Wat vinden jullie hiervan ??!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Wat vinden jullie hiervan ??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 13:41

Ik lease nu net 3 weken een paard, heel leuk is het! Maar nu komt het..
Er is dus een meisje, die wanda al eerder verzorgd en bereden heeft (wanneer ze niet verleast word) zij hoeft daar niets voor te betalen omdat ze de eigenaar al heel lang kent en ze heeft zelf een shet die ze van haar least.
Nu leasen ik en mijn vriendin dus wanda, en dacht ik dat het de bedoeling was dat dat meisje er niks meer mee gaat doen, omdat wij dat wel doen.
Nu horen we gister dat ze wedstrijden met haar wil gaan rijden! Dit betekent dus dat ze regelmatig moet gaan rijden, ook omdat ze al een maand stil heeft gestaan!

Dit betekent dus dat ik en mijn vriendin moeten gaan betalen 60 euro p/m. terwijl... dat meisje op haar gaat rijden. Dit betekent dus... dat ik zeg maar voor niks betaal (ik hoef nu nog niets te betalen omdat ik nog niet kan rijden, omdat ze kreupel loopt op het moment)

Dus betaal ik alleen om te rijden, maar dat kan dus niet omdat dat meisje gaat rijden!

Ik betaal dus voor lucht.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:45

SToppen met leasen. Heb je geen contract waarin staat dat tijdens de lease jij alles met het paard kan doen wat je wil? Maar dat de eiegenaar eindverantwoordelijk is? In dat geval pleegt de eigenaar contractbreuk. Heb je geen contract dan heb je geen poot om op te staan, maar dan zou ik met het hele paard niets meer te maken willen hebben (om over de eigenaar niet te spreken).

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 13:50

nee geen contract, heb zelfs zwak contact met de eigenaar...

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:56

ik zou zelf stoppen met leasen of goed met de iegenaar praten, hoe lief je het paard ook vind...
of er moet een andere betere oplossing komen

sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:03

Ik kan me voorstellen dat je wanda gewoon wil blijven lease...
maar zorg dan wel voor een contract!
Als de eigenaar dat niet wil en met de smoes komt van: kwestie van vertrouwen...
laat dan alles zitten en zoek anders een ander paardje of verzorg pony.
Heel veel succes.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 14:03

ik heb net met het meisje gepraat, en ze zei heel vrolijk de hele tijd: ik mag wedstrijden op wanda rijden als ik dat wil. Toen heb ik het hele uitgelegd. En zegt ze: NoU DAN GAAN JULLIE TOCH LEKKER OP WANDA RIJDEN DAN RIJ IK NIET OP WANDA!

Nu is ze dus boos ::P denk ik. Maar goed ik heb der wel zover gekregen Lachen
Hopen nu dat ze het meent!
Ze is trouwens 13 jaar Tong uitsteken

Maar goed ze kan het vet goed vinden met de eigenaar dus ze kan er zo voor zorgen dat ik wanda kwijt raak. Ze hoeft ook maar te zeggen dat ik 'iets gedaan heb!

Bij de vorige leaser mocht ze ook niet rijden, en die kon vertrekken!

grrr ik kijk het nog even aan...

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 14:07

ik heb trouwens nog niks betaald heh dus Lachen ik wil eerst met die eigenaar praten, maar aangezien ik der nooit zie (zij komt smiddags ik savonds) na dan kan ik ook nooit betalen hehe Haha!

Maar als ik der spreek zal ik wel om contract vragen.. Kan je dat zelf maken ofzo? Bloos

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:15

ach joh, praat eerst met de eigenaar van het paardje,
als de eigenaar een beetje redelijk is weet die ook wel dat, dat gewoon niet kan...

dus praat eerst es met de eigenaar zou ik zeggen

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 14:17

ja ik weet ook niets van de eigenaar, alleen dat ze heeeeeeeeeeeeeel makkelijk is Haha!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:35

als ze heel makkelijk is kun je haar denk ik snel overtuigen dat dat andere meisje van die pony af moet blijven zolang jij hem least

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:24

Naar mijn idee houdt het leasen in dat jij op bepaalde momenten mag rijden, dat het paard op die momenten tot jopuw beschikking is.
Net als met een auto, als ik een auto leas, dan zou het van de zotte zijn dat mijn buurman er in gaat rijden terwijl ik betaal.... Boos!
Zoekt ze niet gewoon een betalende verzorgster ofzo? Verward
Daar lijkt het imo nu meer op.
Leasen is in mijn ogen iets anders.
Ik hoop voor je dat praten iets oplost!
Succes

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:21

ik zou er mee stoppen hoor dat is toch geen stijl. jij betalen en een ander gaat er mee rijden. nee hoor dat zou ik niet pikken. ga er eerst ff over praten met de eigenaar. en als dat niet helpt. ga dan een leuke pony zoeken om te verzorgen of leasen. *LOL*

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 16:42

ja ik voel me echt beroerd erover, en kiara, ik mag er wel op rijden, maar dat meisje wilt dus ook wedstrijden erop gaan rijden. Dit betekent dus dat zij wel vaak gaat rijden. Ze moet getraint worden want ze loopt al een maand niet meer.
Dat meisje zei net dat ik haar voor 4 of 5 dagen per week heb, en dat zij de overige dagen rijd. Terwijl ze tegen mij zei: Als wanda een leaser heeft, dan doe ik niks met wanda!

Maar nu blijkt toch anders... ik heb net een gesprek met haar gehad waaruit blijkt dat wij gewoon op wanda mogen rijden, en dat zij wel geen wedstrijden gaat rijden!

Ze heeft een lease shet en gaat het daar nu mee doen, maar daar past ze niet meer op denk ik. Maar wij hebben nu echt zo het gevoel dat het "ons" paardje is, en dan gaat er een ander meisje mee aan de slag.

Ik kan die wedstrijden toch ook rijden? (al wil ik dat niet maar goed)

Ik snap niet hoor, ik hoor via via dat er wedsterijden mee gaan worden gereden, en wijzelf horen dat niet direct van de eigenaar. beetje vreemd. Maar goed..