flip nog een half jaar stil.. en dan??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

flip nog een half jaar stil.. en dan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 20:03

Hallo allemaal..

Drie maanden geleden vertelde ik jullie al dat mijn paardje, flip, een peesblessure had en dat hij dus drie maanden stil moest staan. In de vakantie ben ik dus met hem terug gegaan naar de uithof voor een controle echo. En wat blijkt na drie maanden rust is er helemaal niks verbeterd Huilen Huilen Huilen .....
Dit is dus echt balen!!!!!!!!! Nu moet hij weer drie maanden stil staan en dan op nieuw een echo laten maken en daarna moet hij weer drie maanden stil staan. En dan??? Ja ik weet het eigenlijk ook niet.... De een zegt dat alles goed komt en een ander zegt dat het steeds terug blijft komen.... Ondertussen zit ik er maar mee. Heb geen paard meer waar ik op kan rijden maar de kosten blijven natuurlijk gewoon.... zucht zucht....
Het zal allemaal wel weer goed komen hoop ik....

groetjes rilana

P.S. Wie heeft er ervaring met peesblessures????

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:04

Hmm dat klinkt als erg vervelend!
Zoiets kan lang duren maar na 3 maanden rust geen verbetering duurt wel erg lang? Heb je al foto's laten maken of iets en wat wees dat uit?

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:08

vervelend echt vet balen. Hoop dat het weer goed komt met je paardje.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:23

Jeetje,wat vervelend he?ik heb op het ogenblik het zelfde probleem.maar ik heb gisteren te horen gekregen van de DA dat hij 6 tot 8 weken in de stal moet blijven.ik dacht dat ik pech had,maar nu ik jou berichtje lees zakt me wel ff de moet in de schoenen.die van mij heeft zich verstapt in de bak.ook heeft hij nu teveel vocht in de kogel omdat dat nu geirriteerd is.ik hoop dat het voor jullie over drie maanden al een heel stuk beter is.heel veel beterschap en suc 6.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:26

Dat is echt vet balen! Ik weet er verder niks van maar hoop wel dat het goed komt met je paardje!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:28

Ik ben ook bezig met stappen en moet begin oktober terug naar de Uithof. Als er bij Tos geen verbetering in zit na drie maanden denk ik dat ik haar ergens op het land ga zetten. Ben bang dat als er na drie maanden geen verbetering is, dat het er ook niet meer komt. Mijn paard loopt er niet kreupel op, maar heeft wel een behoorlijke peesblessure, waarvan ze niet weten of het ooit nog goed komt.

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:00

EEn stalgenoot van mij is een aantal jaar geleden gevallen met haar ijslander op het strand met als gevolg een zware pees blessure(zat een gat in).

Na 2 jaar!!!! van rust, stappen en wat therapie scheurt ze nu weer door de duinen.

Soms duurt het ontzettend lang maar pezen hebben gewoon een hele lange tijd nodig om te genezen.

Heb je niet een andere pony/paard waar je af en toe eens op kan rijden?
Dan blijft de hobby ook nog wat leuke kanten hebben.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:41

Slecht nieuws Rilana, balen joh!
Peesblessures duren nu eenmaal lang, het kost een hoop geduld. Kun je geen bijrijdpaard vinden voor deze periode? En kun je Flip niet ergens op het land zetten?
Veel sterkte hoor Ach gut

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:30

Peesblesures kunnen ontzettend lang duren,sorry dat ik het zeg maar drie maanden is nog niets hoor!
Wij hebben bijna anderhalf jaar met een paard met peesblessure gelopen!
Heel veel sterkte!

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:11

Mag je niet stappen of moet hij echt in de box blijven staan?
Mijn paard heeft ruim 10 maanden erover gedaan om te herstellen van zijn peesblessure (tussenpees buitenzijde voorbeen). Heel veel geduld, stappen en koelen, maar het is weer helemaal goedgekomen.
Niet opgeven hoor!

dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 17:46

Bedankt allemaal!!!!

Ik weet dat ik een hoop gedult moet hebben maar soms is dat wel erg moeilijk hoor. Ik heb helaas geen ander paardje waar ik op rijden kan. Ik ben wel steeds op internet aan het kijken voor een bijrijpaardje maar dat valt nog niet mee...
Ook ben ik op internet steeds aan het kijken voor een stukje land waar hij eventueel kan gaan staan. Nu staat hij overdags in de longeerbak. En ik stap dan af en toe met hem. En natuurlijk wel borstelen maar dat wordt je ook wel zat hoor.. als je veder niks kan..

Maar zoals iedereen zegt met een hoop gedult komen we er wel!!!

groetjes rilana

PattyS
Berichten: 157
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:25

Geduld duurt het langst... en het zal hopelijk de moeite waard zijn. Je vertelde laatst dat je plannen had om iets te regelen met wellicht de verzekering. Heb je daar nog over nagedacht?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:59

heb ook een paard met peesblessure gehad. en meestal gebeurd het als ze in top conditie zijn. hij werd zo schagerijnig van op stal staan en wandelen daarna ging helemaal niet brak uit heb hem toen bij een kennis op de wei gezet samen met een schetlander. en hem af en toe bezocht en nooit gekeken hoe die liep naar een jaar weer opgehaald en mee naar utrecht zeiden dat hij zo lief was maar niet moest opgeven. weer veel rust op de wei en langzaamaan begonnen en nu huppelt ie nog steeds rond en is intussen 20. probeer hem ergens goedkoop met een weidemaatje op de wei te zetten weet anders nog wel een plekkie