Appaloosa op basis van Welsh bloed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Appaloosa op basis van Welsh bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 20:46

Ik fok Welsh A ponies en Appaloosa's. Nu wil ik eens een Appaloosa fokken in de maat van een Welsh A en met Welsh raskenmerken.
Ik heb al eens rondgekeken op de site van het NAS, maar ik vind niet echt iets naar mijn smaak. Er zijn een paar gegadigden, maar ik vroeg me af of er nog meer hengsten zijn.

Wie weet er een mooi, Welsh typisch Appaloosa hengstje, stokmaat tussen de 1.00 en 1.25m, met papieren. Liefst few spot of schabrak.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:15

Pfoe ik denk dat het makkelijker is om een Appie merrie te laten dekken door een Welsh hengst (aannemende dat je een Welsh merrie wil laten dekken door een Appie Welsh hengst)

Ikzelf ben niet zo thuis in de Appies maar weet wel dat het aanbod van goede en prachtige Welsh typische hengsten hoger is in het Welsh stamboek. Haha!

Ik bedenk me net, heb je al eens geinformeerd achter de zogenaamde "Spotted pony's"? Dat is een Brits ras, geen Welsh maar wel verwant als we de historie geloven.

http://www.equiworld.net/en/breeds/spottedpony/
http://www.spotted-pony.com/links.htm#link

Afbeelding

Op Google vind je nog een hoop.
http://www.google.be/search?q=spotted+p ... rt=20&sa=N

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 07:47

Er was op de hengstenkeuring een welsh-achtig paardje, wel kleiner rond een meter denk ik, die was moooi!!
Alleen bewoog hij voor geen meter, dus ging niet door, maar exterieur was om te smullen....

Maar denk dat je idd gewoon moet gaan kruizen.

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:10

Buster heeft een paar Appals gedekt, maar voor zover ik weet zijn daar geen zonen opgefokt tot dekhengst...
Ze zijn er wel ja... Maar inderdaad in alle hoeken zoeken!
Ik zag op Marktplaats pas een heel mooi Welsh-Appaltje, maar dat was een merrie. Ook is er nog iemand op Bokt wie een heel leuk Appaltje heeft met de kenmerken van een Welsh, ik zal eens opzoeken wie dat is, misschien heeft zij tips!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78415
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:34

De enige leuke hengst die de NAS heeft om een welshje mee te kruisen is Pepper. Alleen is hij geen few-spot, maar persoonlijk vind ik hem wel veel uitstraling hebben, en kan nog best goed bewegen. Verder valt het niet mee bij de NAS in die maat.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:49

Mythos vind ik een machtige minihengst, van ruim een meter, mooi type en zo zijn er wel meer miniĀ“s van een meter en hoger, die erg geschikt zouden zijn.

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 18:32

Pepper is niet zo mijn type. Mytos is idd 1 van de hengsten op mijn lijstje. Verder vind ik Martin erg leuk, een zwart few spot hengstje.
Het is pas voor volgend jaar, want mijn merries zijn nu al drachtig van een Welsh. Ik ga gewoon alles eens goed bekijken. Bedankt voor de reacties.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:24

Toske in mijn profiel komt van Kentucky boy van Stal Anja en de moeder is een Welsh A.

Ze is nu 2 en gaat dit jaar naar de keuring, ben benieuwd Lachen

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:36

Ik heb gezocht en gezocht, maar kan de Bokker niet zo snel vinden...
Ik weet ondertussen wel dat de pony Medley Splash heet, moet jullie toch iets zeggen; pracht Appaloosa met super Welsh-bouw!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

serenta

Berichten: 2271
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:21

Ik heb er zelf eentje dat een kruising is tussen welsh en appaloosa voor foto's kijk maar in mijn profiel

serenta

Berichten: 2271
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:23

Madley is van de zusjes equiola op Appaloosa plaza. Ik weet niet hoe ze hier heten


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78415
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:47

En als het die Medley is, dan is deze pony dit jaar gedekt door een welsh sectie B hengst, Linde Hoeve's Pavarotti. Ook bij gebrek aan hengsten bij de NAS in die maat.

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:15

Klopt inderdaad dat het die pony is wie jullie bedoelen, en de eigenaar zat niet op Bokt, maar op het Welsh-forum, daarom kon ik het niet vinden hier...!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers