Echt balen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrthe1
Berichten: 202
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Assen

Echt balen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 11:25

In februari dit jaar werd mijn 10-jarige merrie, Hamar * Zuidhorn,
kreupel. Na veel onderzoeken, foto's, pijnstiller, fysio, was ik er op een
gegeven moment zo zat van dat ik bedacht dat ik haar een jaar op rust zou zetten. We hadden het van het winter al eens over een veulen gehad
en dit leek nu een goed idee. Dus georienteerd en de toekomstige vader
uitgezocht. Tsjaikovsky is het geworden. Of tenminste zou het worden
want ze wil maar niet drachtig worden! Gister weer naar de hengstenhouder gebracht voor de laatste keer. Oh ik baal hier zo van! Huilen
Nu de vraag Haha!
Hebben jullie dit vaak, dat ze niet drachtig wil worden en zijn oudere merries hier meer "vatbaar" voor?

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:16

IK HEB HETZELFDE GEHAD MET EEN MERRIE VAN 3 JAAR DIE EEN ZWAAR ongeval kreeg en geopereerd moest worden .toen het met dat been niet goed meer zou komen kon ze enkel nog als fokmerrie dienen ,hetzelfde jaar wilde ze niet drachtig worden maar ik denk dat die door alle medicatie is gekomen want ze is wel een tijdje gehospitaliseerd geweest ;
nu heeft ze ondertussen wel al 3 veulens gegeven

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:58

Is ze wel regelmatig hengstig? Want mijn merrie wilden we ook laten dekken mar haar eieren waren te vroeg rijp. Wij waren nogal laat, dus nu wachten we op volgend jaar en beginnen dan vroeger.

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 03:14

Laat je voor en na de inseminatie een echo maken? Vroeger had ik een merrie die op het moment dat ze aangaf hengstig te zijn allang een eisprong had gehad dussssssssss waren ook wij steeds te laat! Met een echo vooraf konden we het tijdstip van insemineren beter bepalen! Ze is daarna steeds goed en snel drachtig geworden. Als ik een merrie drachtig wil hebben voer ik haar trouwens lucerne ipv (een deel) bix daar zit een stofje in dat er een erg gunstig effect op heeft!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:27

Mijn merrie die erg van slag was heb ik bronscure gegeven en ze was in een keer dekken drachtig van een hengst die als slecht bevruchtend bekend staat.
Een paar jaar geleden heb ik hetzelfde met een andere merrie gedaan die al een paard jaar geen veulen gehad had.
Je begint in februari of maart bronscure te geven, denk eraan is homeopatisch dus de wel consequent de hoeveelheid en aanwijzingen volgen.
Zoek maar op Google voor adressen.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:04

Pijn en medicijngebruik kan een oorzaak zijn voor het niet opnemen. De leeftijd zou absoluut geen probleem mogen zijn, want ze is nog helemaal niet oud.
Maar als ze wel normaal hengstig wordt, zou ik de DA er eens na laten kijken, want dan is er misschien iets anders aan de hand.

Je zou je overigens wel moeten afvragen, of het extra gewicht aan het eind van de dracht, wat ze straks mee moet dragen, geen probleem gaat vormen voor de beenblessure waar ze momenteel mee te maken heeft.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:35

misschien kan je het bij een anderen hengst proberen, ik ken ook een merrie die al een aantal veulens op de wereld heeft gezet en ineens niet meer drachtig wou worden.. toen hebben ze het bij een andere hengst geprobeert en is nu drachtig