Wanneer ben je te groot voor een haf ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Wanneer ben je te groot voor een haf ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 21:27

Dus, hoeveel moet je wegen en hoe groot mag je max. zijn ?


Suusje1986

Berichten: 1152
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:39

Volgens mij maakt dat niet zoveel uit bij een haf, die kunnen een volwassene makkelijk dragen. Ook al zijn ze wat aan de stevige kant.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:25

Hafs kunnen volgens mij in principe iedere volwassene (gewicht binnen het normale, dus geen tientonners) dragen. Of het mooi is als je benen er een meter onderuit hangen als je lang bent is een tweede...

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:48

Ben 28 jaar en rijd ook op een Haflinger. Het zijn echt wel sterke paarden.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:38

Nooit...

oeps one-liner....Haha!

Nee hoor zolang jij plezier in je paardje en sch**t aan iedereen met kommentaar heb kan het....Haha!
of je moet 100 kilo wegen en je hebt een iel klein dus Haflingertje...dan zal hij/zij er meer moeite aan hebben...

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:02

Nooit.
Als je inderdaad een klein haflingertje hebt en je weegt 100 kilo, dan zal die pony het er zwaar mee krijgen. Maar een haflinger kan met gemak een volwassene dragen..
Ik denk dat het ook gewoon een beetje aan karakter ligt. Als je haf een echte doorzetter is, zo'n fanatiekeling zal hij niet snel gaan " zeuren " over het gewicht van de ruiter.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:54

Idd, je bent niet zo snel te groot of te zwaar voor je haflinger. Haflingers zijn sterke beesten en kunnen dus heel wat hebben. En ik denk ook dat je het snel genoeg zult merken als je te zwaar of te lang bent.

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:59

Denk dat als je tegen de 100 kilo aanloopt dat je dan eens op je hoofd moet gaan krabbelen......... sterke dieren hoor die haffies

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:02

Je bent te groot voor je Haf (of voor welk paard dan ook) als je voeten de grond raken en/of als hij moeite heeft om jouw gewicht te dragen. In alle andere gevallen is er niets aan de hand en kun je gewoon plezier hebben met je paard! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:07

Je kan er nooit te groot of te zwaar voor zijn. Het enigste is alleen dat als je erg lang ben en je heb een klein hafje dat het niet zo'n mooi gezicht meer is, maar dat is het enige verder rest kun je er dus je hele leven lang plezier van hebben hoe oud je dus ook bent!

gr

merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:15

haffies ziujn idd heel sterk ik zelf rijd op een haf van 1.35 (erg klein) en ben zelf 1.79 het ziet er niet mooi uit maar zij kan het makkelijk dragen. het maakt voor har geen verschil hoor

*FlEuRtJe*

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:01

Op een beetje Haf kun je volgens mij iedereen zetten!!
Ze zijn beresterk *LOL* Of het een mooi gezicht is dat weet je zelf wel, lekker belangrijk als je maar lol hebt!!

XANTHA

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:48

Op mijn Haf komt niemand die meer weegt dan 70 kg.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:13

Quellian schreef:
Op mijn Haf komt niemand die meer weegt dan 70 kg.


dat heb ik persoonlijk liever ook niet, mijn haflinger is 1,30m., ongeveer 16 jaar en heeft vrij slanke beentjes (wel een heel flink lijf hoor Knipoog ) opzich kan ze dat best aan maar als het niet hoeft heb ik het liever niet.

Vergeet niet dat sommige moderne haflingers al echt bijna de bouw van een sportpony beginnen te krijgen, als ze dan ook nog eens vrij klein zijn, hoef je daar niet iemand van meer dan 90 kilo dagelijks op te laten rijden Scheve mond

Iris14

Berichten: 63
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Wolphaartsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:44

Ik heb een Haflinger x Hannoveraan en soort klein paardje met een brede bouw en lekker stevig, en toch een edel hoofdje en ik ben 1.85:| en t maakt mij niet uit dat mijn benen er onderuit hangen. Knipoog Verder denk ik dat ze je makkelijk kunnen houden alleen je moet natuurlijk niet heel erg zwaar zijn ofzo.

:#Bokkende DeugNietRijder #01:#

:# I Love Carla 4ever! Party!!

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:27

ik heb een haf van 140 en ben zelf 170 lang en dat kan makkelijk als je echt met je benen bij de knieen van je paard komt zal ik het niet doen maar onze hafs zijn super sterk hoor!

mijn website www.berlinde.nl

verstuur je haflinger e-cards hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:25

Ze kunnen inderdaad heel wat hebben. De eigenaar van mijn verzorgpony gaat er ook wel eens voor de grap op rijden en die is niet de slankste,dat houdt ze makkelijk.

Het is alleen natuurlijk niet in verhouding.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:32

jessy schreef:
Hafs kunnen volgens mij in principe iedere volwassene (gewicht binnen het normale, dus geen tientonners) dragen. Of het mooi is als je benen er een meter onderuit hangen als je lang bent is een tweede...


ben het met je eens jessy! Haha!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...


pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:54

idd,

mijn haffie is 1,45 ofzo en ik 1.71, mijn benen komen er net niet onderuit, en je bent pas te zwaar als de haf er geen plezier meer in heeft om met jou te lopen.

lengte maakt niet uit ook al lijkt het soms een beetje raar

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:56

Het ligt toch wel heel erg aan het type haf wat je hebt. Zelf heb ik een haf van net drie jaar. Daar ga ik alleen zelf op. Ik weeg zo'n 50 kg en dat vind ik voor het inrijden genoeg. Later kan ze wel meer hebben natuurlijk. Mijn haflinger is wel van het moderne type met slanke beentjes maar is nog wel een echt haflinger. Ik ben dit weekend in den bosch geweest bij de nationale keuring en daar liepen haflingers rond die wat mij betreft de naam haflinger niet zouden mogen dragen! Sommige (niet allemaal maar best wel veel....) waren zo slank en iel dat een volwassene er niet op zou passen. Voor kinderen leken ze me ook niet echt geschikt, veel te druk namelijk!!!

Dus voor een haflinger zoals de meeste die kennen ben je niet zo snel te groot en te zwaar maar voor die sprietjes die nu gefokt worden ben je erg snel te groot en te zwaar!!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:50

Ik ben 171, weeg ongeveer 70 kg en mijn haf meet slechts 140 (met ijzers Lachen ) Hij is van het tussentype, dus niet het hele ouderwetse type, maar ook niet het type wat ze nu fokken. Het past prima, hij loopt perfect en ik heb niet het idee dat ik hem op wat voor manier dan ook hinder tijdens het rijden.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers