welke brok voer jij je hond? (en waarom)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

welke brok voer jij je hond? (en waarom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 18:18

ik heb een Jack Russelltje van 11 maanden. In het begin at hij de brokken die hij nu krijgt erg goed, maar helaas wordt dat steeds minder. Ook is mijn gevoel bij deze brokken niet goed, heb het idee dat er wat mist zeg maar. Wanneer ik de laatste brokken uit deze zak op heb, wil ik wat anders gaan proberen. Dus ben ik me alvast aan het orienteren op verschillende soorten brokken.
Binky is niet echt een makkelijke eter, ook niet met koekjes en dergelijke... Dus dat maakt het extra lastig
De brokjes die hij nu krijgt zijn van Hill's

Dusseh, ervaringen graag met verschillende soorten brokken Zowel positief als negatief Lachen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


pubelia

Berichten: 9989
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:26

nou is bemerk al 1 fout je moet eingelijk nooit met nieuwe brokken beginnen als de zak leeg is. je moet nml de oude brokken met de nieuwe mengen en in het begin meer van de oude brokken dan van de nieuwe en naar een week meer nieuwe brokken als de oudere. anders is de overgang te groot en krijgen ze al gauw diarree. ook kan je niet gauw zeggen van die jack russel krijgt zo veel brokken en van dat merk dus dat zal wel goed zijn voor mij jack russel. iedere hond is toch anders en det het beter op hun eigen goede brok. meestal kan je achter op de zak zien hoeveel ongeveer goed is voor de hond van jou soort en gewicht. maar dan kan je nog zeggen van mijn hond word wat dunner ik geef wat meer, of mn hond word te dik en ik geef wat minder. ik geef mijn honden de hopa brok ik heb een maltezer en een labrador. maar de labardor doet het niet goed op die brok die is veel te mager. nu gaan we wat meer geven helpt dat niet krijgt er of andere brokken helemaal, of er een andere brok doorheen.

pubelia

Berichten: 9989
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:28

eingelijk ook al is het een hond die moeilijk eet toch door zetten met die brok en niks anders bij gaan voeden dan krijgen ze honger en dan moeten ze wel. het klinkt wreet maar honden zijn niet dom en proberen alles uit. en een hond denkt natuurlijk ook als het lekkerder kan dan ga ik er voor. (hoeft niet bij elke hond maar meestal is dat wel)

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:44

Onze airedale terrier krijgt voer van Royal Canin, de ligt versie omdat hij anders te dik wordt, met een scheutje olie en wat sperciebonen voor maagvullingen. Onze vorige airedale kreeg huidproblemen met een b-merk vandaar dat we nu RC geven.

Onze jack russell daarentegen krijgt vleesbrokken van de vomar, op zich is hij ook niet zo'n super gemakkelijke eter, maar deze brokken lust hij. Voor mijn gevoel mist hij niets, hij ziet er goed uit en glimt tegen je op ( wellicht komt dat doordat hij kattenbrokken van de kat jat Tong uitsteken )

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:46

Onze mechelaer krijgt Royal Canin maxi mature brokjes Haha!
Aangeraden door mijn baas toendertijd, en doet het er nog steeds goed op.

Ze eet sowieso maar de helft van wat ze mag eten volgens de zak, maar ziet er goed uit, en is zeker niet te mager, lusteloos of dof.

Zoals Pubelia al zei moet je sowieso je voer mengen als je over stapt, en eet de ene hond meer dan de andere.
Veranderen van voer of er iets doorheen mengen hebben ze idd ook snel door, en dan komt de tijd dat je bezig kan blijven.

Wat ik trouwens in de winkel vaak mee maak is dat de honden in hun puppy periode aardig wat eten, ze moeten groeien etc. dan gaan ze richting volwassenheid, ze groeien niet meer hard, en hebben dus ook minder nodig.
Eten dus ook minder, veel bezorgde baasjes in de winkel Haha!
Op de zak staat ook bij het voeradvies dat ze minder krijgen als ze eenmaal "volwassen" zijn, dus zo gek is het niet.

Jouw hondje klinkt sowieso al niet als een veelvraat, zal die dan denk ook nooit worden.
Enige waar je op moet letten is dat die niet in gaat vallen, levenslustig, vrolijk en tsja zichzelf blijft.
Dan heeft ze gewoon niet meer nodig dan ze tot zich neemt, wat wel fijn is, er zijn al zoveel te dikke jackies Knipoog

Als je toch eens over wilt stappen kan ik je Royal Canin wel aanraden, het is net wat lekkerder voor de hond, ze gebruiken ook meerdere eiwitten ipv maar 1 soort zoals Hills.
Maarrrr wel mengen voordat je helemala over stapt Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Afanaisa
Berichten: 574
Geregistreerd: 29-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:54

Wij voeren de hond hondenbrokken van Eukanuba....eerst kreeg ze bij de fokker wat puppyblikvoer...maar wij vonden dat niet nodig. Wij zijn toen daarmee begonnen..in het begin(toen ze pup was) gaven wij haar een klein beetje iedere dag, dat liet ze staan!! Maar wat ze toen deedt was, omdat ze honger had, dingen van de straat eten. Toch hadden wij zo iets van, niet eten? dan maar niet! je krijgt niks anders! toen ze dat door had begon ze het toch op te eten, het ging moeizaam maar het ging. Toen hebben mijn ouders de tijden waarop ze at wat verandert en zat te wienig tussen...ze moest honger hebben...Haha! Nu zijn we ruim 4 jaar verder en eet ze het zo snel mogelijk op...omdat ze honger heeft..Haha! Ze gaat zelfs heel brutaal voor haar bak zitten...niet? dan kom ik je wel halen!!!

Nu zul je denken wat een dierenbeul...dat beest laten verhongeren...maar het heeft geholpen...

Waarom wij dat voerde?? Mijn moeder vondt dat goed voer, ze loopt vaak met de hond en wil af en toe haar drolletjes opruimen...en dat is het énige voer waar ze zeg maar harde drolletjes van heeft, Bovendien als wij haar pedegree voeren gaat ze uit haar bek stinken...en der ontlasting wordt er niet frisser op...

Verder kan je proberen, iets wat wat je hond heel lekker vindt, bijvoorbeeld blikvoer, het hoeft maar een klein beetje te zijn, er doorheen doen...dan moet hij/zij wel...bij de dierenarts is speciaal voer verkrijgbaar als je eerst met de dierenarts overlegt...

Sucses!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:59

candorlover schreef:
Verder kan je proberen, iets wat wat je hond heel lekker vindt, bijvoorbeeld blikvoer, het hoeft maar een klein beetje te zijn, er doorheen doen...dan moet hij/zij wel...bij de dierenarts is speciaal voer verkrijgbaar als je eerst met de dierenarts overlegt...

Sucses!!!


Hier moet je dus mee uit kijken, heel veel mensen die hier aan beginnen komen er niet meer vanaf.
Tenzij je idd weer zoals Candorlover helemaal opnieuw begint.

Zelfs kleine beetjes kunnen ertoe leiden dat de hond zonder blikvoer er door heen zegt eet het zelf maar op.
Erger nog er zijn er die het blik ertussenuit wroeten en de brokjes vrolijk laten staan Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:14

Die van ons krijgt altijd kattenvoer van de Lidl, en de brokjes week nie precies..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:18

Hills is super voer, ik zou hem gewoon wat feller op zijn eten maken.
Kortom, niet vreten? Voer weghalen!
Die van mij was ook zo'n zeikerdje, maar hij weet nu heel goed dat hij niet moet treuzelen, want dan haal ik het weg of een andere hond vreet het op Vingers aflikken

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:22

die van ons zijn dol op de brokken van de aldi !
die gele zakken
kosten geen drol en ze zijn supergezond
ook zijn ze er dol op!
duurdere merken lusten ze niet eens


