het is toch mijn paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

het is toch mijn paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 15:07

hoi!!
ik heb een heel mooi, lief nieuw paardje..
hij rijdt super..
eerst wilde mijn moeder er effe op uitproberen.
oke is goed dacht ik..
maar nu heeft ze al 2 a3x per week les op mij paard..
ik vindt dat eigenlijk al vervelend, maar nu wil ze ook nog dressuurwedstrijden gaan rijden op mijn paard.
ze heeft zelf wel een paard maar die is drachtig (over 2 week uitgetelt YOEPIE!!) ik heb er geen problemen mee als ze um nu af en toe tijd, maar nu rijdt ze haast vaker dan dat ik erop kan..
ze rijdt ook heel anders dan mij..is dat ook wel goed voor mijn paard??
wat moet ik doen..
mijn paard terug eisen of gewoon mijn moeder laten rijden tot ze weer op haar eigen paard kan rijden?

Groetjes Nicole


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:16

Wie heeft dat paard betaald? Wie betaald z'n voer? Wie betaald z'n spullen?

Maar je paard was toch kreupel? Ik snap het hele verhaal niet meer helemaal hoor.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:16

Als jouw moeder jouw paard heeft betaald, is het haar paard in principe. Ik denk dat als ze je paard aan je heeft GEGEVEN je er extra dankbaar voor mag zijn...
Maar dat is mijn visie. Ik weet natuurlijk niet het hele verhaal, maar mij lijkt niet dat je als scholiere zelf een paard kan kopen en onderhouden, dus zal dat wel van je ouders komen.

Toos paardloos

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:18

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het heel erg verwend klinken.
Jouw ouders hebben je paard betaald? Dan vind ik dat je niets te eisen hebt. Als je nou zelf alles betaalt, dan zou je kunnen zeggen dat je je paard terug wilt.

Weet je moeder dat je het vervelend vindt dat zij jouw paard rijdt? Praat er anders eens met haar over en misschien begrijpt ze het wel.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 15:21

carola, het paard waar ik eerst op reed was kreupel..dit is een ander paard

sorry hieruit blijkt dat ik een onzettend verwend kind ben..
Laatst bijgewerkt door nicolietje op 21-03-02 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Groetjes Nicole

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:21

Ik zou zeggen, wees blij dat je zowiezo al een paard hebt.

Ik neem net als de anderen aan dat je moeder je paard en alles wat daarbij komt betaald heeft.

Laat je moeder lekker, jammer dan dat jij niet elke dag kunt rijden. Als je moeder haar paard weer kan berijden is dat toch weer over. En als dat niet zo is dan pak jij haar paard toch op de dagen dat zij jouw paard pakt.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 15:24

conclusie= niet aanstellen laat je moeder lekker op dat paardje rijden!!
dit is waar, eigenlijk heb ik al heel erg mazzel dat mijn ouders alles betalen..
sorry....ik eb weer wat doms gezegd!!!(ben gewoon niet zo heel slim)

Groetjes Nicole

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:38

Nee, je hebt niks dom gezegt! Ikzelf zou gek worden als mijn ouders op Navy zouden gaan rijden!! (maar dat zie ik de komende 90 jaar nog niet gebeuren..)
Kijk, dan moeten ze 'm maar voor hunzelf houden en niet GEVEN.. Gegeven blijft gegeven *LOL*
Maar ik kan me de reactie's hier heel goed voorstellen, en het klinkt idd ook erg banketstaaf, maar ik snap hoe je je voelt..
Ik zpou er gewoon over praten, en niks opeisen ofzo..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

ik zou het ook niet leuk vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:01

ik zou er gewoon met je moeder over proberen te praten. Gewoon proberen, je weet nooit of er iets uitkomt!!

praten kan nooit kwaad, als je blijft zwijgen ga je je alleen maar ergeren!

succes ermee !

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:09

Mijn ouders betalen mijn paard ook...maar gelukkig rijden ze niet Lachen Mijn ma kon wel rijden, maar helaas kan ze dit nu niet meer...dus wat da betreft zou ik het fijn vinden als ze nog eens op mijn paard stapt, en mijn pa vindt dat het niet voor hem is weggelegd.

