Waarom reageren er zo weinig mensen op Rijtechnisch?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Waarom reageren er zo weinig mensen op Rijtechnisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 17:18

Ik snap dat de 'hoe krijg ik mijn paard aan de teugel' een beetje boring wordt op een bepaald moment, maar ik heb een topic geopend op RT waar ik graag reacties op zou hebben, maar het lijkt wel alsof niemand meer op RT komt de laatste tijd Lachen
Jammer, want ik las graag de goede adviezen.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:21

Sorry, maar ik heb niet zoveel verstand van dressuur, dus ik denk dat het niet slim is om adviezen te kunnen geven. Haha! Haha!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:40

Haha nee ik hetzelfde als Ludo Haha!
Ik kijk er wel eens maar ik ga geen adviezen geven dan krijg ik problemen Tong uitsteken

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:42

Omdat het vreselijk moeilijk is om vanachter de PC een antwoord te geven. Vaak worden hier alleen maar ongewenste symptomen op tafel gelegd terwijl er veel grotere problemen aan ten grondslag liggen die mensen totaal over het hoofd zien.
Het is al zo vreselijk moeilijk om iemand uit te leggen hier vanachter de PC wat nu precies 'voor het been' is en dat 'voorwaarts' heel iets anders is dan 'looplustig'. En dan kan ik het nog wel uit leggen maar dan nog is het maar de vraag of iemand de essentie vat. Als je iemand les geeft kun je dat meteen toetsen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:54

ook omdat het veel al dezelfde vragen zijn en je af en toe denk van waar gaat dit over. zoals met longeren met bijzet of kan ik beter met een tiedeman, martingaal of slof rijden. dan denk ik waar ben je mee bezig!!! ga eerst eens wat lezen over de werking van deze spullen voor je ze gaat doe passen. Ik rij nu een paardje waarbij de eigenaar hem met tiedeman rijdt en ik zonder poes pas,want zonder alles moet je het ook kunnen.
oke een jong paard is het wel makkelijk bij maar daarna niet meer Misselijk

Wodan en ik onderweg in de M2

Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:04

Omdat ik er vaak zo moe van wordt. Haha!
Er staan steeds dezelfde dingen en eigenlijk kan je dan steeds hetzelfde antwoorden. De meest 'stomme'dingen worden gevraagd: Mijn pony loopt met zijn hoofd in de lucht wat moet ik doen? Kan het kwaad als ik al pirouettes rijd als ik L ben?? Wat is beter een slof of een thiedeman? Mijn pony slaat naar mijn been wat moet ik doen?

Ja, sorry hoor maar ik heb 1 keer gereageerd maar ik wordt daar zo moe van en daarom kom ik er helemaal niet meer, dan kan ik me ook niet kapot ergeren. Neem les in godsnaam!!! Knipoog

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:05

ook omdat het moeilijk is om te zien.
Maar ook het zoveelste topic over hulpteugel en scherpere bitten word ook flauw.
Als er dan iemand het lef heeft om te zeggen dat je eerst bij jezelf moet kijken alvorens je je paard de grond in boort zijn de meeste zwaar op de tenen getrapt. Iedereen kan dan zelf super rijden maar het paard is vervelend en heet en moet een scherp bit oid in.
Zelf heb ik dus veel ervaring met jonge paarden maar zonder scherpe bitten en hulpteugels is het mij altijd goed vergaan.
En dit waren niet allemaal zulke lieverdjes van karakter. Haha!

Verder reageer ik niet veel op topics over de hogere dressuur.
Ik heb heel veel jonge paarden zadelmak gemaakt en gereden, maar op ongeveer B, L dressuur en spring nivo zijn ze altijd verkocht.
Kawa is dus ook het eerste paard waarmee ik dus de M en Z dressuur oefeningen onder de knie probeer te krijgen.
Dus zal ik niet teveel op hogere oefeningen ingaan.
Moet ze eerst zelf eens goed uit kunnen voeren Haha!

Verder staan er veel "penny" vragen.
Niet alleen op rt maar op heel bokt.
En die vragen stellers rijden als je het dan moet horen allemaal op anky nivo Knipoog
Dus niet altijd leuk om daar op te antwoorden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:08

Simpele vragen heb ik geen zin meer om antwoord op te geven (dan kan je echt bezig blijven). En op moeilijke vragen heb ik geen antwoord Haha! Ik ben zelf ook nog niet zo vergevorderd dat ik erg veel weet en ik kan het ook niet zo goed tikken.
Verder ben ik het met Lielle eens. mmmm Jippie bedoel ik dus
edit: domme fout Bloos
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 22-03-02 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:14

Sjimmy schreef:
.
Verder ben ik het met Lielle eens.

