Zonnebrandcreme voor onder zonnebank?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Zonnebrandcreme voor onder zonnebank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 11:45

Ik heb nu een abo op de zonnebank op de sportschool, maar ipv de 5-10 minuten die dat ding bij het zonnepaleis aanstond, gaat deze meteen een half uur aan! Ik was dus in slaap gevallen en werd wakker met een felrood hoofd (wat overigens wel weer wegtrok aan het eind van de avond dus verbrand was ik niet) ook had ik ineens een paar sproeten (nog nooit gehad?) en veel vlekjes op mn decollete (wat ook weer wegtrok) ik ben dus in de winter twee keer ofzo onder de zbank geweest (dus 5 minuten) en vraag me af of dit niet erg snel en vlug is, is dat wel goed? Zal het schelen als ik zonnebrandcreme opsmeer voordat ik eronder ga? Factor12? Of helpt dat niet tegen de roodheid en vlekjes?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 12:07

Ook het gebruik van een zonnebank moet je rustig opbouwen, dus meteen een halfuur eronder is niet echt verstandig; je huid krijgt daar echt een opdonder van.

Er is speciale zonnebrandcreme voor onder de zonnebank. Ik heb die van Biodernal en die is erg lekker.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 12:16

Ja, die van Biodermal is blijkbaar erg goed, ik heb er 1 van het kruidvat die ik bijna nooit gebruik Frusty
Ik zou beginnen met 10 minuten, die 2 x van deze winter zijn te verwaarlozen en dan langzaam opbouwen. Het langste dat ik onder een zonnebank ga is onder zo'n turbo geval en dat duurt dan 20 minuten. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik 1 x in de week ga maarre, tja je weet hoe zulke dingen gaan, kan ook wel eens 1 x in de 2 weken gebeuren of in de 3 weken.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 21-03-02 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 12:21

Inderdaad, die speciale creme van biodermal is erg goed! Vaak kan je bij een zonnecentrum ook creme's kopen die speciaal voor gebruik onder en na een zonnebank zijn.

Die vlekken die je noemt, kreeg ik ook, alleen waren dat donkere vlekken die vanzelf weer wegtrokken.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:27

ik ga a.s. maandag voor het eerst (spannend) ik ga 20min. die vrouw zal wel uitleggen hoe of wat... ik zal me dan wel eerst ff insmeren denk ik maar dan! ruikt altijd zo lekker!

moet je dan een extra hoge facor nemen of niet?

....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:20

Esmee, je moet helemaal GEEN gewone zonnecrème nemen!!!!
Er zijn speciale voor de zonnebank (Biodermal/kruidvat enz.)
Vraag me niet waarom het zo is, maar ik heb het al een paar keer gehoord en in sommige studios hangt er een briefje waar het opstaat!
Ik heb zelf een solarium thuis en bij mij staat het op de "deksel", naast het staatje waar de tijden (hoe je de tijden moet opbouwen enzo) opstaan!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 22:46

hehe laat me raden, bij die zonnebank verkopen ze ook zonnebank-zonnebrandcreme? Money money money?
Wat zou er dan niet goed zijn aan gewone? Ik heb echt geen centen voor Biodermal op dit moment Boos!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:00

he hallo
ik haal bij de drogist zonnespul speciaal voor de zonnenbank, je hebt allemaal verschillende merken
ik heb nu zonnenbank bruin (dat je extra snel bruin word) het is een doorzichtige glazen flesje de prijs weet ik effe niet uit mijn hoofd
en je hebt van da huismerk ook spul, niet zo duur en erg lekker
groetjes

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:18

Het is heel onverstandig om zonder een creme op te doen onder de zonnenbank te gaan. ik ga ver eens naar de sauna. daar ga ik dan ook onder de zonnebank. Ik krijg altijd een klein potje mee om me in te smeren (gratis). Zeer ongezond om het niet te doen iig. Ook is de ervaring van mijn vriendin dat die duurdere cremetjes veel beter zijn. (moeilijke huid enzo ). Dus die gebruikt Lancaster blerf hogere zonnefilter je huid wordt er niet ouder van en het is niet schadelijk enz enz. Ben ik zelf niet zo happy mee, want al voordat we op vakantie gaan zitten we zonder geld Haha!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 07:07

Het gaat er niet om dat je er helemaal niets op smeert, of een hele dure, als je maar een speciaal zonnebank produkt gebruikt! Kruidvat/Etos/DA hebben ook zulke produkten in hun assortiment en zijn niet zo duur. (wat heet duur, ik vind de prijzen van "gewone" merk-zonnecremes ook al goed aan de maat Scheve mond )

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 08:47

ik heb die van het kruidvat voor onder de zonnebank. Goed spul en niet duur. Wat ook goed is, is Tiroler notenolie, maar zoals de naam al zegt komt die uit Tirol en verkopen ze die hier helaas niet meer.

Niets zo charmant als een paard in her land.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie