Jessie terug naar Groningen! (met dank aan bokt!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Jessie terug naar Groningen! (met dank aan bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 15:17

Nou vandaag was het dan zover. Jessie is terug naar Groningen! (Voor wie het verhaal niet gevolgd heeft: Ik heb Jessie overgenomen van een meisje dat er niet meer goed voor kon zorgen, Jessie hoestte heel erg, liep op drie poten (hoefzweer), zat nog helemaal in wintervacht, kortom drama. Zie ook de onderste vergelijkingsfoto. Het vorige-vorige baasje vond mij via bokt en wou Jessie heeeel graag terug hebben.) Ze liet foto's zien van Jessie in haar jonge jaren, daar schrok ik wel van.....

We hebben eerst bij mij thuis gezellig gebabbeld en een broodje gegeten en toen was het zover.........

Ook al weet je dat er geen betere plek is voor dr, ik moest wel janken Huilen ! Toen ze wegreden stond de hele stal te janken, mutsen die we zijn Knipoog . Van de meiden op stal heb ik een hele mooie foto gehad Cheese! . Die hebben ze stiekem gemaakt! Echt heeeeeel lief, hij komt boven me bed!! OK dan!

Ik zal r missen, ze is zo'n lief, goeig paard! En zoooo braaf ! Jessie het ga je goed!

Tamara rechts, ik links en Jessie aan dr brokjes Vork op de achtergrond.
Afbeelding

Jessie tussen ons in Lovers (waarom toch altijd met één oor naar voren en één naar achter op een foto???? Verward Haha! )
Afbeelding

en nog de vergelijkingsfoto.......
Afbeelding


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:42

Fijn dat ze terug gaat!
Jij sterkte he Ach gut
Op de 2de foto lijkt ze heel erg op een manegepaard die ik ken..

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:17

hey

wat heb je dr goed opgeknapt zeg!!!!!!!!!
Mutsen?? Nee je geeft gewoon om zo'n paard en terecht!

liefs

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:20

Aaaaaaaah wat leuke foto's en echt opgeknapt!

fok.nl de beste.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:28

fijn dat ze trug gaat

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 16:29

Teruggaat? Terug ís Lachen


Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:18

Jantine2"]
(Voor wie het verhaal niet gevolgd heeft: Ik heb Jessie overgenomen van een meisje dat er niet meer goed voor kon zorgen, Jessie hoestte heel erg, liep op drie poten (hoefzweer), zat nog helemaal in wintervacht, kortom drama. Zie ook de onderste vergelijkingsfoto. Het vorige-vorige baasje vond mij via bokt en wou Jessie heeeel graag terug hebben.) Ze liet foto's zien van Jessie in haar jonge jaren, daar schrok ik wel van.....
[/quote]

van een meisje dat er niet goed voor kon zorgen, wat is dat nou voor ge***, ze kon er wel goed voor zorgen en je foto's staan ook wel erg leuk, laat ff een foto van nu zien, jij bent de gene die niet voor een paard kan zorgen, wie haalt een paard nou van de biks af? dat beestje is bot over vel nu!!! een paard heeft biks nodig weetje!!!
ze stond altijd lekker buiten omdat ze zo hoeste en mocht niet meer binnen staan, dat was de enige afspraak die je gemaakt had, en wat doe jij?! meteen binnen zetten, ik vind het erg sneu voor jessie dat hij bij jou is terecht gekomen, je reed d'r gewoon met slof toen ze kreupel was, anders liep ze niet netjes...
tssssss snap niet hoe je dit neer kunt zetten


[quote="Jantine2 schreef:

Ook al weet je dat er geen betere plek is voor dr,


iig niet binnen he?!

I used to have money, now I have a horse..:+:

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:43

Bot over vel is erg lastig hoor......Maar goed ik snap het verhaal niet helemaal, volgens mij ziet het paard er op de bovenste foto goed uit en op de onderste een stuk minder en als ik het goed begrijp zag het paard er zo uit toen ze bij jantine2 kwam. Moedige beslissing en ook al weet je dat het het beste is, afscheid nemen blijft moeilijk.

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:49

ik snap er nu geen barst van, heb ooit die foto wel eens gezien ...

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:03

voor de geintereseerde, hier mijn afscheid foto's
tamara veel geluk met jessie! en ik hoop dat je haar weer in haar oude conditie en staat terug kan krijgen, weer dat gezellige paardje, met een beetje een hangbuikje Lovers
sterkte ermee!
hier de link voor de foto's die ik gister heb gemaakt.
jessie het gaat je goed!
[ITP] afscheid foto's van jessie

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 18:06

Misselijk
Oh wat laten sommige mensen zich beïnvloeden door een ander zeg! Elke schele gek kan zien dat het paard OPGEKNAPT is! Ik zou nooit op een kreupel paard rijden. Dat sommige mensen het niet kunnen hebben en dan de boel gaan lopen opstoken! WALGELIJK! (Die hebben zelf notabene destijds op bokt gezet dat dit paard zwaar verwaarloosd werd)
(Jessie krijgt 3 kilo biks per dag, dus komt om van de honger!! Bovendien krijgt ze ook nog kuil, dat is ook reuze slecht voor dr) Ze is heel eventjes van biks afgeweest toen we overschakelde op kuil en toen hebben we t biks langzaam opgebouwd omdat ze last kreeg van maandagziekte.
In 2 maanden tijd kan ze weer normaal lopen zonder pijn, haar hoest is helemaal over! En ze glimt weer, ja en in 2 maanden tijd krijg je een paard niet moddervet, dus ze was nog steeds mager ja.
Dit paard is DIEP gegaan: koorts van de hoefzweer, ze lag op een gegeven moment met r kop in de wei zo in de stront. Er kwam groen snot uit r neus en van de winter stond ze in een box waarin de stront tot r enkels stond. Ze kreeg ook niet altijd water. Maar wat maakt het uit he. Ze kan best binnen staan met de juiste verzorging! Ze heeft geen enkel probleem meer met r longen. Ja als de wei onder water staat, dan wordt ze binnen gezet.
Maar ik zie het al, steeds meer mensen die ik nog NOOIT gezien heb, menen te weten wat er gebeurd is. Verward Raar ik heb dat nou niet, dat ik dingen weet die ik niet zou kunnen weten.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 18:07

Misselijk Misselijk
Grietje ik ken je niet eens, jij kent mij ook niet, dus rarara van WIE zou jij dat verhaal nou hebben he???
Jij schijnt te weten dat Jessie geen biks krijgt??? Terwijl het drie kilo per dag is? Ik heb je toch echt nooit gezien tijdens het voeren, vreemd..... Verward
En waar stond je ergens in de bak toen ik aan het rijden was, ik heb niks gezien onderweg? Of behoor je ook tot de kabouters in de bakrand?? Vreemd ook dat de mensen die er wel dagelijks met hun neus erbovenopstaan, er heel anders over denken... Raar he?
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 21-08-04 18:27, in het totaal 4 keer bewerkt

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:08

Erg leuk hoor dat je dat vo0r dat meisje hebt gedaan! En als het paard het goed heeft daar dan kan het tog niet veel kwaad!

Shariff you rock my world. (L)

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:15

Jantine, zolang jij het gevoel hebt dat dit het beste is voor het paard is het goed. Ach gut
Laat je niet door anderen beinvloeden, degene die er verder afstaan weten het altijd beter...
Sterkte met het gemis! Ach gut
(Hoewel ik nu wel nieuwschierig ben waar dit over gaat?! Bloos )

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:19

Volgens mij is er maar 1 iemand hier die negatief gereageerd heeft en dat is Grietje. Ik snap wel dat je daar kwaad om wordt maar je weet zelf toch wel beter.Ik vindt het knap wat je gedaan hebt zeker nu ik het hele verhaal weet.

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 18:22

Ja inderdaad, ik liet me even gaan. Buiten bokt om gaat dit ook al een tijdje zo en ik plofte ff....

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:30

Vervelend dat het al een tijdje aan de gang is.......Ik hoop dat je het nu kwijt bent Haha!

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 18:41

Dank je, ik werd er een beetje scheitziek van. Ik zal Jessie erg missen, maar het gezeik eromheen als kiespijn. Het is gewoon erg vervelend als je zo je best hebt gedaan en er wordt zo ontzettend geroddeld en gestookt. Ik heb echt alles wat in mijn macht lag gedaan om r op te knappen, twee maanden keihard eraan gewerkt. Dan doet zo'n reactie best pijn.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:56

Weet niet wat er tussen jullie gaande is, maar persoonlijke vetes mogen niet worden uitgevochten op Bokt.
Dit gelieve via pb te doen, zodat het topic niet verder verpest wordt.

Het leven is een gebakje!

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:03

Nou jantien iedereen kan op de foto's zien dat ze is opgeknapt.
En ik vind het dapper van je dat je haar heb terug gegeven aan de oude oude eigenaaresse

1 ding ben ik wel met mergriet eens ze stond altijd lekker buiten, en bij x heb ik haar nooit buiten zien staan, terwijl als het regen heleen een stuk moet fietsen om de paarden binnen te zetten en hun hoeven een paar stappen naar buiten.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:57

leuk hoor!! dat je dat hebt gedaan!!

<3

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 21:29

Waar ze stond hebben ze 2 weides. Ook eentje áchter de boerderij, die kan je niet zien vanaf de weg. Alleen vanaf de vuilnisbelt zeg maar uit de verte. Jessie heeft aldoor zo lang mogelijk buiten gestaan, tenzij de wei een moeras was geworden! En geen slecht woord over Van Der Kooij, het zijn echte paardenmensen en ze hebben Jessie iedere keer naar buiten gedaan enzo.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:46

Ik wens je heel veel sterkte, en ik zal Tamara en Jessie voor je in de gaten houden Knipoog

:){

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:11

ach jantine trek je van zulke mensen maar niks aan.Ik heb lang genoeg je topics gelezen over het paard je hebt het in ieder geval in mijn ogen prima gedaan.Waarom ze terug gaat naar groningen heb ik niet mee gekregen maar ik ben dan ook net terug van 3 weken vakantie en dan mis je zowie zo nog al wat.
Ik hoop in ieder geval dat het paardje nog een goed leven krijgt.

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:13

lekker kinderachtig om via internet zulke dingen te gaan uitvechten.

DAMES:
ik stel voor dat jullie elkaar ontmoeten met het paard erbij en elkaar dan fijn de haren uittrekken.

admin:
kun je met dit soort dingen niet een slot erop gooien?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cerosa, janneke584 en 154 bezoekers