wie kent het zadel merk, Merovec?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

wie kent het zadel merk, Merovec?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 10:42

Wie kent het?

gr kat Knipoog

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

merovech

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:23

Het eerste zadel wat ik kocht was een merovec zadel. Het was een veelzijdigheidszadel. Ik heb nu 2 dressuurzadels, maar ben van plan om te gaan springen voor de afwisseling, dus ga m'n oude (is pas 3 jaar) zadeltje maar weer eens oppoetsen. Ik vindt het best fijne zadels en ze zijn niet duur vergeleken met andere merken.

Groetjes Petra

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:23

Ja ik ken het wel
Ik heb er wel eens meegereden, zat best lekker hoor
Maar mijn paard paste hem niet helemaal goed!

Groetjes Anuschka

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 11:24

hoi rijden ze ook fijn, zijn ze niet hard? en blijf het leer mooi?

gr kat

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:20

Ik heb een merovech veelzijdigheidszadel. Ik vind het een prima zadel, ik zit lekker stevig (en niet hard). En het leer is nog gewoon mooi (zou eigenlijk even moeten gaan kijken Tong uitsteken ).
Mij bevalt hij wel! Maar alles is ook beter als het zadel wat ik ervoor had *LOL*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:42

Grappig zeg, ik heb 4 maanden geleden een nieuw Merovech dressuurzadel gekocht. Ik moest er heel erg aan wennen, omdat mijn oude zadel te veel achterover lag, maar nu zou ik niet meer zonder dit zadel willen. Het leer vind ik ook heel erg mooi, lekker sterk en met invetten krijg je ook niet van die wit uitgeslagen plekken. Mijn conclusie: kopen die hap!

Oja, ik heb het model Giselle II

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:51

ik heb ook een merovec veelzijdigheids zadel. ik zit er zelf niet zo lekker op (terwijl ik op hetzelfde type op een ander paard weer beter zit (echt precies t zelfde zadel en ligt op beide paarden goed). waarschijnlijk koop ik dus binnenkort een nieuw zadel en hou dit zadel voor t springen. de leer kwaliteit is idd super (zeker voor die prijs f800 kaal ofzoiets)

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:22

Ik heb al eens eerder het verhaal van onze Merovech(vzh, model Alarik) verteld, anders moet je even de zoekfunctie gebruiken, maar ik zal het wel even in het kort herhalen.
Ik heb hem anderhalf jaar gehad op m'n E-pony, nu rijdt m'n broertje ermee op de WelshCob.
Al voordat hij ermee ging rijden, begon het zadel 'door te zakken' op de zit, het zat echt niet lekker meer (ze zijn ook vrij hard).
We hebben hem een poosje geleden teruggestuurd naar de fabriek, dara hebben ze hem uitelkaar gehaald (schijnt, zeggen ze) maar er is weinig veranderd. Je ziet de boom gewoon door de zit heen (niet overdreven!) en ik snap niet hoe iemand daar nog op kan rijden (heb er van de week weer eens op gezeten). Nu gaat hij weer terug naar de fabriek.
Verder blijft het wel vrij mooi, maar ik koop niet snel weer een Merovech.

Bij de buren, waar ik ok een paard rij, hebben ze ook een Merovech liggen, hetzelfde als ons zadel. Ik heb een poos met dat zadel gereden maar het lag echt niet goed op Lady, dus nu gebruik ik m'n eigen. Dat zadel is verder wel goed..