Hoe veel is jullie paard waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Hoe veel is jullie paard waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 13:20

Bij ons staat een NRPS best groot, een kindje van mijn paardje Lachen en die is nu 3 jaar, als ze beleerd is, is ze 10.000 EURO WAARD...

JOOOOOOIIII

Scheve mond


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:24

Sja kan gebeuren he, ik heb een Quarter merrie en quarters zijn ook duur he, haar paar maanden oude veulen is ook voor een extreem bedrag verkocht dus ja... Knipoog

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:26

zo he! Haha!
kind van jou paard? Mooie hengst zeker?


Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:26

of heb je 'n merrie Haha!

prompter

Berichten: 10916
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:50

Paard is in geld waard wat de gek ervoor geeft, voor jezelf van onschatbare waarde . Mijn oudste paard zal denk ik niks opbrengen, voor mij is ze onbetaalbaar Lovers . De jonge hengst zal wel een bepaalde waarde hebben, maar aangezien mijn paarden niet te koop zijn interesseert me dat eigenlijk niks Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

MissMarjo
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:51

die van mij is denk ik nog geen 2000 euro waard Haha! ,maar ben er wel gelukkig mee en daar gaat het om. : Haha!

Het leven dat is een groot feest.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:29

promptertje schreef:
Paard is in geld waard wat de gek ervoor geeft, voor jezelf van onschatbare waarde . Mijn oudste paard zal denk ik niks opbrengen, voor mij is ze onbetaalbaar.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Ik ken paarden waar ik geen stuiver voor wil geven, al krijg ik geld toe dan lijkt het me nog niks, terwijl een ander er veel geld voor wil neertellen!
Daarnaast ken ik ook eigenaars die zeggen dathun paard veel waard is, terwijl anderen er ernstig aan twijfelen.
Ach, het is maar wat de gek (of liefhebber) er voor wil geven, nietwaar?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:18

voor mij is [paard] natuurlijk onbetaalbaar Haha! wat ze in werkelijkheid zou zijn nu? geen flauw idee.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:18

dat ligt er helemaal wat je zoekt in een paard en als dat klopt dan heb je er meer voor over dan een ander bv.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:19

De van ons is erg getransformeerd, hij was super mager en zielig toen we hem kochte (lekker prijsje dus *LOL* ) is nu een super mooi erg gespierd beter lopende sport paard. Dus, reken maar dat hij niet voor lager dan 6(000 Tong uitsteken ) weggaat. Schijnheilig Haha er vroeg iemand van en hoeveel moet ie kosten toen zei de eerste eigenaar meteen ' voor 8 kun je hem hebben Haha! 'Haha vond ik wel grappig, maar hij is al wel L springen met wp voor M en nu gaat zijn dressuur ook vooruit en hij is nog hengst dus een lekker allrounder Cheese!

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:19

promptertje schreef:
Paard is in geld waard wat de gek ervoor geeft, voor jezelf van onschatbare waarde . Mijn oudste paard zal denk ik niks opbrengen, voor mij is ze onbetaalbaar Lovers

helemaal mee eens. Evita krijg ik nu waarschijnlijk niet meer aan de straatstenen kwijt, voor mij is ze onbetaalbaar. En als een gek €20.000 wil bieden voor Prima krijgt ie er nog een strik rond ook Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:21

promptertje schreef:
Paard is in geld waard wat de gek ervoor geeft, voor jezelf van onschatbare waarde . Mijn oudste paard zal denk ik niks opbrengen, voor mij is ze onbetaalbaar Lovers . De jonge hengst zal wel een bepaalde waarde hebben, maar aangezien mijn paarden niet te koop zijn interesseert me dat eigenlijk niks Lachen.


Klopt wel, en het paard wat ik net omschrijvde is een super lief dier die ik het liefste wil houden als mijn eigen sportpaard, maar helaas gaat dat niet, dus kan ik toch net zo goed vertellen wat ie waard is Haha!
En hij is (wordt gezegd) familie van Ramiro Z Haha! Cool

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:36

Mijn paard is... Geld, geld! een miljoen waard Geld, geld! hihi in mijn ogen Tong uitsteken
Het is inderdaad maar wat de gek ervoor geeft...

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:35

Slachtwaarde is de waarde voor elk paard. Daarnaast is het maar wat de gek ervoor geeft. Talenten, afstamming, karakter...allemaal dingen die meetellen. Inrijden is voor mij geen waardevermeerdering.
Warenko is niet te koop!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:04

Beleerd, en beroemde afstamming. 1150,-
Ivar: 1e premie gehaalt, 4 dresuurwedstrijden gewonnen loopt Z1 is 4500,-

fok.nl de beste.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:09

Mijn haflinger levert alleen nog slachtprijs (blessure, nu onder controle maar blijft een gevoelige plek), hij is 13 jaar zonder pap. Maarre voor mij onbetaalbaar natuurlijk Haha! OK dan!

Mijn fjord is 6 , niet echt doorgereden wegens omstandigheden, wel aangespannen beleerd en pap....denk zo'n 1500 euro.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:11

Mithrandir schreef:
Bij ons staat een NRPS best groot, een kindje van mijn paardje Lachen en die is nu 3 jaar, als ze beleerd is, is ze 10.000 EURO WAARD...

JOOOOOOIIII

Scheve mond

Dat is niet zoveel hoor Tong uitsteken

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:12

tja ligt er maar aan wat je van je paard vind!!zo vind iedereen zijn eigenpaard wel een miljoen waard!!
maar ik weet niet of ze dat echt wel waard mogen zijn Haha!
maar iig die van mij is 20.000 euro waard *LOL*
zie rassenpraat bij de taxatietopics!!!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:17

Mijn paard is op dit moment............. nog geen euro waard Huilen , gevoelsmatig is ie onbetaalbaar, maar vanwege zn hoge leeftijd en chronische aandoening kan ik er geen bedrag aan koppelen.

Toen hij jonger was, kon ik hem kopen voor 12500,00 gulden, dan kon ik niet betalen, maar vond hem wel erg leuk, na 2,5 jaar stond hij weer te koop en toen heb ik hem voor de helft kunnen kopen (incl. toebehoren en dat was me een berg met spul).

Ik heb mijn paard alleen voor mezelf niet om mee te fokken of door te rijden om dan te verkopen, dus wat een paard waard intresseert me geen eene bal, het gaat mij erom wat ie voor mij waard is.

De shetlanders en mini ap's die we hebben zijn in sommige gevallen meer waard dan die hele kwpn-er van mij, het is van veel factoren afhankelijk wat de uiteindelijk prijs is van een paard/pony.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:20

Mijn paard is niet meer dan 1000 euro waard schat ik. Ik heb haar vier jaar geleden gekocht voor fl. 3000,- inclusief alle toebehoren zoals zadel wat ik nog voor fl. 500 verkocht heb, hoofdstel, deken, borstels etcetc. Voor mij is ze van onschatbare waarde. Zelfs al zou iemand een miljoen voor haar bieden (wat nooit iemand zou doen maar allah...) dan zou ik haar nog niet wegdoen. Ik ben aan haar gehecht en ze hoort gewoon bij mij. OK dan!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:20

mijn paardje is 0 waard (heb dr gratis gekregen), maar ik wil haar voor geen miljoenen meer kwijt!

start paardensport Zie profiel voor meer info

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:23

Nou, ik zag toevallig bij Divoza een halfzusje van Amber te koop staan (zelfde leeftijd, even ver onder het zadel) voor maar 1300 euro! Dat viel me wel wat tegen eigenlijk!
Voor mij is ze natuurlijk veel meer waard dan dat Lachen

Faber quisque fortunae suae

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:39

Een paard is niet meer echt waard dan de slacht waarde. De rest is wat de gek er voor geeft.

Moet ik wel zeggen dat Dennis voor mij verschrikkelijk veel waard is Haha!.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:02

de pensionpaarden (merries) van m'n tante uit Parijs (die bij haar blijven voor te herstellen of voor veulen te krijgen) waren in de tijd dat ze nog draverskoers liepen elk meer dan 50 000 euro waard... als de veulens geboren zijn is, wordt dan ook alles beveiligd met camera's... (voor hoeveel die beestjes verkocht worden weet ik niet, en ik durf er niet op gokken ook)

en ik mag ze zelfs aanraken (en poetsen en zo) (Voor die keer in m'n leven dat ik dat mag meemaken Lachen

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:04

maar zoals er al gezegd is, een paard waarvan je compleet aan verkocht bent, zoals mijn bastaardknolletje, is goud waard...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123, Trendiction en 40 bezoekers