welke tuiger-hengst voor mijn merrie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

welke tuiger-hengst voor mijn merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 08:03

ivm met een blessure is mijn paard voorlopig uit de running. ik rijd endurance met haar en het is maar de vraag of ik dat ooit nog met haar kan doen.
nu ik dit allemaal zo hoorde kwam de stille wens weer naar boven om ooit eenn veulen van haar te fokken. ze heeft vroeger al twee veulens gehad maar een derde... die ik zelf kan houden... zou heel erg leuk zijn.

ik ben nu natuurlijk te laat met laten dekken, ik moet zelfs nog een mooie hengst uitzoeken. maar het zit er aan te komen...

mijn merrie is en tuiger van wouter x Nanno

ik vind zelf fortissimo een van de mooiste tuig-hengsten maar die is niet meer beschikbaar. daar heeft ze ook twee veulens van gehad. ik zit nu erg te twijfelen over manno of udo....

is mijn merrie....
Afbeelding
ik heb nu even geen mooieren duidelijkere foto... waar ze helemaal op staat....

dit is manno....
Afbeelding

en dit is Udo....
Afbeelding

ik ben wel benieuwd naar jullie mening... of zijn jullie van mening dat er ik beter een andere hengst kan kiezen? ik vind het zo moeilijk... ik wil graag weer een tuiger-type paard. dus een tuigerhengst....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:21

Afbeelding

Afbeelding

mijn favo tuigpaardhengst vind het echt een plaatje maarja je moet wel van de kleur houden. Hij kan zo goed gaan.dit is zijn afstamming
Afbeelding

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ellepel

Berichten: 47326
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:47

ik ga voor udo. wat luxer vind ik die je merrie mooi aanvult.

waarom is fortissimo niet meer beschikbaar?
ik heb er een ruin van van gehad. super karakter!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:07

ik vind manno mooier, alleen op deze foto komt hij niet goed uit, hij hereft supergangen en een erg braaf karakter.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:12

Tja, ieder zijn smaak. Mooi vind ik heel veel tuigpaarden, karakter zegt ook wat.

Wij hebben hier twee paarden van Cinivo op stal, een 13 jarige en een jaarling. Allebei superbraaf en heel werkwillig.

Webshop - digital art: MoTekent

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 20:09

van fortissimo schijnen nze niet meer zoveel sprema te hebben. dus dat is nu superduur en ze willen het bewaren voor "later" beetje jammer dus.

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

ellepel

Berichten: 47326
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:36

op mijn profiel staan foto's van mijn vorige paard de donkere ruin. zijn vader is ook fortissimo.

ik weet nog wel hoe stoer hij uit de trailer stapte en zowat door t lint ging toen ie mijn merrie zag...
Schijnheilig


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:25

Je hebt zelf een wat klassiekere merrie, dus Manno en Udo zouden wel wat "luxe-verbeteraars" kunnen zijn. Wil je een echt tuigpaard, zou ik zeggen Fabricius.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:38

Fabricius is overleden en er is nog maar beperkt diepvries sperma beschikbaar.
Ik heb Manno gisteren nog op de tuigpaarden dag gezien,Udo ook trouwens,maar ik vind dat er op dit moment geen paard kan tippen aan de houding en beweging van Manno en dat is een zoon van Fabricius.
Cinovo was er ook.
Ik denk dat Ganges voor jou paard ook wel heel geschikt kan zijn.Zijn kinderen gaan het ooal de laatste jaren erg goed doen in de sport.Hij wordt een beetje onder gewaardeerd vind ik.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 22:34

ik heb jammer genoeg geen fabricius geld....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:37

Is Gelders bloed niks? Dan houdt je denk ik toch nog redelijk het tuigtypische, terwijl je er nog wel met redelijkheid op kan blijven zitten Haha!

- Offline -

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 22:57

weet je een site met echte gelderse dekhengsten???? graas is wel een 100% gelderse....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:27

www.jboeve.nl daar staat een paar geldersen tussen. Parcival, koss, Laurentz.

- Offline -

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 23:36

pff.. ja ik ndke dat ik dan toch meer voor een tuiger ga... ik weet niet heb niet zoiets bij die hengsten van ja die is het....

ik vind het teveel dressuur paardjes zeg maar....

pff wat is het moeiljk zeg... waarom zoekt dat paard niet zelf een leuke hengst... doe ik tcoh ook???

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:42

Je hebt er nog meer hoor, bazuin, Sirius, Ferro, zag zelfs een aantal Special D veulens bij de GP keuringen staan. Haha!

