sexueel misbruik bedrijfsongeval ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

sexueel misbruik bedrijfsongeval ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 22:55

de Katholieke kerk wil bij de verzekering een schadevergoeding claimen voor een pastoor die een meisje heeft misbruikt.

Een bedrijfsongeval is volgens mij een ongeval wat vooraf niet te voorzien is.
Sexueel misbruik is een keuze die iemand maakt dus geen ongeval.
Het blijkt dat 1/4 tot 1/5 van de slachtoffers van sexueel misbruik,misbruikt zijn door priesters/dominees.

Dus weg met het celibaat want ook priesters blijven mannen die hun pik achterna lopen.

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:57

Echt hier valt mn mond van open....


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:57

Bedrijfsongeval? Mijn reet... Misselijk
Het wordt steeds gekker

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 23:04

De pastoor is wel veroordeeld en zit vast, de kerk wil van de verzekering de schadevergoeding terug die ze hebben betaald aan de ouders van het slachtoffer. Boos!
Gelukkig werkt de verzekering hier niet aan mee.

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:11

En de moslims maar afkatten

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:46

Ja dit geloof je toch niet!! Laat de kerk dit maar verhalen op die priester!

Odessa & Assedo

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 01:40

Odess schreef:
Ja dit geloof je toch niet!! Laat de kerk dit maar verhalen op die priester!

Dat dacht ik dus ook! Het is toch die priester die het heeft gedaan, en dus die priester die zn slachtoffer de schadevergoeding zou moeten betalen Verward

Ik begrijp al niet echt waarom de kerk dat betaald heeft, en al helemáál niet hoe ze het in hun hoofd halen dat terug te vragen van de verzekering

You can either agree with me or be wrong.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 01:58

Ach in America zijn dit soort praktijken al zo lang gaande. De katholieke kerk heeft mijoenen (!!) aan schadevergoeding uitgekeerd aan slachtoffers. Maar op hetzelfde moment zit het gros van de misbruikers nog steeds niet achter slot en grendel. De kerk zou juist de eerste moeten zijn die deze misdrijven veroordeeld. Ik vind het in en in triest dat mensen die het geloof verkondigen zich vergrijpen aan jonge kinderen. Die personen moeten een voorbeeld functie vervullen.
En dat geld moet idd bij de misbruiker vandaan komen.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 07:52

Tsja wie weet een sterilisatie aan het celibaat verbinden? Ben je meteen van het hele gezeur af!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:02

Gewoon dat hele celibaat afschaffen, dat is een ongezonde en middeleeuwse toestand. Weten die priesters ook waar ze het over hebben als de mensen met huwelijksproblemen etc. bij ze komen.
En weten ze hoe het voelt om kinderen te hebben .

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:10

ja dat willen ze he, bedrijfsongeval amehoela. Boos! De verzekering trapt er ook niet in, krijgen ze dadelijk jan en alleman voor "bedrijfsongevallen"
Dit soort dingen doet het geloof ook zoveel goeds.
ze zouden al die mannen/vrouwen gewoon moeten ophangen aan de hoogste boom , misbruik Boos! , ik walg ervan

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:14

Bedrijfsongeval? Zijn ze nou gek geworden? Gewoon ene kerel die zn takkies niet thuis kon houden!

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:15

Ik vind de verzekeringsmaatschappij wel in hun recht staan. Ze willen gewoon geen premie uitkeren voor een misdaad. Als ze dat gingen doen was het hek van de dam.
Wie zegt dat er binnen de moslimgemeenschap in de moskee geen seksuele misdrijven plaatsvinden? Maar als dat al gebeurt, zal niemand dat ooit te weten komen. DAt is te vergelijken met strenge christelijke geloven, die kunnen gemakkelijker alles stil houden vanwege de schande.

