Hard gevallen met de fiets!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Hard gevallen met de fiets!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 17:25

Heey,
Ik was op de manege en ik ging bij 3 andere meiden in het kasje.
Omdat we niet zo veel sleuteltjes hadden gingen we een cijver slot kopen, dus we gingen vandaag naar de winkel.
We gingen met zijn 4e en een meisje dagt de weg beter te kennen.. Maar ik wist zeker dat we die kant op moeseten. Dus ik en een ander meisje gingen de ene kant op en die andere 2 de andere kant.
We kwamen bij een ander winkecentrum. En ik reed best hard, ik moest een stoepje op maar ik ging zo hard dat ik daar niet op kon met die snelheid ( anders was me band lek) Dus ik remde maar mijn rem deed het "opeens" niet. Dus ik ging de hoek om maar ik was te laat mijn band kwam tegen het stoepje en viel ik.

Nu heb ik een hele dikke voet en doet gigantisch pijn! Ik sta met die voet denk ik 2cm hoger dan met die andere voet zo dik.
Hij is erg blauw. Ik kan mijn tenen nog bewegen en mijn enkel ook zegmaar. Uiteindelijk kwamen er allemaal mensen bij staan en vroegen hoe het ging enzo en of ze het ziekenhuis moesten bellen. Maar zo erg was het niet. Ik kon nog wel lopen maar wel mank. uiteindelijk zaten we daar 10 รก 15 minuten.. toen we weer trug fietsen.
Haha we dachten: Goede rede om later te komen Tong uitsteken Maar die rede hadden we niet nodig want wij waren als eerste Lachen


Nou heb ik een vraagje. Wat denken jullie wat ik het beste kan doen?
Dokter gaan laten rusten..?

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:29

Voet is blauw en dik? Ik zou in ieder geval koelen.
Bel voor de zekerheid even met de huisartsenpost en omschrijf je klachten, en dat je nog wel je tenen en enkel kunt bewegen, dan kunnen zij inschatten of je langs moet komen ja of nee.
En als je zelf twijfelt of als je erg veel pijn hebt, dan gewoon sowieso even langs gaan natuurlijk en niet wachten tot na het weekend... Knipoog
Sterkte ermee!

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:41

idd wat hier boven wordt gezegd
Sterkte

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:25

sterkte er mee!!

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:48

Sterkte met je voet. En wat Grandeur zegt even de huisartsenpost bellen. Weet je in ieder geval zeker wat er met je voet aan de ahnd is.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:06

Sterkte.
Ik zou ook ff de huisartsenpost bellen.
Ik denk zelf dat het flink geneusd is maar zeker weten doe je dat natuurlijk niet.
Neem ff het zekere voor het onzekere en laat er naar kijken, dat kan nooit kwaad. Misschien dat er ergens een scheurtje zit in je bot? Dan moet nl wel wat aan gedaan worden....

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:25

sterkte, ik zou ook de dokter bellen... nou, veel beterschap hoor!!

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:27

Heb gisteren enkelbanden gescheurd maar ik ben toch lopend het bos uitgekomen. Thuisgekomen kon ik niet eens meer op twee voeten staan. Als je nu straks niet meer kunt lopen zou even naar de dokter gaan

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 20:49

Ja en als het zwaar gekneust is of wat jij zei je enkelabanden gescherud zijn of er ee nscheurtje in mijn bot zit. Moet ik dan gips?

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:03

Ik heb geen gips (en als ik me netjes vier weken rustig ga houden krijg ik dat ook niet). Ik zou me geen zorgen maken voordat ik bij de dokter ben geweest. Bel de huisartsenpost, misschien kun je langskomen. Niet te veel "enge medische verhalen" lezen nu, daar word je niet beter van.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:04

dat moest ik wel.
Bij kneuzen niet, toen ik me enkelbanden scheurde moest het in het gips en met een scheurtje ook. Maar ik geloof niet dat ze dat altijd doen, hangt een beetje van de situatie af denk ik.
Nogmaals sterkte.

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 14:42

Mijn zus viert vandaag der verjaardag. Dus mijn tante kwam ook en toevallig heeft die in het ziekenhuis gewerkt Ik vroeg of ze er even wou naar kijken en ze ging allemaal piep kleine testjes doen van doet dit zeer kan je dit enz.. Ze had er toen tape opgedaan voor versteviging en ze zei dat het 2 dagen moest blijvn zitten en dat het dan veel minder zal zijn.

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:41

Als dat zo is dan ben ik blij voor je, ik ben nog zeker vier weken uit de roulatie. Nou ja, niet helemaal, de lessen gaan door Schijnheilig

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:53

Heel erg veel sterkte

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:20

En vergeet niet de rem van je fiets te repareren!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:26

Ik heb je topic verplaatst naar AM omdat het om een niet-hippisch onderwerp gaat.

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 14:14

Ja mijn remmen deden het gwn :s
Maar gister avond kreeg hele erge pijn in min voet heel erg enggevoel!!!!!! Toen hebben we het tape eraf gehaald en voelde gelijk dat de pijn minder werd nu laten we het tape eraf! Het gaat een stuk beter met me voet Lachen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:36

gelukkig maar, maar doe wel ff rustig aan he!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:24

Dat is beter, maar ik zou hem toch wel hoog houden.
Beterschap!

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 12:03

Vandaag ga ik weer naar buiten.