En dat 'tuig' typische ben je sowieso al niet direct in 1 generatie kwijt, m.a.w. bij een nakomeling x Rp zul je ook nog wel tuiger eigenschappen zien, maar dan fok je wel de lijn 'stuk'. En je kunt het veulen dan als Tp of Rp registreren.

Verder weet ik weinig van Tuigers, dus daar kan ik je echt geen enkele advies voor geven.

- Offline -

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 23:45

weet je wat ook zo moeilijk is... in heel veel hengsten die ik mooi vind... zit de vader van gracia. hij is dan bijvoorbeeld de opa of zelfs de vader... en dat is natuurlijk ook niet helemaal... naja ik heb nog tot volgend jaar maart, april om er een te vinden...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:52

Dat gebeurt volgens mij wel vaker bij tuigers, of Geldersen. Wat vind je van Nickson: http://www.dutchhorsesunlimited.com/Cgi ... me*Nickson

Afbeelding

Zelf ken ik 'm niet, maar ik kwam hem tegen toen ik het lijstje van Gp aan het doornemen was op www.dutchhorsesunlimited.com. Staan trouwens ook tuigers tussen.

Citaat:
naja ik heb nog tot volgend jaar maart, april om er een te vinden...

En dan zijn ze drachtig en zelfs dan kun je nog gaan twijfelen, had ik dan toch niet beter.. Nagelbijten / Gniffelen
Maar je hebt echt nog ruimmm de tijd om na te denken, dus laat je niet gekmaken. Anders bel je met het kwpn of dergelijke instantie en vraag om een 'stamboek' advies.
Bij mij op stal(waar ik dan sta) staan 2 Gp voor in het tuig en de eigenaar wilde er een tuiger op zetten, maar het kwpn heeft dat afgeraden om zo het gpbloed in stand te houden.

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:49

www.hvandonkelaar.nl
Hier staan ook wat Gelderse hengsten.
Mijn Donau x Maurits is nu drachtig van Koss.
Bij Nickson krijg je geen vol papier, hij staat op wacht.
Ik denk dat Walser mooi op jouw merrie zal passen.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:15

wat wil je met het veulen. wil je een rijpaard of een tuigpaard. tuigpaard dan zou ik voor Manno gaan geweldenaar met super bewegingen ook bewezen ondertussen. en als je een rijpaard wilt in het gelderse type dan Parcival. geweldige hengst.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:31

Merilyn schreef:
en als je een rijpaard wilt in het gelderse type dan Parcival. geweldige hengst.


Toch vind ik zijn nakomelingen wat tegen vallen, die van Koss spreken me veel meer aan.
Parcival is zelf natuurlijk een Koss en ik denk dat je in dit geval beter naar de vader dan naar de zoon kan gaan.
De moeder van Parcival, Erika, is een Unitas en tevens de moeder van Laurentz.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 16:40

ik wil graag een tuigpaard waar ik ook op kan rijden... dat heb ik nu ook... Nickson vind ik wel heel erg gaaf!!! ik reed endurance met mijn tuiger en dat wil ik later met het veulen oook gaan doen... is een leuke uitdaging met een tuiger!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 16:42

DeesDeBest schreef:
. Anders bel je met het kwpn of dergelijke instantie en vraag om een 'stamboek' advies.
Bij mij op stal(waar ik dan sta) staan 2 Gp voor in het tuig en de eigenaar wilde er een tuiger op zetten, maar het kwpn heeft dat afgeraden om zo het gpbloed in stand te houden.


daar zit ook wel wat in... mm een gelderse tuigerachtige hengst moet het dan worden... maar ik zal idd het kwpn eens bellen... graas is een stermerrie en heeft twee mooie veulens gegeven...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:27

graciaxxx schreef:
van fortissimo schijnen nze niet meer zoveel sprema te hebben. dus dat is nu superduur en ze willen het bewaren voor "later" beetje jammer dus.


Sterker nog, het is onbetaalbaar. Hij dekte natuurlijk en is afgemaakt door HBC-stallen omdat hij niet meer in het huidige type tuigpaard zou passen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:57

Albert schreef:
Sterker nog, het is onbetaalbaar. Hij dekte natuurlijk en is afgemaakt door HBC-stallen omdat hij niet meer in het huidige type tuigpaard zou passen.


What the ... ? Is die hengst afgemaakt omdat hij voor de fokkerij zogezegd niets meer betekende Verward

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 22:08

dat wist ik helemaal niet......

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xSannee en 129 bezoekers