Retour bij Divoza, hoe doen jullie dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Retour bij Divoza, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 22:55

Divoza schreef:

Voldoet een artikel na ontvangst niet aan uw wensen, dan kunt u het binnen 15 dagen , mits ongebruikt en in de originele verpakking, gefrankeerd aan ons retour zenden.

Wij ruilen het product dan direct om of wij betalen u het goederenbedrag onmiddellijk terug.
Dit moet gebeuren samen met de factuur eventueel voorzien van uw bank-, giro- of creditcardnummer. Stuur altijd een kopie van de kassabon of factuur mee.

Retouradres
Divoza Leek,
Zernikelaan 16,
9351 VA Leek,
Nederland

Oftewel, als je daar iets koopt en het is niet goed, dan moet je het pakje gefrankeerd terug sturen, dat deed ik altijd braaf, maar nu hoorde ik laatst van iemand, die stuur de het gewoon zonder porto kosten op en krijgt dan blijkbaar wel gewoon haar geld terug, nu was ik benieuwd hoe jullie dat doen, want ik baal er van dat ik dubbele porto moet betalen als iets niet goed is.


paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:23

MMmmm heb pas ook wat terug gestuurd en er moest echt €5,25 op dat pakketje heb wel netjes mijn geld terug gekregen van het artikel maar geen verzendkosten!!!! Volgens mij heb ik dat wel ergens gelezen dat ze de portokosten ook terugstorten!! mmmmmmmmm

Hakuna Matata! :D

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:27

Ik heb deze situatie nog niet bij divoza meegemaakt maar wel bij horselover. Ik had winterrijlaarzen besteld in maat 36. Toen deze arriveerden vond ik ze al zo groot lijken en ja hoor, op de laars stond duidelijk maat 38.

De retourprocedure was ook dat je het pakketje voldoende gefrankeerd retour moest zenden. Nou omdat ik natuurlijk al pissed was dat ze de verkeerde maat hadden gestuurd (terwijl zelfs op de bestelbon tweemaal de juiste maat vermeldt stond) heb ik eerst een email gestuurd. Hierin heb ik toen vermeldt dat ik niet van plan was om verzendkosten te gaan betalen voor een fout die zij gemaakt hadden. Ik kreeg hierop een net mailtje terug dat ik inderdaad niet voor deze kosten op hoefde te draaien en ik kreeg netjes een antwoordnummer waar ik het pakket heen kon sturen. En naar antwoordnummers kun je kosteloos versturen.

Ik neem aan dat divoza ook wel een antwoordnummer heeft. Gewoon de volgende keer even bellen of mailen wie weet!


Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 23:35

Ik weet het antwoord nummer wel, tis te proberen.

Divoza Ruitersport Antwoordnummer 1111 9300 WB Leek

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:35

Ik zal even antwoorden, heb net 3 jaar bij Divoza gewerkt bij de klantenservice Knipoog
Als de levering correct heeft plaatsgevonden, dus geen fout in bezorging van divoza of defecte artikelen moet je je pakketje idd gefrankeerd retour zenden.
Indien de fout bij Divoza ligt dan kun je even contact opnemen en krijg je het antwoordnummer, dit is gratis.
Er wordt wel degelijk gecontroleerd of produkten onterecht naar het antwoordnummer zijn verzonden of gewoon niet gefrankeerd zijn opgestuurd.
Dit wordt dan nabelast aan de klant.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 00:48

had k ook een x met een deken, toen hadde we gebeld en krege we t antwoordnummer mag ook!alleen zette ze dat er niet bij anders gaat iedereen trug sture, want dit is alleen voor een defect!

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 09:06

dione schreef:
Ik zal even antwoorden, heb net 3 jaar bij Divoza gewerkt bij de klantenservice Knipoog
Als de levering correct heeft plaatsgevonden, dus geen fout in bezorging van divoza of defecte artikelen moet je je pakketje idd gefrankeerd retour zenden.
Indien de fout bij Divoza ligt dan kun je even contact opnemen en krijg je het antwoordnummer, dit is gratis.
Er wordt wel degelijk gecontroleerd of produkten onterecht naar het antwoordnummer zijn verzonden of gewoon niet gefrankeerd zijn opgestuurd.
Dit wordt dan nabelast aan de klant.


Toch vind ik het vreemd, bij bv. de kleren, dan weet je toch niet altijd of het past, als ik bv. wat bij Wehkamp bestel kan ik het ook via het antwoord nummer terug sturen.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:35

Dat is bij de wehkamp Knipoog
Dat is een veel groter bedrijf met een hele andere logistiek, ze hebben zelf inleverpunten bij winkels.
Waarschijnlijk kan het bij hun wel uit.
Bij Horselover werkt het precies hetzelfde als bij Divoza.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:19

ik blijf het jammer vinden.
ik wilde er graag een rijbroek bestellen,maar ikmoet dan gokken of die past.
als ie niet best ben ik hoe dan ook wel ruim 10 euro kwijt,aan verzendkosten.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:56

Tsja , dat is je eigen risico hoor...bekijk het eens van de andere kant :

Divoza verkoopt aan jou een broek van 100 euro bijvoorbeeld.
Dus ze hebben dan al werk aan het netjes inpakken en verzenden naar je toe.

Vervolgens ontvang je hem thuis en wil je hem toch maar niet....
en stuurt hem terug.

Dan hebben zij er dus wel werk aan gehad , niks verkocht dus niks verdient , en dan zouden ze de verzendkosten OOK nog eens moeten betalen ??

Dat een Wehkamp of Neckerman zich dat kunnen veroorloven is super service natuurlijk , maar ik vind het terecht dat je als klant zelf voor de gemaakte kosten van je bestelling opdraait.

Dan moet je maar naar de winkel komen Knipoog

Het blijft natuurlijk jammer als je nog niks hebt maar wel je verzendkosten kwijt bent.. maar dat is gewoon het risico ervan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:29

tuurlijk,ik begrijp ook wel dat ze er zelf kosten aan hebben.
zo bedoelde ik ook niet.

vind het gewoon jammer.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:42

Ik ook Haha!

Heb zat spullen die ik wel eens zou willen proberen...

adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:57

bij wehkamp of zo daar moet je toch ook de verzendkosten betalen als je een product niet wil? (of niet? Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:01

Ik heb het wel eens teruggestuurd en dan kreeg ik het bedrag minus de aakoopskosten terug. Dus het maakt niet zo veel uit

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 13:52

pmarena schreef:
Dan moet je maar naar de winkel komen Knipoog


Dan kan ik beter verzend kosten betalen, om nou even van Vlissingen naar Leek te rijden, kost iets meer aan bezine Knipoog

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:55

pmarena schreef:
Ik ook Haha!

Heb zat spullen die ik wel eens zou willen proberen...



zou wel heel makelijk worde he zo!dan gaat iedereen vanalles bestellen en weer retour zenden..

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:01

letizia80 schreef:
Dan kan ik beter verzend kosten betalen, om nou even van Vlissingen naar Leek te rijden, kost iets meer aan bezine Knipoog


Er zit ook een Divoza in Zoetermeer (ZH) Knipoog:P

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder


Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:26

Wanneer de maat oid niet goed is moet je het gefrankeerd retourneren. Wanneer er iets mis is met het bestelde product, dan hoef je het niet te frankeren. Ik had van de week een vestje van KWPN binnen gekregen, maar door een productiefout stond het logo er niet op. Ik heb DIvoza toen gebeld, en ze gaven mij een antwoordnummer waarnaar ik het terug kon sturen. Ik krijg als het goed is maandag mijn nieuwe vestje binnen...

:D M2 + 8 :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers