vlechten met naald en draad??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

vlechten met naald en draad??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 11:58

Morgen heb ik met mijn paard wedstrijd. Ik vlecht haar normaal altijd met elastiekjes, maar ik wil t nu wel eens met naald en draad proberen. Ik weet alleen niet hoe ik dan knotjes moet maken en hoe ik ze vast moet zetten. Verward
Heeft er iemand tips??

Power is not posession...
Power is love!
I'm in Luv!! Haha!


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:38

Helaas heb ik er geen foto's van, maar ik wil wel proberen uit te leggen hoe ik het doe.
Er zijn meerdere tactieken voor hoor, dus dit is maar een van de vele manieren:

Je begint op de normale manier met de vlecht.
Ongeveer halverwege begin je met het meevlechten van de draad (let op dat de draad achterlangs ligt, anders zie je hem duidelijk zitten).
Aan het einde van de vlecht maak je een dubbele knoop in de draad.
Nu steek je de naald aan de onderzijde van de vlecht naar boven, zo strak mogelijk.
Het vlechtje zit nu half dubbel.
Nu steek je weer van boven naar beneden terug, en neem je de vlecht nog een keer mee, zodat een knotje ontstaat.
De draad om het knotje doen met de uiteinden naar beneden, dubbele knoop erin, en onderaan afknippen.

Goh, lastig zeg om zoiets te beschrijven.......
Veel succes !

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:42

Oke ik ga het proberen uit te leggen:
-Je maakt eerst een vlechtje, en aan het einde gewoon een elastiekje.
-Je neem een stukje touw, door de naald heen doen, en dan net boven je elastiekje, in je vlechtje dus, erdoorheen steken. Je touw uit je naald halen en de twee uiteinden van het touwje bij elkaar doen en dat weer door je naald heen. Je hebt nu je draad dubbel zitten.
-Nu steek je je naald net boven de manenkam door de vlecht heen (van je af steken). Aantrekken en je hebt nu je vlechtje 1 maal dubbel zitten.
-Je steekt je naald net boven de manenkam weer terug (dus nu naar je toe steken).
-waar het vlechtje dubbel geknakt zit (dus het laagste punt als je het vlechtje naar beneden laat hangen), daar ga je je naald doorheen steken en wel op de volgende manier: je houdt je vlechtje horizontaal en dan steek je de naald van boven naar onder erdoor heen.
-NOG NIET AANTREKKEN.
-zonder de draad aan te trekken, steek je nu de naald weer net boven de manenkam door het vlechtje heen (van je af). Zorg ervoor dat alle draden die nog niet aangetrokken zijn, recht voor je vlechtje zitten (dus niet links of rechts ervan) en trek de draden nu wel aan.
-Je hebt nu een knotje.
-Steek de naald nog een keer door het knotje heen (naar je toe), een paar knoopjes in de draadjes leggen en je kan de rest afknippen.
SUCCES!!

-TIP: maak in het begin je draden niet te kort anders kom je gegarandeerd in de knoei.

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:21

Ingewikkeld zeg!
Heb je hier ook nog speciaal touw voor nodig?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 18:01

Ja Manon, om het allemaal nog ingewikkelder te maken, heb je ook nog speciaal touw nodig Haha! (pektouw).
Dit touw is een beetje vettig waardoor het makkelijker vlecht !

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 10:16

Bedankt iedereen voor de uitleg. Tis me gelukt! Iemand bij mij op stal heeft het even voorgedaan en eigenlijk is het doodsimpel Lachen

Power is not posession...
Power is love!
I'm in Luv!! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, SentiBot en 29 bezoekers