Kampioenschap viel in het water.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Kampioenschap viel in het water.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 19:41

Nou, ik ben dus ook niet door met de Utrechtse Kampioenschap

...Wat een dag wat een dag zeg Scheve mond
Dan heb je zo'n goede voorbereiding en alles optijd klaar en geregeld...wil je de trailer pakken...ontbreekt de stang aan de achterkant Bloos!
Dit wil je niet weten....ik had dus van de week mijn trailer uitgeleend en die persoon was dus fijn de stang vergeten mee terug te nemen!!!!

Ik dacht dat ik gek werd...na die persoon te proberen te bereiken...wat dus niet meteen lukte....zijn we dus op zoek gegaan naar nieuwe oplossingen...probleem was, er stond wel een tweepaards trailer maar mijn auto mag dat dus niet trekken...dus opzoek naar iemand die wilde rijden....en nee niemand kunnen vinden...ik zag mijn hele wedstrijd al mijn neus voorbij gaan Frusty eindelijk de persoon aan de lijn gehad die van de week mijn trailer had geleend en hem uitgelegd dat naar de wedstrijd toe gaan nu toch wel een probleem werd voor mij....(was vrij boos, maar bleef beleefd.... ik kon wel gillen, schreeuwen en janken tegelijk) Na 10 minuten belde hij terug en ging mij naar de wedstrijd brengen met de geleende 2 paardstrailer......na een uur al verstreken te zijn en dus telaat vertrokken zijn we daar aangekomen om 14:15 want ja, file kon natuurlijk ook niet missen Lips are sealed
Het zadel en de kalkoenen had ik er al op zitten en in gedraaid gelukkig en om 14:20 zat ik dan op Tamor Verward
Helaas dus te weinig tijd om hem in te rijden en te laten wennen aan de omgeving en kon dus met een hele ongeconcentreerd paard de ring in. Huilen

Gelukkig vond hij de latjes niet zo verschrikkelijk eng en wende hij daar snel aan maar helaas gebeurde er teveel tijdens de proef om ons heen zodat hij erg vaak zijn kop de lucht in gooide en zich eigen erg groot maakte.
Spelende kinderen in het bos aan de overkant....mensen die aan kwamen wandelen met klapstoeltjes..klapperdeklapperdeklap die pal voor mijn ring eventjes uitgebreid er voor gingen zitten....het zat dus totaal niet mee
Hoe verder we in de proef reden hoe beter het gelukkig ging maar ooooooooo wat heb ik er de balen van dat ik er niet heb uit kunnen halen wat er in zat Verdrietig
Onze eindscore was 147 punten en goed voor een 15e plek.....en ik heb er echt een naar gevoel aan over gehouden zeg....

Deze dag was niet voor mij bestemd jammer jammer jammer
Voor mij is de Kampioenschap ook letterlijk en figuurlijk in het water gevallen Huilen
In iede geval neem ik het Tamor niet kwalijk want die kon het ook allemaal niet helpen, hij is nog jong en dan in een vreemde omgeving meteen het uiterste van hem verwachten is gewoon onmogelijk...ik ben wel blij dat die persoon nog voor me wilde rijden maar had liever gehad zoals ik het allemaal gepland had....maar ja wie gaat er nu vanuit dat je achterbalk weg is van de trailer Scheve mond

Primadonna

Stal Centaurus


Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:45

Gatver wat een pech zeg. Dan loop je je al druk te maken en dan wil het ook nog eens allemaal niet. Balen, maar hopenlijk de volgende keer beter!

Odessa & Assedo

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:01

Wat jammer zeg! Maar zoals je zegt: hij is nog jong, dus tijd zat!
Ik leen nooit en te nimmer mijn trailer uit, precies om deze reden.

Don't dream your life, live your dreams!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:15

Bah, erg vervelend!