De hond is de betere mens

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:15

En wat als ze dan uittreden? Knipoog

Het artikel stond gisteren bij ons in de krant, ik weet eerlijk gezegt niet of ik hier om moet lachen of huilen. Het bericht is gewoon te zot voor woorden... Ik geloof niet dat de kerk dit gaat winnen, dan gaan een hoop verzekeraars een hoop stennis maken denk ik... Het is toch ronduit idioot om sexueel misbruik te kunnen verzekeren?! Dan laat ik mezelf ook verzekeren voor het geval ik iemand ga misbruiken! Overigens hebben ze een schikking willen treffen met 't Bisdom, en dat werd afgeslagen... Ook minpunten voor het Bisdom!

Citaat:
Bisdom claimt smartengeld ontucht bij Aegon
ANP/GPD
Rotterdam -
Een conflict tussen de rooms-katholieke Kerk Nederland en verzekeraar Aegon over schadevergoeding aan een slachtoffer van seksueel misbruik is voor de rechter beland.



Het bisdom Rotterdam betaalde in 1998 ruim 56.000 euro letselschade en smartengeld aan de ouders van een 12-jarig meisje dat door een priester van het bisdom was misbruikt. De rk-Kerk vindt dat Aegon dit bedrag op grond van de toen geldende verzekeringsvoorwaarden moet uitbetalen. De verzekeraar weigert dat.



Aegon stelt dat de verzekering van het bisdom niet de schade dekt die voortvloeit uit seksueel misbruik of ander geweld. ,,We zetten geen premie op misdaad of criminaliteit.'' Aegon bood het bisdom in 2000 bij wijze van schikking wel aan de helft van de schade te vergoeden, zegt de woordvoerder. Het bisdom weigerde.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:20

Ik vind het eigenlijk al een criminele gedachte van het bisdom dat ze verwachten dat een verzekeringsmaatschappij een misdaad "vergoedt". Pleit niet voor ze.

De hond is de betere mens

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:04

Desiree schreef:
Ik vind het eigenlijk al een criminele gedachte van het bisdom dat ze verwachten dat een verzekeringsmaatschappij een misdaad "vergoedt". Pleit niet voor ze.


helemaal mee eens..
m'n mond valt hier echt van open.. hoe halen ze het in hun hoofd om die schadeclaim terug te vragen aan de verzekering.. Scheve mond

ludiekje

Berichten: 424
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Hoogeveen city!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:34

bedrijfsongeval ??????????? dat is echt dikke bullshit

Een Kenmerk Van Een Gelukkig Hart Is Een Blij Gezicht!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:31

Had het gelezen in de krant en me bek viel open. Wat een onzin zeg Boos! Hoe halen ze het in hun hoofd om die schadeclaim terug te vragen Boos!:(

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:40

Dit is echt gewoon te gek voor woorden. De kerk zou zulke mensen direct er uit moeten zetten ipv ze het hand boven het hoofd te houden.
Ik denk ook niet dat de bijbel dit soort praktijken goedkeurt.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:25

Echt gewoon schandalig, dan ga je daar echt gelijk weg. Ik kan er niet bij dat zulke mensen dit soort praktijken doen. *kotssmiley*

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:30

bedrijfsongeval, ja me reet!!!!!
Dat soort praktijken kan ik met me pet niet bij...

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:49

Daar viel mijn mond ook van open. Belachelijk, idioot, van de pot gerukt is wat er als eerste in mij opkomt.
De priester is zelf verantwoordelijk voor wat hij doet, wat mij betreft mag hij die €56.000,- mooi uit zijn eigen zak dokken en uit zijn ambt gezet worden. Misselijk

Toos paardloos

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:35

celibaat zijn heeft niets met de bijbel te maken.

volgens mij wordt er door de verzekering alleen uitgekeerd als er GEEN opzet in het spel was, dus volgens mij is het waterdicht.

Amor Vincit Omnia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Barb, Britta31, charrr91, Condor, fro, Indy_Mouse_9, Meliaforever, nonosb, S_Figo, Seventeen, sollair310, Wpaard, xSalina, xSCWx, xxxmh en 63 bezoekers