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 19:48

Sjuimpje wat jij zegt doe ik ook altijd. Desnoods zetten we een andere hond ernaast met eten, maar zelfs dan vreet Bink niets. Net alsof het m niets uitmaakt.
Laten hongeren, heb ik ook gedaan. Uiteindelijk eet hij een paar hapjes en dan weer dagen niets. Ik heb gewoon geen goed gevoel bij deze brok Lachen
Diner at hij eerst goed, in de tijd dat ik niet thuis was heeft hij gelogeerd waar hij diner kreeg met pens erdoor. Scheen dat hij toen wel alles opat, maar hier thuis wil hij de diner niet. Ik heb nog steeds wat staan. En ook dat is gewoon goed voer, Dodson&Horrell lijkt mij weinig mis mee.

Eerst mengen voordat ik over ga op een ander voer weet ik Lachen Heb t niet helemaal duidelijk neergezet in mn eerste bericht idd Haha!
Van dat zachte vlees uit een zakje van Pedigree krijgt Bink heel af en toe, maar vaak zijn er ook weken dat ik er gewoon niet aan denk. Arme hond Knipoog
Bink eet soms nog geen 100gram brokjes per dag, volgens datgene wat op de zak staat moet het een stuk meer zijn. Maar goed, daar kan ik me niet druk om maken. Hij valt niet in, ziet er gewoon goed uit en is vrolijk.
Het is meer het gevoel wat ik heb bij deze brok.

We hebben nog aardig wat kilo's te gaan, en zoals het nu gaat heb ik dus nog even de tijd om rond te neuzen naar wat anders Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:30

Onze hond (new foundlander van 10 maand, ietsje groter en zwaarder dan jouw hondje dus Knipoog ) krijgt Cavom. Ooit aangeraden door een oud DA van ons voor onze vorige hond, dat beviel goed en we zijn het deze hond ook gaan voeren. Ze vreet het als een tierelier en ziet er goed uit, ze krijgt alleen niet de hoeveelheid die achterop de zak staat, dan wordt ze veel te vet.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:35

ik zal in ieder geval brokken van de dierenspeciaalzaak nemen,
is beter kwaliteit dan van de supermarkt. (de merken dan he)
bij de dierenspeciaalzaak kunnen ze je verder helpen.
maar je moet geen "goedkope" brokken nemen vind ik persoonlijk.
ook voor een dier is goede kwaliteit erg belangrijk, vind ik

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 20:37

ik haal zowiezo geen voer in de supermarkt Daar is een supermarkt niet voor. Het voer wat ik nu voer heeft mn broers vriendin van dr werk meegenomen (is DA assistente).
Cavom hoor je idd veel over, ik heb daar een proefpakket aangevraagd Lachen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:05

onze hond krijgt Royal Canin Maxi junior...
en elke avond een halve schijf Rodi erdoor heen. ...
hij zat hier al op toen hij bij de fokker weg kwam en om nu al meteen van voer te wisselen is geen goed idee vonden wij
wel krijgt hij minder vlees dan hij bij de fokster kreeg... dat was namelijk 4x per dag een kwart rodi schijf door zijn eten dus hij kreeg een hele schijf per dag ... dit was zo het geval dat als hij ergens scheet dat je het dan van honderd meter afstand kon ruiken ... hier zijn we dus van af gestapt ... maar wij hebben een stevige eter en krijgt dan ook meer eten dan er aangegeven word voor zijn leeftijd want hij hapte voortdurend naar ons puur en alleen omdat hij honger had nu krijgt hij dus wat meer en is het happen ook over ...

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:48

naar mij idee maakt het niet echt uit welk voer je je hond geeft als je hond gezond is en hij doet het goed op het voer is er naar mij idee verder niks mis mee.

Geef je je hond nog puppy voer? Als je dat nog geeft mee stoppen. Daar zitten meer vetten in namelijk.

