van wie zijn ze dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

van wie zijn ze dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 20:58

hoi,
ik had een vraagje,
ik had samen met iemand 2 paardjes,
nouja ik had ze gekocht en vanaf toen heeft hij elke maand ( pas 4 maanden) de helft van de wei betaald voor 1 pony en voor 1 pony helemaal.
ik had er zelf toen ook meerdere pony,s staan en heb die dus wel zelf betaald en dus ook de helft van die ene pony.
maar nou zijn we uit elkaar en nu wil hij de 2 pony,s en vind dat ze van hem zijn , terwijl ik ze gekocht heb, maar hij heeft dus voor die ene pony 20 euro betaald en voor de andere dus 40 per maand dan he ( dit omdat we heel vaak samen gingen rijden en ik ze anders niet kon houden, want zat toen zonder landje)
maar ik vind dat de pony,s dus gewoon van mij zijn maar hij vind van niet Verward
dus heb geen idee hoe ik het op kan lossen.
maar nou wil hij ze dus gaan weghalen daar Verward
dus kan dat eigenlijk wel dan?
terwijl hij er zonder mij echt nooit heen ging en hij heeft ook nog nooit wat voor ze gekocht bv een borstel of halster, alles heb ik voor de rest gekocht.


Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:01

ik vind uit je verhaal dat ze gewoon van jou zijn hoor. jij hebt ze toch betaald? nou dan zijn ze echt van jou hoor. dus laat hun maar barsten hoor succes ermee

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:04

ik vind dat ze van jou zijn, hij heeft otch geen bewijs dat ze van hem zijn? Dan zijn ze van jou. Ookal heeft hij voor die ene pony elke keer betaald.

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:06

Tja da's moeilijk... Ik zou zeggen dat de paardjes van jou zijn. Maar als er niets op papier staat, kan hij er net zoveel aanspraak op maken. Maar vanuit zijn kant, tja vind hij het echt leuk of doet hij het om jou te pesten?

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 21:10

ja er staat jammer genoeg niks op papier en ja hij doet het alleen om mij te pesten Verdrietig

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:12

(uit zijn hoek:)
dus als ik een aantal maanden een paard leas, en dus daarvoor betaal, dan is dat paard van mij.
(uit jou hoek)
dat paard is gewoon van jou, want jij hebt het gekocht, en hij is zo vriendelijk geweest om de stalling te betalen, maar er is nooit spreke geweest van dat dat paard van hem zou zijn of worden...

heb je geen koop contract of iets?

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 21:23

nee ik heb geen bewijs dat ik die pony,s gekocht heb, nouja mijn vriendin was er bij maar verder niemand Verdrietig


Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:31

ik vind dat ze van jou zijn.. maar heb je geen bewijs ofzo dat ze van jou zijn desnoods een verzekering ofzo dat op jou naam staat van die paarden.. jammer dat ze geen papieren hebben

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:38

Heb je ook geen inentingsbewijs waar je naam op staat? Of een rekening van de dierenarts die naar jou toegestuurd is?

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 21:53

nee helemaal niks

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:36

woonde je met deze persoon samen, en had je een samenlevingscontract.

Inprincipe heb jij ze gekocht dus zijn ze van jou, hij heeft het onderhoud betaald en geen pony gekocht dus ook geen rechten. Tenzij je samen woonde of getrouwd bent dan zal er verdeeld moeten worden. Hij 1 pony en jij 1 pony.
Of iemand neemt beide pony's maar dan moet er 1 uitgekocht worden. Stel jij neemt beide pony's dan moet jij 1 pony aan hem betalen maar houd beiden pony's.

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:57

ik vind ook dat ze van jou zijn hoor maar heb je er geen papieren van ofzo want als jij die hebt dan zijn ze van jou (of werkt dat anders?)

toumie Ach gut


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fudge, wendyh en 78 bezoekers