Nu al helemaal in de stress voor 18sept... :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Nu al helemaal in de stress voor 18sept... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 14:56

Heej!

Ik rijd in oktober 2jaar, en heb nog nooit wedstrijden gereden. Zelfs niet onderling op de manege want ik durf het niet. Ik heb ondertussen al een jaar lang een leuk verzorgpaard waar ik veel me les en train. In principe gaat het wel redelijk allemaal, en nu heb ik me samen met een vriendin opgegeven voor een wedstrijd. Namelijk 18sept. Ze is er heilig van overtuigd dat het goed gaat, en ik, ik ben zoooo in de zenuwen! Echt heel erg, als ik de proef lees stelt het geen flut voor, maar het idee het te moeten doen voor een jury en al die mensen... Verdrietig

Had ik maar wat meer lef!

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:33

ik zou alleen meedoen als je het zelf echt wilt en echt leuk vindt om te doen (en dat kan ik niet echt opmaken uit je verhaal Verward ), thuis proeven oefenen helpt altijd goed tegen de zenuwen , want als je "boven" de proeven staat, ze beheerst zal ik maar zeggen, dan heb je ook geen zenuwen meer nodig, en die jury? da's ook maar een mens, die jou gewoon hoge punten geeft als je goed en netjes je proef rijdt, maar wedtrijden rijden moet je zelf wel echt leuk vinden en er zin in hebben, je moet het zien als een soort uitje want anders moet je het naar mijn idee helemaal nog niet doen, succes!!!!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 18:21

Ik wil het heel graag, ik wil gewoon weten hoe het nu eigenlijk gaat, en dat is mooi te toetsen met proeven.. Ik ben gewoon bang dat ik er een zootje van maak. Ben best onzeker, ik doe het nooit genoeg in mijn ogen.. ik wil er zo graag over heen...

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:36

Ga vast een paar keer de proeven oefenen!!!!! proeven rijden is echt anders dan gewoon rijden, oefen ze met je paard of thuis in de huiskamer, met letters op de grond, zodat je straks precies weet wat je moet doen, dat scheelt straks de helft aan zenuwen, alleen doorlezen van de proef is echt anders dan het rijden ervan als je de proef bij wijze van spreken uit je hoofd kent, dan valt het straks echt mee en probeer te genieten van het rijden met je paard laat je niet tot een ijspegeltje om toveren van de stress, als er dan toch wat mis gaat? niet je paard de schuld geven en hem af tuigen in de ring( wat je vaak ziet) , maar gewoon verder rijden, je hebt nog 25 andere onderdelen om het weer goed te maken en te scoren! daarmee houd je ook het respect van de jury voor je en als je nou deze eerste wedstrijd als een oefening ziet en je schrijft je voor nog een andere wedstrijd in die je dan als "echt" gaat bestempellen, dan gaat het vast wel goed, start je in de B? dan moet je je echt niet druk maken hoor, je hoeft geen AvG te zijn!!!!!!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 19:49

Tjaaa, ooww ooww, hoop zo dat het goed gaat. Ga in elk geval de proef wel oevenen voor ik hem moet doen! Als ik geen blackout heb!

Ik zal Gracy nooit de schuld geven, zij doet het waarschijnlijk het beste van ons 2! Haha!

Bedankt voor je tips en hulp..

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:40

gewoon zo vaak mogelijk die proef rijden. Rijd hem desnoods 100 keer. En niet denken dat je het niet kan, alleen maar denken dat je het kan!

Elke dag een bepaald onderdeel uit de proef kiezen, en dan zo vaak rijden tot hij perfect is, en je dat zelf ook vind!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:32

denk maar zo: je rijd voor zelf!!! zolang je maar lol hebt! daar gaat het om!

succes!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:28

Hahahahaa hoe herkenbaar.......
Meis het komt echt allemaal goed geloof me.... moet ik een keer jury spelen bij het oefenen, incl commentaar en punten? Dan weet je een beetje hoe het voelt als alle ogen op quatta gericht zijn....
Stress moet je mee om leren gaan en dat kan alleen maar door te doen, op een gegeven moment leer je gewoon om je af te sluiten voor alles om je heen behalve je lezer maar dat duurt even.....
En zoals Reddytobias al zei, je rijdt voor jezelf en voor niemand anders dus gewoon lekker lol proberen te hebben voor zover dat gaat door de stress, vetrouw op Crazy eeehh Gracy en op jezelf, je slaat echt geen slecht figuur, geloof me....
En je proefje lekker vaak doornemen kan ook geen kwaad, doe ik ook altijd hoor, maar dat weet je zelf wel, hihihii
Ik ben er de 12 en als ik de 18e tijd heb kom ik je aanmoedigen (tsjekt agenda: JA IK HEB TIJD!!!), dus je fanklup sleept je er wel doorheen.....

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:20

Het gaat je vast wel lukken! gewoon blijven ademhalen.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:41

Megantjuh schreef:
Ik wil het heel graag, ik wil gewoon weten hoe het nu eigenlijk gaat, en dat is mooi te toetsen met proeven.. Ik ben gewoon bang dat ik er een zootje van maak. Ben best onzeker, ik doe het nooit genoeg in mijn ogen.. ik wil er zo graag over heen...


Meid! 'tuurlijk kan je het Gracy helpt je wel!

Weet je... je kan het niet slechter rijden dan wat ik had gepresteerd met mijn allereerste wedstrijd Knipoog
De jury lagen in een deuk met mij.... , teugels als waslijntjes... mijn larzen gingen plotseling afzakken Verward noem maar op, en toch had ik lol erin! en meer punten behaald dan wat ik zelf had verwacht Bloos DANKZIJ Gracy! Knipoog

Nu waag ik een tweede poging op de 12e... Schijnheilig kom je ook kijken?

loveilja
Berichten: 14
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:32

Heey,
Ik was ook heel erg zenuwachtig ookal stelde het niets voor.
Ik ben uiteindelijk 1e geworden en heb heel veel lol gehad (ookal had ik het zelf niet verwacht!!!)
Je moet in je zelf en je paardje vertrouwen en samen kom je er wel!

heel veel plezier!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:34

Zorg dat je je proef kan dromen, zodat je hem uit je hoofd kan rijden. Dat rijdt veel geconcentreerder.
Het gaat best lukken joh, als wedstrijden rijden echt zo erg was deed niemand het hoor!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:05

koop pillen tegen zenuwachtigheid en ik neem dat ook op en help echt dat kun je kopen bij drogist

milobiya2
Berichten: 267
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:20

Tuurlijk je hebt wel kriebels als je de ring in gaat Maar dat hoord nou eenmaal ik heb het ook nog steeds..Lachen Tja het is gezonde spanning en dat hoord er bij.. Veel suc6... en lees de proef een aantal keren door dat je wel een beetje weet waar het over gaaat...

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:09

Het gaat gewoon lukken hoor OK dan! Haha! .
Enne je hebt al wel eerder wedstrijd gereden Tong uitsteken .