Mijn wedstrijd viel letterlijk in het water..na maanden georganiseer en gedoe eindelijk alles klaar..mooie banen gemaakt etc..en dan komt er een gga hoosbuien over... :S

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:18

Ah wat een pech zeg Ach gut

Ik ben ook niet door, maar dat had je misschien al wel gehoord.
Ik vind 147 nog een knappe score, al had je zelf misschien op meer gehoopt (natuurlijk). Op een kampioenschap zijn ze nou eenmaal ontzettend streng, heb ik vandaag ook weer ondervonden.

Ik heb er dit keer wel een leuke dag van gemaakt, heb heel veel gelachen en het was ontzettend gezellig. Bij de selectie in Montfoort was ik dat een beetje vergeten, waardoor ik dus wel 2x winst had en een 2e prijs, maar eigenlijk niet wist wat ik er mee aan moest, kon er totaal niet van genieten.

Ik hoop voor dat het ondanks alles toch nog leuk was, volgende keer beter!

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 20:43

Ja het is wel balen ja....heb eigenlijk verders niet veel mee gekregen van de dag we hebben nog een patatje gegeten en we zijn weer naar huis gegaan.

Maar idd...af en toe vraag je je af waar doe je het allemaal voor...al die voorbereidingen vooraf en er hoeft maar een "kleine"kink in de kabel te liggen en alles is weg en valt je wedstrijd in het water Verward

Ik hoorde trouwens dat degene die bij ons eerste werd in de ring
190 punten had!!!!!
Niet te geloven man dan heb je alleen maar 8en en 9ens Bloos! de tweede had 169 punten...wat een verschil zeg. Scheve mond
Mijn clubgenote was 6e in de ring met 160 punten

Ik had trouwens nog wel wat tegen die mensen gezegt van die klapstoeltjes...of ze in het vervolg een beetje rekening er mee kunnen houden dat als men in een proefje zit niet zo rumoerig aan te komen stommelen en uitgebreid pal voor de ring te gaan settelen....Vooral die man was daar erg gepikeerd over, die snapte niet wat ik zat te l*llen....maar het is toch niet zo gek als ik daar wat van zeg Verward

Primadonna

Stal Centaurus

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:45

Balen he! ik ben ook niet door, was 11e en de 1e 10 uit ring 2 mochten door! Heb ik dat. Moet wel zeggen dat onze ring stukken zwaarder gejureerd was dan ring 1. Stalgenootje mag wel door en ik ga morgen met haar mee, maak ik er toch nog wat van mee. 5 september start ik voor het eerst L1, kan ik me nu daar lekker op gaan richten

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 20:59

Sannie1980 schreef:
Balen he! ik ben ook niet door, was 11e en de 1e 10 uit ring 2 mochten door! Heb ik dat. Moet wel zeggen dat onze ring stukken zwaarder gejureerd was dan ring 1. Stalgenootje mag wel door en ik ga morgen met haar mee, maak ik er toch nog wat van mee. 5 september start ik voor het eerst L1, kan ik me nu daar lekker op gaan richten


Balen joh...hoeveel punten had je? Ik ga zo de uitslagen even bekijken...weet verders heel niet hoe er verder gereden is

Maar wel leuk een nieuwe uitdaging en leuke vooruitzicht OK dan! een stapje hoger.
Ik ga me nu voorbereiden op volgende week dan heb ik wedstrijd in Benschop...gelukkig iets meer naast de deur Knipoog

Primadonna

Stal Centaurus

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:07

Ah jammer dat je verder weinig meegekregen hebt. Volgende week ga ik ook naar Benschop. Misschien zie ik je dan wel.


zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:00

Ik ben wel door, maar ook maar met slechts 156 punten (ook ring 2). Ik had ook nog een lekkere...net voor m'n proef meldt de jury dat ze naar het toilet moet (kan je haar ook niet kwalijk nemen natuurlijk, maar echt fijn is het niet, toiletten iets dichterbij de jury zou fijn zijn!). Kortom, 15 minuten in de plenzende regen nog los moeten rijden. Resultaat: te lang losgereden dus en veel te nat, dus echt lekker ging het niet. Morgen weer een kans....

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:04

Balen, maar ring 2 was ook streng gejureerd Ik baalde ook en had een rot gevoel...
Ach denk maar zo: We hebben daar mogen staan, dat kan niet iedereen zeggen...

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:03

Hele domme opmerking misschien, maar kon je niet 1 keer zonder stang erachter en de klep gewoon dichtdoen??

Blijft natuurlijk achteraf, maar heel jammer dat dat net gebeurt als je een kampioenschap hebt!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:33

YvonneS schreef:
Hele domme opmerking misschien, maar kon je niet 1 keer zonder stang erachter en de klep gewoon dichtdoen??


Ja dat had ik iig wel gedaan!!
Maar verder wel erg jammer, ach volgende keer beter...

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:23

Jee, wat een pech! Volgende keer beter.

Sterkte

fok.nl de beste.

milobiya2
Berichten: 267
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:56

Goed gedaan hoor.
Ik was wel door maar het was NOg strenger Niet te geloven.!! Het weer zat ook niet mee..
Maar in de voorrondes.. (kringkampioenschppen) zijn er ook veel afgevallen.. en je heb dan ongeveer tegen 200 mensen gestart hoorde ik ... Dusjj dan mag je van geluk spreken dan je UItgenodigt bent..Lachen(gelt ook voor de andere die door waren..!:)) Win je is het leuk mee genomen maar ben je verliezer ben je toch nog een eerlijke winnaar.. Vind ik..!

Orchard Princesse Noble Is The Name Of My Horse..
Ga L2 starten met Me scht..Lachen

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:22

Jammer dat je niet door bent, ik ben wel door was reservekampioen in Z1 D/E! Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:37

milobiya2 schreef:
Goed gedaan hoor.
Ik was wel door maar het was NOg strenger Niet te geloven.!! Het weer zat ook niet mee..
Maar in de voorrondes.. (kringkampioenschppen) zijn er ook veel afgevallen.. en je heb dan ongeveer tegen 200 mensen gestart hoorde ik ... Dusjj dan mag je van geluk spreken dan je UItgenodigt bent..Lachen(gelt ook voor de andere die door waren..!:)) Win je is het leuk mee genomen maar ben je verliezer ben je toch nog een eerlijke winnaar.. Vind ik..!


200????? Mennnn! Bij ons vorige week kampioenschappen. Iedereen van drenthe mag dan gewoon starten op dag 1, dan gaan er per ring (er waren 3 ringen L2) 1 op 4 door naar de finale en daar wordt dan uitgemaakt wie de beste is door nogmaals met alles uit de andere ringen van 1 klasse te rijden voor 2 jury's. Grappig hoe zo'n verschil per provincie!

Charmaine
Berichten: 1404
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:24

He Primadonna,

Zonde joh dat het zo gelopen is...Maar wees aan de andere kant ook maar "blij", het was vanmorgen ook een natte boel op het terrein hoor. En koud ook! En vooral erg rustig. Totaal geen uitstraling van een kampioenschap, vond ik.

Misschien zie ik je nog in Benschop, was hem vergeten dus ga proberen me bij te schrijven voor het dressuur en springen, dan moeten we tegen elkaar! *LOL*

milobiya2
Berichten: 267
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:36

Ja ckers een verschill.. Der waren echt zzoooooo veeel mensen .Lachen En er was helmaal geen Nijd en haat onder elkaar..Knipoog

Orchard Princesse Noble Is The Name Of My Horse..
Ga L2 starten met Me scht..Lachen

milobiya2
Berichten: 267
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:37

Ja ckers een verschill.. Der waren echt zzoooooo veeel mensen .Lachen En er was helmaal geen Nijd en haat onder elkaar..Knipoog

Orchard Princesse Noble Is The Name Of My Horse..
Ga L2 starten met Me scht..Lachen

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:30

Wat maakt het uit!

