Veel vetrouwen in Endurance

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Veel vetrouwen in Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 21:30

Heb vandaag lekker gereden, heb nu het gevoel dat we het zondag (Endurance Kootwijkerbroek) echt aan kunnen..
Heb eerst een dikke 40 minuten gedraaft (pittig doordraven, zo'n 23 km/u) en toen nog 20 minuten galop, ben toen METEEN afgestapt, hartslag gemeten en die was op dat moment 78 (niet laag, maar zeker niet hoog na zoveel hard werken!!) en na 5 minuten stappen was die alweer gezakt naar 54 b/m!!!! Trots dat ik was!
Heb er nu dus de volste vertrouwen in en zie het erg zitten zondag!!!!
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 09:07

hoi hoi,

nou succes zondag...

gaat vast wel lukken hoor, zo'n conditie hebben naad en nift nog niet, moet dus nog hard trainen.

kus Afke

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 09:09

succes ik zal duimen! ik heb ook wedstrijd maar das gewoon dressuur

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 09:37

40 minuten draven, volgens mij moet je daar zelf ook een bereconditie voor hebben Knipoog . Veel succes in ieder geval.

Niets zo charmant als een paard in her land.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 11:49

Haha, ik ga zo nog voor de laatste keer trainen voor zondag! Maar volgens mij worden wij echte concurrenten... Bloos

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 11:50

Wat goed! Veel succes!

:evaw:

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:57

Hee wat super! Aan jouw instelling zal het dus niet meer liggen en je hebt een hartstikke leuk paardje dusseuh... Gaan gaan gaan!!! Succes! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 19:46

hoi ff een off topic vraag, wat doen jullie een dag voor de rit/wedstrijd en wat de dag er naar...

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 20:43

Wat fijn dat je paard zo'n goede conditie heeft! En jij inderdaad ook, 40 minuten draven is niet niks!
In welke klasse ga je starten?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 22:42

Bedankt allemaal!!
Start klasse 1, heb vorig seizoen niet echt genoeg getraint (was het eerste seizoen) en deed toen echt alleen mee om te kijken hoe het was en of het bij ons paste. Nou, zeker dus! Heb nu dus een winter getraint, en kan haast niet wachten *LOL*
De dag voor de wedstrijd doe ik niet veel, ik vlecht d'r manen (die zijn behoorlijk lang en kunnen dus voor extra zweet zorgen), was d'r zodat er bijna geen kans dat er iets gaat schuren ofzo, zet alles klaar en gooi d'r los. Eventueel stap ik eventjes (zodat ze niet stijf loopt de dag v/d wedstrijd) maar 'echt' rijden doe ik niet.
De dag erna doe ik lekker rustig aan, krijgt ze een slobbertje, mag de wei op, en misschien een rustig ritje (laat 'r alleen niet stilstaan, vlak na de 30 km) of een eind stappen.
Enneh.. Carola.. met die concurrentie valt t wel mee hoor Lachen We zijn goed op conditie, en hebben er zin in.. Maar of ik de 15 km/u haal?? Denk 't niet en ik kan helaas ook niet draven op het verharde (ze heeft hoefkatrolontsteking) dus dat scheelt ook weer wat tijd.. Geen zorgen maken dus!! Jij eindigt echt wel hoger *LOL*
En Afke, start je nou met Naiade of met Nifty?? Hoop Nifty, heb ik een collega-draver Knipoog
O, en heb btw wel lekker weer, het gaat waarschijnlijk niet regenen en dan ben ik allang blij Haha!
Groetjes Mandy

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 22:50

Nou Mandy... Vanmiddag heb ik nog even getraind, maar het resultaat was zeer bedroevend. Hij liep gewoon te etteren en zich de hele tijd op te fokken. Iets dat ie normaal nooit doet. Ik hoop niet dat ie dat zondag weer gaat doen. Na een uurtje ben ik maar gaan stappen over de harde weg, en heb ik nog 45 min. de pezen getraind.

Morgen (de dag voor de wedstrijd dus) heeft mijn zusje nog privéles op hem, dus dan mag ie dressuurmatig lekker aan de bak. Maandag heeft m'n zusje weer privéles op hem.
Ik doe de dag ervoor of erna dus niet extra rustig aan ofzo, 30 km valt wel mee, dat is een normaal trainingsrondje. Ik ga de dag ervoor niet meer als 45 km rijden, anders wordt het wel erg veel. Dinsdag ga ikzelf weer trainen, zo'n 55 km denk ik, op Nationaal park de Hoge Veluwe. Dat is zo verschrikkelijk mooi daar!
Ed staat verder dag en nacht in de wei (nou ja, paddock met stal), dus kan wat lopen en ik ben niet bang dat ie stijf wordt. Na het rijden krijgt ie (zoals gewoonlijk na het rijden) een beetje slobber, verder pas ik z'n dieet niet aan.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 23:03

Haha, kijk dat is nou het verschil: jouw trainingsrondje is meer dan 30 km.. Ik HEB niet eens een trainingsrondje.. Bossen heb ik hier niet echt in de buurt, dat is wel lastig met trainen, en daarom ben ik er hevig van overtuigd dat jij het heel goed gaat doen zondag!!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 23:06

Tja, oke... ik heb natuurlijk het voordeel dat de omgeving van kootwijkerbroek één van mijn trainingsgebieden is. Wel saai, want ik ken de route bijna helemaal al...
Maar ik heb als nadeel dat Ed de weg naar huis kent (ongeveer bij de P/A), én dat Ed nog geen wedstrijdervaring heeft.

Met mij kan het dus alle kanten uitlopen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 23:14

Niet zo somber in zien!! Komt allemaal goed!! Ik weet zeker dat je hoog eindigt! Wel balen dat ie de weg naar huis kent.. Maar.. gewoon in bedwang houden Haha!
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 23:17

Hee, succes Mandy en Carola! Enne... zie ik jullie in Austerlitz?

Ik ga deze week nog een paar trainingsrondjes maken, heb tenslotte niet voor niets vakantie. Lachen

Met de laatste keer trainen liep Ameretto zich de eerste 5 kilometer ook ontzettend op te fokken, daarna ging het beter en pas na een kilometer of 8 liep hij echt lekker. Dat kan dus veel beter. Uiteindelijk nog wel zo'n 13 km/u gereden, dus op zich moet het lukken. Het moet alleen nog beter verdeeld worden, maar goed, het is ook nog maar onze eerste rit en ik heb geen idee wat we kunnen verwachten. Gewoon ervoor gaan, ik heb er ook zin in! Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 23:29

Leuk, mij zie je zeker!!
Start dan samen met mijn vriendin, zij op haar Tinker, maar rijd waarschijnlijk niet de hele wedstrijd samen, mijne heeft toch wel wat meer tempo Lachen
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 10:01

hoi mandy,

dit jaar start ik naiade, misschien volgend jaar nifty er ook nog wel bij... maar moet even kijken.

die word op het moment niet zo veel door mij gereden, meer in de lessen of door haar bijrijder dus ... is makkelijker naiade te nemen.

maar tot 7 april dan he!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 10:16

Ja, in Austerlitz ben ik er ook weer bij!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-02 10:20

Oja, dat is idd fijner, waarschijnlijk ken je Naiade dan ook net wat beter, en dat is ook in je voordeel tijdens een endurance!
Tot 7 april!!
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-02 18:02

Ben er klaar voor hoor Knipoog
Vandaag gewassen (ze is zaaaaacht, dat wil je niet weten), ze glimt weer lekker.
Ook is ze ingevlochten, en staan al mijn spulletjes al te wachten om morgenochten ingeladen te worden Haha!
Nu maar hopen dat alles goed gaat, en dat ze niet langer dan een uur moeilijk doet met de trailer ingaan (anders moet mun hele progamma aan worden gepast, red het dan dus niet meer.. Heb een uurtje ingecalculeerd Huilen Huilen ) ..
En...... het allerbeste (nou ja, ALLERbeste Verward ) het wordt heeeeerlijk weer..
Dus, alles zit mee (maar of dat nou iets goeds zegt??) tot nu toe en we gaan er lekker tegen aan morgen..
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:59

Kim is nu lekker bij mij (uit Noord Holland) en vandaag hebben we lekker de spullen klaargezet enzo. Gewassen hebben we niet, wij hebben wel schone paarden. Nog wel allebei even gereden, en wij zijn er ook klaar voor. (denken we). We hebben er veel zin in, en: tot morgen!!!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-02 22:33

Op zich was mijn paard ook wel schoon, maar ga toch liever voor het extra schoon effect *LOL* Zo is de kans op drukkingen miniem en heb ikzelf ook het gevoel dat ze er een beetje goed bij loopt. Nu is ze namelijk toch echt wel schoner (en zachter) dan voor de wasbeurt.. En, de zon scheen, het waaide niet hard hier, en we hadden warm water dusseh.. Tot morgen,
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Fayyah19, Titsia en 155 bezoekers