Paard leasen of huren ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Paard leasen of huren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 15:23

Bestaat het dat mensen een paard huren of leasen (ik weet eigenlijk ook niet precies wat het verschil dan is, iemand een antwoord ?) i.p.v. dat ze een paard kopen, gebeurt dit wel vaker en wat zijn dan de prijzen die men moet betalen ? Verward
Men kan natuurlijk ook een paard kopen, maar zijn de kosten die je daarna hebt (en natuurlijk de aanschafprijs) dan niet veel hoger als wanneer je een paard zou huren ? Zijn er eigenaren van paarden die een paard te huur of om te leasen aanbieden ? Ik ben benieuwd naar de reakties.........

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:37

ja dat gebeurd! ik heb ook een paard gehuurd 4 jaar lang..was een fokmerrie dat was het enige wat de eigenaar er mee deed voor de rest was het "mijn" paard..en het scheelde wel veel in geld..geen dierenarts,hoefsmit en stallings kosten. alleen een maandelijks bedrag

muppetmayo

Berichten: 3396
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:43

ow haha das wel beter, ik lease mijn paardje. Naja ik betaal alle kosten en geen leasekosten juist Knipoog verder mag ik haar eigenlijk gwoon als van mij beschouwen

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:45

pieternel schreef:
Bestaat het dat mensen een paard huren of leasen (ik weet eigenlijk ook niet precies wat het verschil dan is, iemand een antwoord ?) i.p.v. dat ze een paard kopen, gebeurt dit wel vaker en wat zijn dan de prijzen die men moet betalen ? Verward
Men kan natuurlijk ook een paard kopen, maar zijn de kosten die je daarna hebt (en natuurlijk de aanschafprijs) dan niet veel hoger als wanneer je een paard zou huren ? Zijn er eigenaren van paarden die een paard te huur of om te leasen aanbieden ? Ik ben benieuwd naar de reakties.........

Ja ik lease 2 paarden Pieternel. Eigenlijk is er niet echt een verschil tussen leasen en huren. De prijzen zijn heel verschillend. Dat ligt er ook net aan of je de paarden voor je plezier doet of echt gaat uitbrengen op wedstrijden. Het is echt veeeeeeel goedkoper dat een paard kopen, want bij leasen betaal je een vast bedrag per maand en geen dierenartskosten of hoefsmidkosten meestal. Ben je op zoek naar een leasepaard??

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 18:18

Nou chade, ik ben gewoon heel benieuwd wat je dan moet betalen. Is het ook de bedoeling een bijdrage in de hoefsmid en veterinairkosten te voldoen als je het paard op wedstrijden gaat rijden, wat komt er dan bij ? En wat zijn dan de vaste prijzen voor de huur per maand ?

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:14

pieternel schreef:
Nou chade, ik ben gewoon heel benieuwd wat je dan moet betalen. Is het ook de bedoeling een bijdrage in de hoefsmid en veterinairkosten te voldoen als je het paard op wedstrijden gaat rijden, wat komt er dan bij ? En wat zijn dan de vaste prijzen voor de huur per maand ?

Als je het paard echt alleen maar op wedstrijden gaat uitbrengen kan je zelfs betaalt krijgen. Dit omdat je hiermee de eigenaar helpt met het meer waard maken van het paard zeg maar. Echt vaste prijzen per maand om een paard te leasen is nooit zeker. Ik betaal per maand 25 euro en dat rijd ik 1 x per week. ALs ik meerdere dagen zou willen dan komt er gewoon per dag 25 euro bij. Dus stel dat ik iedere week 4 dagen wil rijden moet ik 100 euro per maand betalen. Ik rijd niet op paarden die ik moet uitbrengen in de paardensport. Maar er zijn eigenaren die betalen ja aan mensen als je een paard uitbrengt in de sport. Maar je hebt ook eigenaren waarvan je een paard mag leasen en dan iedere maand een vast bedrag betaalt en als je dan het paard wilt uitbrengen in de sport dat je dan dan eventueel zelf moet betalen. Er zijn zoveel mogelijkheden qua leasen van een paard. De vraag is gewoon wat je met het paard allemaal mag doen. Ik hoop dat ik een beetje je vragen heb beantwoord Pieternel. Als je nog meer vragen heb dan hoor ik het wel.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:15

k weet niet meer wat t bij ons kost maar d8 zn 125 euro in de maand..kun je zo vaak rijden als je wil en doen met het paard wat je zelf leuk vind..buitenrijden enzo..je kunt zo ook uitbrengen maar dan moet je zelf wel de rijvereniging betalen..als je nog vragen heb stuur maar een berichtje..

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:33

Ik lease nu een pony voor 4 dagen(met 1 dag rust) per week voor 60 euro per maand..
Gaat er iets kapot of moet hij iets nieuws hebben (en natuurlijk de stalkosten/hoefsmid/da)..betaald de eigenaresse het Lachen

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:34

Verder mag ik er zowel gewoon alles mee doen!
Ook wel ergens naartoe..

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:51

Ik denk dat het verschil tussen huren en leasen (heel algemeen) is: leasen betekent voor lange tijd huren en huren niet. Een paard huur je om een paar uur mee op het strand te rijden en je least het als het echt is om ervoor te zorgen voor langere tijd.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:02

visje schreef:
Ik denk dat het verschil tussen huren en leasen (heel algemeen) is: leasen betekent voor lange tijd huren en huren niet. Een paard huur je om een paar uur mee op het strand te rijden en je least het als het echt is om ervoor te zorgen voor langere tijd.


klopt

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 21:50

Randie uit welke provincie kom jij ? en maakt het wat uit waar je woont, of niet ? Bedankt visje voor de uitleg.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:54

Ik zou een tijdje geleden misschien een pony gaan leasen, ging helaas (net een paar dagen voor ze gebracht zou worden) niet door.
Ik mocht zelf weten waar ik de pony neer zou zetten en hoefde eerst alleen de stalling en de helft van de verzekering te betalen. Later moest ik toch ook nog de veeartskosten en hoefsmid betalen en daarbij was de verzekeringspremie veel hoger dan verwacht, dus toen vonden m'n ouders het niet meer goed.

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:23

Ik huur ook een paard. Ik betaal 100 euro in de maand. En dan mag ik er alles mee doen. Kosten zoals hoefsmid en DA zijn voor de eigenaar. Ik denk dat dat ook het grootste verschil is. Bij huren blijft de verantwoordelijkheid bij de eigenaar en bij leasen krijg jij de verantwoordelijkheid, dus ook DA en hoefsmid en zo. Maar ik denk dat dit toch altijd in onderling overleg is met de eigenaar wat die wilt.