Je hond heeft het altijd goed op dit voer gedaan. Heb je hem wel eens iets lekker door het voer gegeven omdat hij het een keer niet op at..
Nu kan het ook zo zijn dat die dan puur uitprobeerd. En dus wacht tot dat jij er lekkers in doet

Ik weet niet hoeveel x perdag je je hond eten geeft maar als hij bv 3x per dag krijgt en hij eet dan elke keer kleine beetjes van die 3 x pd dan kan het zijn dat hij gewoon teveel krijgt.

Ik heb een mopshond van 6 maanden hij krijgt nu 2x pd eten. Deze hondjes hebben zowiezo al aanleg om dik te worden dus ik geef wat brok met vlees er door. Dat vlees is eigenlijk meer vocht als dat hij er iets uit haalt.

Wat je kan doen om het eten lekkerder te maken is met warm water wat nat maken dan even in laten trekken 10 min ofzo en dan ff doorroeren en dan geven. Dan komt er een reuk vanaf en ruikt het lekker. Misschien dat hij dan wel eet.

Ik haal zijn eten weg als hij het niet op eet. Op den duur weten ze dat en eten ze vanzelf.

Succes

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:57

Hill's is een van de beste merken, en die is echt wel compleet. Ik kan je verder niet helpen, maar ik zou zeker niet over stappen omdat je denkt dat er wat mist, want dat is echt niet zo.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:45

Liekjuh schreef:
Ik heb een mopshond van 6 maanden hij krijgt nu 2x pd eten. Deze hondjes hebben zowiezo al aanleg om dik te worden dus ik geef wat brok met vlees er door. Dat vlees is eigenlijk meer vocht als dat hij er iets uit haalt.


waarom doe je het vlees erdoor heen, is eigelijk onnodig. en je hond word er alleen maar door verwend.
vocht haalt ie wel uit het (verse!) water.
als hij elke keer vlees krijgt door het eten, wil hij later geen gewone brokken meer eten, omdat hij hier gewent aan is. en dus verwaand.

vlees kun je je hond best wel geven als lekkernij, bv 1a2 per week. is meer dan genoeg!

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:47

Saskia008 schreef:
waarom doe je het vlees erdoor heen, is eigelijk onnodig. en je hond word er alleen maar door verwend.
vocht haalt ie wel uit het (verse!) water.
als hij elke keer vlees krijgt door het eten, wil hij later geen gewone brokken meer eten, omdat hij hier gewent aan is. en dus verwaand.

vlees kun je je hond best wel geven als lekkernij, bv 1a2 per week. is meer dan genoeg!



Ik geef hem oook geen elke dag vlees. Maar haal wel eens wat vlees. Hij eet zijn brokken kaal en met vlees. Dus verwaand is hij niet

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 22:51

Liekjuh schreef:

Geef je je hond nog puppy voer? Als je dat nog geeft mee stoppen. Daar zitten meer vetten in namelijk.

Je hond heeft het altijd goed op dit voer gedaan. Heb je hem wel eens iets lekker door het voer gegeven omdat hij het een keer niet op at..
Nu kan het ook zo zijn dat die dan puur uitprobeerd. En dus wacht tot dat jij er lekkers in doet

Ik weet niet hoeveel x perdag je je hond eten geeft maar als hij bv 3x per dag krijgt en hij eet dan elke keer kleine beetjes van die 3 x pd dan kan het zijn dat hij gewoon teveel krijgt.

Wat je kan doen om het eten lekkerder te maken is met warm water wat nat maken dan even in laten trekken 10 min ofzo en dan ff doorroeren en dan geven. Dan komt er een reuk vanaf en ruikt het lekker. Misschien dat hij dan wel eet.

Hij krijgt nu de laatste beetjes puppybrok die ik nog in huis heb. Ga ik echt niet weggooien, vind ik t net even wat te duur voor Haha! de DA heeft geadviseerd om puppybrokken te blijven geven tot hij ongeveer een jaar is dus deze zak gaat op en dan krijgt ie wat anders.
Normaal krijgt Bink 2 keer per dag voer, maar dat werkt dus niet. Echter 1keer per dag voer geven wil ik niet doen, dat zal wel met mijn eigen gevoel te maken hebben want ik eet ook minstens 2keer per dag wat Haha!

