startkaart...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

startkaart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 20:05

hoii hoii,

Is een startkaart verplicht als je wedstrijden wilt rijden?
zo ja waar kan je die halen kopen ofzo Verward

Moet je dan ook lid zijn van een manege club ofzo? Bloos

gr susanne OK dan!

Onderschriftloos


laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:39

als je officiele wedstrijden wilt rijden moet je een startkaart hebben, maar als je alleen oefenwedtrijden wilt rijden dan hoeft het niet.
als je officiele wedstrijden wilt rijden , moet je lid zijn van een rijvereniging of ponyclub(hangt van je leeftijd en of je een paard /pony hebt af).die kunnen voor jou een startkaart aanvragen en zorgen dat je lid bent van de KNHS.Ook moet je paard gechipt zijn.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:54

Wat Laida zegt klopt inderdaad.

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 12:02

okej,
bedankt maar wat beodle je met oefenwedstrijden?
ik wil het graag weer wedstrijden rijden als het veulen weg is gewoon weer laag beginnen hoor;)
maar als je lid ben van een rijverenigen ben je toch ook gelijk lid van de knhs?

gr susanne

Onderschriftloos

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:10

Kijk eens op de site van de KNHS, daar staat alles op. www.knhs.nl

Foto's in profiel doen het weer!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:15

Suus14 schreef:
maar als je lid ben van een rijverenigen ben je toch ook gelijk lid van de knhs?

gr susanne

Nee, want er zijn ook veel reacreatieruiters die zich bij een vereniging aanmelden voor de clublessen en onderlinge wedstrijden. Dan zou het natuurlijk absurt zijn als je die ook lid liet worden van de KNHS, terwijl ze niet officieel willen starten.

Je moet dus echt aangeven bij je vereniging dat je lid wilt worden van de KNHS en dat je een startkaart wilt.

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 14:18

Ja maar dan hoef je toch niet lid van een club te zijn.
hm ik snap er geen drol van:D

gr susanne

Onderschriftloos

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:21

Je moet via die club lid worden van de KNHS, de KNHS heeft eigenlijk iedereen verplicht om lid te worden, want ze doen alles via de verenigingen.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:35

Suus14 schreef:
okej,
bedankt maar wat beodle je met oefenwedstrijden?

oefenwedstrijden zijn geen officiele wedstrijden, maar deze kun je vaak op maneges rijden

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:43

Sjonniej schreef:
Nee, want er zijn ook veel reacreatieruiters die zich bij een vereniging aanmelden voor de clublessen en onderlinge wedstrijden. Dan zou het natuurlijk absurt zijn als je die ook lid liet worden van de KNHS, terwijl ze niet officieel willen starten.

Daar denkt de KNHS zelf helaas anders over: ieder beginnend recreatieruitertje dat lid wordt van een vereniging moet volgens de regels direct aangemeld worden bij de KNHS. En betalen natuurlijk, want de achterstand van de KNHS moet weggewerkt worden.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:14

Jep, daarom zijn er bij ons nu twee verenigingen.
Een voor de manege/recreatie ruiters, andere voor de wedstrijd ruiters...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 10:08

Okej bedankt

Onderschriftloos

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:52

AnoeskaB schreef:
Daar denkt de KNHS zelf helaas anders over: ieder beginnend recreatieruitertje dat lid wordt van een vereniging moet volgens de regels direct aangemeld worden bij de KNHS. En betalen natuurlijk, want de achterstand van de KNHS moet weggewerkt worden.

Dat is niet waar, want in onze vereniging moet je aangeven of je lid wilt worden en dan moet je ook extra contributie betalen, omdat de vereniging dat ook moet doen aan de KNHS.
Dus de recreatie mensen hoeven dat niet en zijn ook geen lid van de KNHS.

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:39

Ik zei ook: volgens de regels. Of een vereniging die regels opvolgt is iets anders Knipoog


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:06

Geef mij het regelement dan maar eens waar dat staat Lachen

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:12

Sjonniej schreef:
Nee, want er zijn ook veel reacreatieruiters die zich bij een vereniging aanmelden voor de clublessen en onderlinge wedstrijden. Dan zou het natuurlijk absurt zijn als je die ook lid liet worden van de KNHS, terwijl ze niet officieel willen starten.

Je moet dus echt aangeven bij je vereniging dat je lid wilt worden van de KNHS en dat je een startkaart wilt.

tegen woordig is er maar 1 bond.. alle bonden ( nkb nbvr etc ) zijn gefuseerd/

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:14

Sjonniej schreef:
Dat is niet waar, want in onze vereniging moet je aangeven of je lid wilt worden en dan moet je ook extra contributie betalen, omdat de vereniging dat ook moet doen aan de KNHS.
Dus de recreatie mensen hoeven dat niet en zijn ook geen lid van de KNHS.

klopt dan met je officieel niet rijdend lid van de club. voorheen was het zo dat als je lid was van een club je altjid werd aan gemeld bij het KNHS.
Maar dan moest de club weer extra betalen. Nu ben je geen lid meer. maar doneur van de club. dat je die regl kan omzeilen.
( ik ben zelf lid van een lcub die deze regel heeft zo. ) ik zat ook in het bestuur er van.
Als ik een startkaart wilt dan ben je een rijdend lid

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:10

Cayusejuhh schreef:
klopt dan met je officieel niet rijdend lid van de club. voorheen was het zo dat als je lid was van een club je altjid werd aan gemeld bij het KNHS.
Maar dan moest de club weer extra betalen. Nu ben je geen lid meer. maar doneur van de club. dat je die regl kan omzeilen.
( ik ben zelf lid van een lcub die deze regel heeft zo. ) ik zat ook in het bestuur er van.
Als ik een startkaart wilt dan ben je een rijdend lid

Ze zijn en blijven gewoon lid, maar de leden heeft onze vereniging in 2en gedeeld. In recreactie-leden en startkaarthouders.
Dus de recreatieleden staat gewoon bekent als lid, en geen problemen met KNHS.

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:27

Sjonniej schreef:
Geef mij het regelement dan maar eens waar dat staat Lachen

Staat in de statuten van de KNHS. De KNHS eist ook van de verenigingen dat ze in hun eigen statuten opnemen dat alle leden ook lid zijn van de KNHS (rijdend of niet rijdend). Overigens controleren ze daar niet of nauwelijks op.
Alleen als een vereniging in één keer een flink aantal mensen afmeldt, met als mededeling dat ze nog wel lid van de vereniging blijven, maar geen wedstrijden rijden, begint de KNHS te protesteren. Tijdens een kringvergadering kwam dat naar voren, een paar verenigingen hadden daarmee problemen gekregen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Banjer, Noukie en 9 bezoekers