Heb ik een bril nodig? Haha!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:19

De laatste maanden is het gemiddelde niveau van de bokkers nogal gezakt volgens mij. Daarom krijg je ook van die domme vragen. Eerst vond ik RT heel leuk en interessant, nu is het veel minder geworden helaas.
Ikzelf vraag ook niets meer, omdat ik het gevoel heb dat ik er toch geen goede, beredeneerde antwoorden op krijg. Het niveau is gewoon veel en veel lager geworden. Ik denk dat de helft niet eens weet wat een appyement is of wat verzameling of 'aan-de-teugel-rijden' nou precies inhoudt.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:45

Toen ik net op Bokt was, keek ik altijd als eerste op VMR, nu is dat geschrapt van mijn lijstje. Ik weet niet waarom, vind het niet zo interessant meer als 'vroeger'. Ben ook nog maar L1, dus ik kan nog niet van die nuttige adviezen geven.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:17

Waarom ik geen berichten op RT zet? Nou heel eenvoudig ik heb er te weinig verstand van en daarom reageer ik ook niet. Toch lees ik altijd de topics en steek er ook wel veel van op. Als wij zelf een keuring organiseren en er zijn rijrubrieken dan zorg ik altijd dat er ook een RT jurylid bij is aangezien ik er te weinig van weet. Vandaar dat ik dus nooit op een topic van RT reageer, maar jullie moeten wel blijven plaatsen want ik lees ze altijd met veel aandacht. En zo zullen er wel vele zijn.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:34

Suzanne F. schreef:
Omdat ik er vaak zo moe van wordt. Haha!
Er staan steeds dezelfde dingen en eigenlijk kan je dan steeds hetzelfde antwoorden


Inderdaad!

Maar eh, ik zal eens naar je vraag kijken hoor Laura Haha!
(niet dat ik zo'n rijtechnisch licht ben, was het maar zo, maar wie weet)

Nulla tenaci invia est via

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:40

je krijgt daar bijna altijd asl commentaar: neem eens les!
Dus, meestal lees ik er niks...
Maar op zich,... het is ook erg moeilijk uitleggen!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:46

Manon schreef:
Toen ik net op Bokt was, keek ik altijd als eerste op VMR, nu is dat geschrapt van mijn lijstje. Ik weet niet waarom, vind het niet zo interessant meer als 'vroeger'. Ben ook nog maar L1, dus ik kan nog niet van die nuttige adviezen geven.


Dat vind ik geen reden...ik rijd ook nog geen wedstrijden (ik rijd dan western), maar ik ben van mening dat mijn adviezen vaak genoeg goed zijn, en gewaardeerd worden. Haha! Vaak worden er op VMR bijvoorbeeld ook veel vragen over andere dingen gevraagd, zoals de verzorging e.d. daar zul je toch wel wat over weten?

Ik heb lang dressuur gereden, rijd nu western, dus kan van allebei wel wat vertellen denk ik...op de meeste gebieden...niet allemaal uiteraard, ben ook geen superruiter oid Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:58

ook al heb je er naar je eigen idee weinig verstand van...misschien heb je soms een idee, dan kun je dat toch gewoon posten? 'Vroeger' hadden we idd echt discussie op hoog niveau soms daar, maar er moet gewoon iemand weer eens een fijn onderwerp aanbrengen (ik weet zelf nooit dat soort dingen...).
Ik vind ook dat er vaak dezelfde onderwerpen zijn, dan denk ik we hebben niet voor niks een zoekfunctie.....en tsja, er zijn gewoon onbeantwoordbare vragen (hoe krijg ik mijn paard aan de teugel?).
Ik post nog best wel eens daar, maar breng niet echt onderwerpen aan ofzo. Problemen die ik heb los ik in de les op..... Haha!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:05

Ethelate schreef:
je krijgt daar bijna altijd asl commentaar: neem eens les!


Dat is vaak ook de beste raad die je iemand kan geven! Je ziet soms mensen met problemen worstelen waar ze echt niet uit komen terwijl die toch ook weer niet zo moelijk zijn en bij navraag blijken ze dan geen les te hebben. Vind je het gek dat je dan tegen problemen aanloopt!

Trouwens wat ook zo irritant is: Mensen stellen soms een vraag. Maar naar het antwoord willen ze vervolgens niet luisteren omdat dat niet altijd zo positief is over hun rijstijl. Vraag het dan niet als je toch niet wilt luisteren! Een complimentje kun je toch echt niet verwachten als je een rijtechnisch probleem hebt.

En het ligt ook altijd aan het paard natuurlijk.
Mensen vragen bijna altijd: 'Mijn paard wil niet.....' Of 'Mijn paard doet........(niet)' Ze vragen zelden/nooit: 'Ik krijg.......niet voor elkaar of 'Hoe voorkom ik dat......

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:09

Helemaal met margreet eens.
Over de compu is alles zo moeilijk te zien.
En in het echt door een goede intructrice is het misschien in 1 les al opgelost.
Maar veel mensen vinden het te duur en denken zelf het wel op te kunnen lossen, NOT!
Daarom hebben top ruiters ook nog altijd les hè!

En zoals ik hierboven ook al zei en dus ook volledig met margreet eens ben, het ligt altijd aan het paard en nooit aan de ruiter Verward
ik heb nog altijd geleerd en ook aan de lijve ondervonden dat het in 99% van de gevallen aan jezelf ligt.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:14

runningkawa schreef:
het ligt altijd aan het paard en nooit aan de ruiter Verward
ik heb nog altijd geleerd en ook aan de lijve ondervonden dat het in 99% van de gevallen aan jezelf ligt.


Ja maar die 1% zit hier wel op bokt Knipoog

Tuurlijk is het ene paard lastiger dan het andere, maar het is nog altijd de ruiter die er niet mee om kan gaan.

Ik had laatst bijvoorbeeld een probleempje met dat ze haar voorhand steeds naar buiten wegzette als ik meer vroeg (nu trouwen opgelost met les Haha! ), dat ligt aan mij, want ik laat daar de ruimte voor, geef haar geen ongelijk dat ze daar gebruik van maakt. Dus aan mij de taak om dat te voorkomen. (en aan haar de taak om iets nieuws te verzinnen Haha! )

Een paard is niet gek, die probeert er gewoon onderuit te komen (en de ene is daar beter in dan de andere), ze zijn nog altijd liever lui dan moe, geef ze eens ongelijk. De ruiter moet zien te voorkomen dat z'n paard zich er onderuit werkt, maar als dat paard dat toch doet omdat de ruiter daar de ruimte voor laat dan ligt het ineens aan het paard Verward

Nulla tenaci invia est via

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 22:22

Citaat:
Maar eh, ik zal eens naar je vraag kijken hoor Laura
(niet dat ik zo'n rijtechnisch licht ben, was het maar zo, maar wie weet)


Kijk, daar had je de essentie van dit topic te pakken Tong uitsteken
haha

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:37

omdat vaak er al staat wat ik ook zou zeggen of omdat ik zelf niet het idee heb dat ik iemand kan helpen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:39

Sjimmy schreef:
Verder ben ik het met Lielle eens.


Fijn, waarover? Haha! Haha!

Ik sluit me trouwens wel bij rk aan. Ik heb in het begin ook regelmatig gereageerd, maar het niveau van de vragen (en de antwoorden!) is nu vaak zo bedroevend en steeds hetzelfde dat ik het wel geloof verder.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:57

Margreet"]
[quote="Ethelate schreef:
je krijgt daar bijna altijd asl commentaar: neem eens les!


Dat is vaak ook de beste raad die je iemand kan geven!
[/quote]

Ik zit ook op les hoor, 2x per week... maar dan nog heb ik soms vragen, omdat bv de manier van mijn instructrice niet goed werkt, of omdat ze het "vaag" uitlegt,...
En dan krijgt je nog van die reacties, dat bedoel ik!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:40

Laura schreef:
Citaat:
Maar eh, ik zal eens naar je vraag kijken hoor Laura
(niet dat ik zo'n rijtechnisch licht ben, was het maar zo, maar wie weet)


Kijk, daar had je de essentie van dit topic te pakken Tong uitsteken
haha


Nou je hebt het voor elkaar hoor *LOL*
Stiekemerd! Knipoog

Nulla tenaci invia est via

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 11:54

Ik kom inderdaad de laatste tijd ook niet veel meet op RT omdat er geen interessante topics geplaatst worden.
De meeste topics zijn gewoon ''eng'', er worden dingen gevraagd door 12-jarigen over het rijden met een slof of zal ik eens proberen om de passage te doen want mijn pony doet het zo nu en dan uit zichzelf?????? Ik vind dat die kinderen gevaarlijk en dom bezig zijn maar vaak zijn ze ook zo blind en denken ze dat ze het allemaal wel weten. Zodra je nl kritiek geeft zoals ''ga alsjeblieft les nemen'', dan zijn ze op hun teentjes getrapt. Ik zeg dan maar liever niks en houd mijn handen er van af. Ik heb in sommige gevallen echt medelijden met die dieren dat het zo hebben ''getroffen'' met hun baasje/ruiter. Er wordt teveel aan doe-het-zelf gedaan door mensen die er naar mijn idee geen verstand van hebben. En inderdaad, het is altijd het paard/de pony die de schuldige is.
Ik zet geen rijtechnische problemen meer op Bokt, daar heb ik mijn instructrice voor. Ik geloof in haar en in haar systeem en de rest kan me gestolen worden. Het zou ook verwarrend voor jezelf worden als je dergelijke info ook nog eens zou meenemen in de training. Nee, daar beginnen we niet aan.
Maar om een lang verhaal kort te maken: RT SUCKS. Cool


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers