Waar allemaal aan meedoen met straks 3 jarige merr

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Waar allemaal aan meedoen met straks 3 jarige merr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 23:01

ie! Haha! (paste helaas niet helemaal)

Vanity is nu z'on 2 jaar en 3 maanden en zijn nu rustig bezig af en toe eens longeersingeltje enz er op te leggen en dekens,afspuiten en ga zo maar door,van de winter heel ligt aanrijden en voorjaar en dan even kijken hoe ze eruit ziet,misschien even tijdje weer rust of lekker verder gaan.

In principe is het dus de beodeling dat ze volgend jaar naar de keuring gaat en hopelijk ster word,verder willen we ook graag door voor keur enz.(je kan toch op lokale keuring voorlopig keur worden en dan moet ze proef doen of zo voor echt keur?en als ze dat is kan ze op de foto voor elite?
Het is nog niet zeker of we eerst gaan fokken of eerst sport in hangt beetje van af oe ze ook uitgroeit enz.

Nou heb je natuurlijk de pavo cup 4 en 5 jarige maar ik heb ook wel eens gehoord van sportmerrie competitie enz,hoe zit dat precies,wat zijn leuke dingen om aan mee te doen met een jonge talentvolle(hoop ik Knipoog )merrie?
(v. ooseven)

Ik hoor het graag van jullie OK dan!

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:04

Ik zou wachten tot volgend jaar voorjaar om pas onder het zedel te beginnen, kan ze in de zomer voor de keuring, najaar VSN, zomer PAVO en mee op concours en volgens mij is de sportmerriecompetitie gewone proeven, maar dan alleen voor fokmerries.

Waarom zou je nu al beginnen, als het echt een goede merrie is, kan ze met een half jaar genoeg ervaring opdoen voor de VSN!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:40

Velvet willen we ook nog mee laten doen aan de competitie vrijspringen voor driejarigen van de VWF, maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat niet wilt met Vanity Haha! .

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:58

Ziolette schreef:
Velvet willen we ook nog mee laten doen aan de competitie vrijspringen voor driejarigen van de VWF, maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat niet wilt met Vanity Haha! .


Daarvoor hoeft ze ook niet onder het zadel!! Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:22

Je kan dit najaar PROK doen en dan verder lekker laten uitgroeien. Lokale keuring voorbrengen, los lopen en evt los springen. Daar kan ze ster worden een aangewezen voor de centrale keuring.
Als ze op de centrale keuring voorlopig keur wordt kan je een van de prestatietoetsen doen, ibop, merrieverrichting of sport.
Als dat allemaal gelukt is heb je een elite merrie.
De pavo telt niet voor enig predicaat, is een algemene aanleg toets.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:41

Voor de sportmerriecompetitie (volgens mij alleen in Noordholland), moet de merrie een bij het kwpn geregistreerd veulen hebben.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:44

nee hoor ook in Gelderland