Ik denk niet dat het uitproberen is van Bink. Als dat zo zou zijn, zou hij ander (lekkerder?) voer wel goed eten. Maar als ik hem hier wat diner geef, wil hij dat ook niet eten.
Met zn voerbak kan het niet te maken hebben, waar ik zn voer ook in doe, waar ik het ook neerzet, meneer doet t niet
Zn gewone brokjes laten weken wil ik liever niet doen. Als hij last van zn tanden zou hebben zou het een optie zijn, maar ik wil de komende 15 jaar geen hond die alleen maar geweekte brokken eet.
Als ik bij Binky iets lekkers door zn voer heen doe, eet ie het alsnog niet Haha! De donder is erg slim


Miran -> Ik denk ook zeker niet dat Bink wat mist, maar het is echt een gevoel wat ik bij deze brokken heb. Wanneer deze zak zo goed als op is, moet ik toch wat anders gaan voeren omdat bink dan over moet op volwassen voer. Leek mij een mooie kans om iets anders te proberen Op zich heb ik niets tegen Hill's, zie veel honden die het er erg goed op doen. Maar goed, als je hond het niet goed wil eten... Ook al ziet hij er dan nog zo goed uit, ik wil wel dat ie zn eten lekker vindt

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Pingel

Berichten: 59
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:52

Die van mij krijgen Smolke Balance en doen het er al jaren erg goed op. Ik geef geen blikvoer. Zit veel te veel water in en het is slecht voor het gebit!

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:55

Bij een beetje dierenwinkel / voerboer , kun je proefzakjes voer meekrijgen

Gewoon eens naar vragen om te proberen of hij dat makkelijker eet ,
en om te kijken of het idee achter het voer je aanstaat.

Onze hond krijgt Eukanuba , de groene , en glimt als een tierelier , vrolijk en fruitig , doet het er prima op

Hills doet me altijd denken aan dat raar ruikende dieetvoer Scheve mond

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:58

Royal Cannin , Gigant Puppy

is best duur voer maar wel het beste voor onze hond.
De fokker voerde het ook.
We hebben een Bordeauxdog dus die valt onder GIGANT Knipoog

maaruuuuh een jackrussel Tong uitsteken die stikt in die brokken Haha!

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:04

ik voer mn hond frank's golden brokken, dat is helemaal zonder bijproducten(dat is ook wel te merken aan de prijs...) omdat hij als pup ziek is geweest en daardoor helemaal geen glazuur meer op zn tanden heeft, en dit is dan beter voor hem
hij doet het er super op(heb hem pas 3,5 week, uit het asiel ;0 maar toch)

het is te vergelijken met een bepaalde variant van Eukanuba, maar na het zien van die documentaire wil ik geen eukanuba voeren...

de 2 ridgebacks van mn ouders krijgen Bonzo brokken, en 's aonds bonzo diner brokken, die je met wat warm water moet geven, stukken goedkoper, maar er zitten wel meer bijproducten in en blake zn darmen werken niet optimaal en hij heeft geen glazuur dus ja dan maar wat duurdere brokken maar wel een fitte hond!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:04

Alle 4 mijn honden krijgen Eukanuba.

De 2 Jack russels krijgen adult mini brokken.
De 2 grote honden krijgen adult large breed brokken.
Ik ben hier erg tevreden over.
Waarom? Ze doen het hier alle 4 erg goed op, zien er gezond uit, spelen tot vermoeiens toe en poepen niet overdreven veel!
Ik koop elke maand twee 15 kg zakken voor die groten honden en één keer in de twee maanden een 15 kg zak voor de Jack russels.

Het is wel wat duurder dan huismerk voer maar op mijn beesten ga ik niet bezuinigen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, Fientj, Firebug, hagelslag, IASCrawler en 164 bezoekers