 hebben.maar tog neem ik aan dat het niet pas dus ik spaar ook voor een hoofdstel

-xxx-willeke

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:14

het gaat dus om Divoza, dat mag je hier gewoon zeggen hoor, dat kan geen kwaad. Je bedoelt dan waarschijnlijk zo'n starters zadel. Ik zou toch gewoon meer sparen en voor een merk gaan. Die euro's die je meer betaald krijg je dan echt terug in kwaliteit.


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 12:19

vanaf welke prijs kan je een goed zadel krijgen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:46

willeke16 schreef:
vanaf welke prijs kan je een goed zadel krijgen??


Nieuw kun je vanaf zo'n 600/700 Euro aan een degelijk zadel komen. Wil je een 'echt merkzadel', reken dan op prijzen vanaf rond de 1000 Euro.

Wat voor jou misschien een idee is, is Wintec. Wintecs zijn prima zadels van kunststof en verkrijgbaar in vele maten. Deze zijn niet zo duur (ik schat vanaf zo'n 500 Euro).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, meniekske, moniek21 en 149 bezoekers