Mijn ouders betalen wel alles, maar ze zeggen "het is jouw paard"...je moet er mee doen wat je wilt. Maar dat zijn mijn ouders natuurlijk...jouw ma rijdt. Eigenlijk vind ik ook dat je gewoon blij moet zijn met wat je hebt, en je ma er lekker op laten rijden. Zal ze heel leuk vinden, en ik vind het heerlijk mijn ma gelukkig te zien, mijn pa uiteraard ook.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:49

nou, ik vind iedereen wel er direct reageren met 'je bent verwend' ed.

ik snap hoe je je voelt, ik zou het vreselijk vinden als mijn moeder op graziano zou rijden. natuurlijk betaald zij hem en daar ben ik haar super dankbaar voor, maar toch zou ik het absoluut niet leuk vinden als ze op mijn paard wilde rijden.

op nicky , de haflinger ik hiervoor had, reed zij wel en mijn broertje ook, maar dat was toch anders. met grassie probeer ik
nu echt serieus dressuur te rijden, en ik voel het nu ook meteen als er iemand anders op heeft gezeten..


maar goed, ik ben ook superverwend (met een eigen paard ) Lips are sealed

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:08

Ik snap het probleem niet. Je ouders/je moeder heeft je paard betaald en heeft het volste recht erop te rijden. Maar wat ik niet begrijp is waarom jij er ook niet op kunt rijden als je moeder heeft gereden? Een paard kan makkelijk twee uur achter elkaar lopen hoor. Doen ze op de manege niet anders...

Je suis Charlie.


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:57

is ze van plan hem te blijven rijden? want ze heeft tog ook nmog der eigen paard? Die zal strax ook weer moeten lopen.. En idd.. een paard kan gewoon 2 uur lopen als het een gezond paard met goede conditie is..

Ik dacht in eerste instantie ook.. jeetje wat een verwend nest.. Ben wel blij dat je zelf hebt toegegeven dat je "fout" zat..

iig verder veel succes!!

Onderschriftloos :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:12

2 uur rijden kan idd prima.
Vooral als je moeder ook nog eens s'morgens rijd en jij smiddags dan is het juist super goed voor je paard.
Je zegt verder dat je moeder anders rijd, maar is anders ook slechter?
En als het maar voor korte tijd is zou ik er niet zoveel van zeggen maar anders zou ik er met je moeder over praten.
Dat je b.v ieder dagen afspreekt waarop je rijd.
Verder is het uiteraard het paard van je moeder en kan zij uiteeindelijk bepalen hoe alles gebeurt.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:23

Nou, ik ben het dus niet met de meesten hier eens. Als het paard voor jou gekocht is, is ze dus voor jou. Ik betaal ook alles voor de pony van mijn dochter en ze staat ook op mijn naam. Ik mest, ik voer en doe bijna alles zelf, want ik vind dat ik dat van haar nog niet kan eisen. Als ik moet werken mest zij uit en ze voert 's avonds.
Maar als ik er op wil rijden, vraag ik dat wel eerst. Op dit moment hebben we geruild daar de pony veel lastiger is dan mijn paard maar dat hebben we overlegd. Ook toen ik Carys (de pony) mee ging nemen op buitenritten, heb ik daar eerst toestemming voor gekregen Knipoog. Ik had daar natuurlijk wel een goede reden voor, mijn dochter is 10 en mag/kan nog niet naar buiten op de pony, maar zo hou ik haar mooi verkeersmak voor als ze wel zover is.
Als mijn dochter niet zou kunnen rijden omdat ik perse wil rijden, zou ik dat heel oneerlijk vinden. Je moeder heeft er zelf voor gekozen dat haar paard drachtig is, ze kon nagaan dat daar consequenties aan vast zouden zitten. Maar, een goed gesprek kan wonderen doen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:36

Ik ben het volledig met Carys eens. En ik zal dan wel het opper verwende nest zijn want het gaat bij mij niet eens om 1 paard maar om meerdere. Dat wat Kawa zegt klopt idd het is goed als een paard 2 uur per dag getraind wordt en als het een gezond paard is en er wordt goed opgereden is dat geen probleem. Het zal best dat mijn ouders mijn paarden hebben betaald en daar ben ik hun ook op mijn knieën dankbaar voor. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze er mee kunnen doen en laten wat ze willen. Toen ik op een bepaalde leeftijd kwam moest ik wel steeds meer zelf gaan betalen.
Het is wel zo dat je in goed overleg veel kan bereiken.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:46

Cassidy schreef:
Doen ze op de manege niet anders...

Hm, net alsof alle maneges zo zijn. Een heleboel wel, oké dat ben ik met je eens. Maar de manege waar ik rij lopen de paarden nooit langer dan 2 uur achterelkaar, over het algemeen gewoon 1 uurtje (en op sommige dagen later op de dag nog een uurtje).

Ik zou het ook niet leuk vinden als ik (eindelijk..) een eigen paard/pony zou hebben en mn moeder rijd er 3 keer per week op, je hoeft écht niet verwend te zijn om dat te vinden

Maar, 2 uur lopen kan een paardje best. Dan bijv. 's morgens en s 'avonds (of s middags).

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:49

Ik vind ook niet dat je verwent bent...
Ik zou het ook verschrikkelijk vinden als mijn moeder op eens op mijn pony zou gaan rijden en er alles mee zou gaan uitvreten.
zoals al eerder gezegd : eens gegeven, blijft gegeven!
Als ik iemand een boek geef voor zn verjaardag ofzo, dan vraag ik het toch later ook niet terug? Verward
En ik vind dat helemaal niet verwent klinken, koop je het paard nou voor je kind of voor jezelf? Wie houd wie nou eigelijk voor de gek?!
Als je m voor je kind koopt maar er ondertussen zelf vanalles mee gaat doen, hoefde je m toch ook niet te kopen, of iig niet te zeggen dat het paard voor hem/haar is.
Dan heb je toch niet voor je dochter/zoon een paard gekocht?? dan heb je m inprencipe gewoon voor jezelf gekocht! Boos!
Wie is dr dan eigelijk egoistisch??? Frusty

En mijn moeder, die alles voor me betaald en wat ook nog maar meer denkt er hetzelfde over als mij!
Dus niks verwent nest! In zo'n geval vind ik de moeder een egoist!
*misschien heb ik ook wel last van sterralures, maar dat maakt me niet uit. Zo denk ik er gewoon over...*

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:26

Wat voor afspraken hebben je ouders met je gemaakt toen ze het paard voor je kochten? Als de afspraak was dat je moeder er ook op zou kunnen gaan rijden wordt het weer een heel ander verhaal.
Maar je kan hoe dan ook toch gewoon met haar overleggen. Als je uitlegt wat je vervelend vindt en waarom zal daar vast wel over te praten zijn neem ik aan.

thehorsefan

Berichten: 32
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Liedekerke(de plaats dat niemand weet liggen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 23:32

Ik kamp ook met zo een soort probleem !
Ik krijg een paard,maar neen hoor het moet aan mijn vaders eisen voldoen:een paard zijn met zachte rug,raspaard,niet klein,mooi,braaf,sportpaard en...
Waarom ?
Omdat hij er 1x per jaar(letterlijk) op wilt rijden !
Ik vind dit zo oneerlijk,want ik wou een 4jarig manegepaard kopen dat heel goed gaat en schattig en braaf is,maar die vind men vader dan weer 1mm te klein !
Dus ik zou iedere dag naar een paard gaan waar ik niet eens zelf voor gekozen heb !
Mijn vader weet nu welk paard hij voor me gaat kopen:een commerce paard van de manege !
Ik ben dolblij een paard te mogen krijgen,maar zo 1...
tijdens het rijden worden men handen kapot getrokken en in de stal moet ik soms gehaast gaan rennen om een stamp te ontwijken !
Ik vind dus dat jij wel nog geluk hebt om een lief paard te hebben.
Ik vind wel dat het van je moeder wat vergezocht is om wedstrijden met jouw paard te rijden.
Maar even doorbijten en je moeder kan weer op her eigen paard.
Frusty

I love horses and ice cream !

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 11:18

sorry, dat ik zo laat reageer..
ik zal idd even met mjn moeder gaan praten om duidelijke afspraken te maken.
heel veel zeiden, 2x per dagrijden kan geen kwaad, mee eens!!!
het probleem is alleen dat ik school heb mijn moeder werk, dus meestal wuillen we rijden rond dezelfde tijd.
kan mijn paard ook rond 5uur rijden en daarna rond half acht..??
ik heb het mijn moeder nog niet uit haar hoofd gepraat dat ze concours op haar gaat rijden.
maarja..dan rijden we maar samen concours op haar!!
deze week komt het veulentje Haha! , dus zal ze wle wat minder op mijn paard rijden!!
doei!! thnx voor de reacties!!

Groetjes Nicole

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 11:21

percy- afpraken bij de verkoop
-het is van mij
-ze mocht erop tijdens een rit over de lemeleberg, doen ze elk jaar, maar dat gaat dus sit jaar niet met haar eigen paard
-verder zou ze het gewoon vragen

maar nu is het zo dat het niet meer vraagt

Groetjes Nicole

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 13:41

nicolietje schreef:
sorry, dat ik zo laat reageer..
ik zal idd even met mjn moeder gaan praten om duidelijke afspraken te maken.
heel veel zeiden, 2x per dagrijden kan geen kwaad, mee eens!!!
het probleem is alleen dat ik school heb mijn moeder werk, dus meestal wuillen we rijden rond dezelfde tijd.
kan mijn paard ook rond 5uur rijden en daarna rond half acht..??
ik heb het mijn moeder nog niet uit haar hoofd gepraat dat ze concours op haar gaat rijden.
maarja..dan rijden we maar samen concours op haar!!
deze week komt het veulentje Haha! , dus zal ze wle wat minder op mijn paard rijden!!
doei!! thnx voor de reacties!!


Je paard kan prima om 5 uur en om half 8 weer rijden...is een kwestie van wennen voor het paard. Manegepaarden rijden ook vaak een uur wel, dan een uur niet, en dan weer een uur wel. Ik zie het probleem niet. Ik snap best dat je het vervelend vind, maar je moet van een mug geen olifant maken. Ik zeg ook niet dat je dat wel doet, maar zorg dat het niet zo ver komt. Veel mensen zouden juist blij zijn als hun ma een keertje op hun paard stapt, waaronder ik...ik zou het fantastisch vinden.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:44

Ik neem aan dat je zelf wel eens een buitenrit maakt van 2 uur of zelfs nog langer! Dus waarom zou hij niet 2 uurtjes in de bak kunnen lopen? Ik zeg altijd maar: een paard is gemaakt om te lopen, dus waarom niet?

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:58

XoNo"]
[quote="nicolietje schreef:
sorry, dat ik zo laat reageer..
ik zal idd even met mjn moeder gaan praten om duidelijke afspraken te maken.
heel veel zeiden, 2x per dagrijden kan geen kwaad, mee eens!!!
het probleem is alleen dat ik school heb mijn moeder werk, dus meestal wuillen we rijden rond dezelfde tijd.
kan mijn paard ook rond 5uur rijden en daarna rond half acht..??
ik heb het mijn moeder nog niet uit haar hoofd gepraat dat ze concours op haar gaat rijden.
maarja..dan rijden we maar samen concours op haar!!
deze week komt het veulentje Haha! , dus zal ze wle wat minder op mijn paard rijden!!
doei!! thnx voor de reacties!!


Je paard kan prima om 5 uur en om half 8 weer rijden...is een kwestie van wennen voor het paard. Manegepaarden rijden ook vaak een uur wel, dan een uur niet, en dan weer een uur wel. Ik zie het probleem niet. Ik snap best dat je het vervelend vind, maar je moet van een mug geen olifant maken. Ik zeg ook niet dat je dat wel doet, maar zorg dat het niet zo ver komt. Veel mensen zouden juist blij zijn als hun ma een keertje op hun paard stapt, waaronder ik...ik zou het fantastisch vinden.[/[quote]

ja ik ook
Maar als ze er elke middag opstapt!
nee dat echt niet.. k geef toe t klinkt verwend
maar als ik uit school kom de hele dag heb zitten wachten tot ik eindelijk naar me paardje mocht, kom ik daar zie ik dat mijn vader/moeder al heeft uitgemest gepoetst gereden en heeft verzorgd en gevoerd ( bv)
en dat elke middag.. sorry maar ik zou daar niet tegen kunnen.
in mijn ogen het is mijn paard mijn verjaardagskado dus dan mag ik weten wat ermee gebeurd...
maar goed ook ik zal verwend zijn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 bezoekers