Ik ben van reserve kring kampioen naar 16de plek gegaan op de brabantse kampioenschappen...Ze had dr dag niet...
(moest de dag ervoor ook nog met spoed naar smid, en dat Haat ze zo en toen s'ochtends om 7 uur wéér op trailer voor 2 uur lang!)

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 11:42

YvonneS schreef:
Hele domme opmerking misschien, maar kon je niet 1 keer zonder stang erachter en de klep gewoon dichtdoen??

Blijft natuurlijk achteraf, maar heel jammer dat dat net gebeurt als je een kampioenschap hebt!


Dat is veels te riskant....zou er op neer komen dat je je paard in gevaar moet brengen omdat je perse mee wilt doen....ondanks dat het gevoel erg sterk was...was mijn verstand toch sterker...tuurlijk kwam het in me op....maar als er wat gebeurd ben je verder van huis en daar moet ik ook niet aan denken!

Ik ben ook super trots dat ik er aan deel mocht nemen dat kunnen idd niet iedereen zeggen...en zeker niet met een 4jarige!
En aan de andere kant was ik maar blij ook vanwege het rot weer de volgende dag...dan had ik echt wel in die regen moeten rijden...en nu was ik ´s middags nog naar de jaarmarkt toe gegaan en dat was ook wel erg leuk Knipoog

En Charmaine....wie weet zien we elkaar wel in Benschop, hoop voor je dat je je eigen bij kan schrijven maar dat zal wel lukken denk ik.

Lady Luna, gefeliciteerd met je prestatie OK dan! goed gedaan...daar kan je echt trots op zijn Haha!

Primadonna

Stal Centaurus

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:52

PrimaDonna schreef:
Dat is veels te riskant....zou er op neer komen dat je je paard in gevaar moet brengen omdat je perse mee wilt doen....ondanks dat het gevoel erg sterk was...was mijn verstand toch sterker...tuurlijk kwam het in me op....maar als er wat gebeurd ben je verder van huis en daar moet ik ook niet aan denken!


Ik ben mss wel heel naief hoor, maar wat kan er nou echt gebeuren (en wel ff realistisch) dat je paard echt in gevaar brengt Verward

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:17

Nou ik vind het wel een goed besluit.
Als je de stang er niet achter hebt en je doet de klep open, kan je paard gaan hangen bijvoorbeeld en achterover de trailer uit vallen. Voor jezelf is het ook nog eens gevaarlijk, want stel dat dit net gebeurdt als de klep opendoet.

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 18:33

Manon schreef:
Nou ik vind het wel een goed besluit.
Als je de stang er niet achter hebt en je doet de klep open, kan je paard gaan hangen bijvoorbeeld en achterover de trailer uit vallen. Voor jezelf is het ook nog eens gevaarlijk, want stel dat dit net gebeurdt als de klep opendoet.


Dit idd en voor het zelfde geld zie je je paard in 1x op de snel weg naar links of rechts vallen omdat hij met zijn kont zich door de klep drukte....nee zo'n stang zit er namelijk niet voor niets...dat ding heeft echt wel enige nut, anders leveren ze heus wel trailers af zonder stang als het toch voor de sier er zit Bloos
Ik denk dat ik dan realistischer ben dan jouw gedachtes gaan dan, ik zie namelijk daar wel gevaar in je moet niet naar jezelf toe denken maar ook zeer zeker naar het paard toe.
Wat ik al zei, mijn gedachtes er naar waren er wel maar mijn verstand was toch sterker....ik ben super zuinig op Tamor en ga niks maar dan ook niks riskeren met hem
En net ook wat Manon zei, er kan genoeg gebeuren zonder zo'n stang Scheve mond

Primadonna

Stal Centaurus


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ctje5, Selina en 4 bezoekers