over een paar maanden gelukkig weer te paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calice

Berichten: 9825
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

over een paar maanden gelukkig weer te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 21:16

nou t gaat gelukkig telkens beter met me....
was 10 juli met ponykamp van me ponykamp paard gevallen...
waren allemaal op hol en ik lag tegen een boom met me rug.
ambulance er toen bij. en die zij dat er niks aan de hand was...
dus wij vanuit noord braband naar zoetermeer gereden.
ik ging helemaal dood van de pijn in de auto dus wij maar naar t ziekenhuis.
daar kwamen ze tot de conclusie dat ik 2 uitsteeksels van me onderste ruggenwervels had gebroken.(artsten boos op m'n ouders omdat ze me mee hadden genomen terwijl het van het ambulance personeel mocht!!)
na 2x flauwvallen mocht ik naar huis.
maar zondag ging het heel slecht kon bijna niet meer lopen, kon me plas niet ophouden. dus ik weer in de auto(weet nogsteeds niet hoe ik dat heb gedaan) en weer naar het ziekenhuis. toen werd ik opgenomen en de dag erna meteen een MRI scan. was gelukkig goed dus mocht woensdag weer naar huis.
heb toen nog 3 weken met heel veel pijn gelopen en nu bijna 6 weken later mag ik met fisioterapie beginnen . word nog minimaal 3 maanden revalideren. dus tot ongeveer nieuwjaar niet rijden Scheve mond .
maar ik ben al blij dat ik weer mag gaan rijden en dat het als het goed is allemaal weer goedkomt Haha! .

hier nog een foto van tom waar ik toen op reed (kon goed kusjes geven)
Afbeelding

heb hem helaas geen gedag meer kunnen zeggen Verdrietig en ook geen knuffel meer kunnen genven ik hoop dat ik tom ooit nog eens zie.

en dat ik weer met vol vertrouwen kan paardrijden. (rengalop zal altijd spannend blijven vrees is..)

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:20

Ahh zeg!
Dat is heel erg vervelend!
Je hebt nog wel geluk gehad het kon erger worden en dan mocht je echt nooit meer gaan rijden!
Maar gelukkig is dat niet het geval. Ik wens je veel sterkte toe!

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:24

Heel veel beterschap!!!
Wat erg zeg, en je mag echt van geluk spreken dat je nog loopt!!
Voor hetzelfde geld had je je rug gebroken Verward
Maar daar moet je niet bij nadenken.
Je moet in 2005 weer een mooie start maken en weer rustig aan lekker paardrijden Knipoog

Calice

Berichten: 9825
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 09:15

tnxx,
ja ze waren nogal bang in het ziekenhuis voor beschadigingen van zenuwen want me linker been deej t niet meer zo goed (nog steeds niej helemaal maar moet ik gewoon goed inde gaten houden)
vandaag maby nog voor runtgen foto's naar t ziekenhuis want ze weten niet zeker of het ooit nog zal aangroeien want die 2 dingen waren echt helemaal afgebroken op de grens van die uitsteekseltjes naar me ruggenwervel....
kan ook "los" blijven zitten. Bloos

Fioon
Berichten: 177
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:39

Jee, vind je het niet eng om weer te gaan rijden? Mijn dochter kan door ongeval ook een half jaar niet rijden, ze heeft a.d. ene kant zin om weer te gaan rijden, maar vind het a.d. andere kant best griezelig?!

Calice

Berichten: 9825
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 11:04

't zal wel spannend zijn denk ik ja Nagelbijten / Gniffelen
maar ik heb al geregeld dat ik gewoon bij de beginners ga beginnen en dan op de pony's.
(ik rij normaal gevodert bij de paarden)
ik denk wel dat ik het in me achterhoofd zal houden wat er dus kan gebeuren als ze op hol slaan.
ik vond het persoonlijk echt het engste wat me ooit was overkomen want je heb niks meer over je paard te zeggen en ze denderen maar door en door.(tom stopte zelfs niet meer voor een boom Verward daar rende hij bijna doorheen en toen merkte ik dat hij dus goed in paniek was...het enige wat ik kon doen is me maar mee laten gaan want ik had totaal geen controle meer over hem...)
maar ik wil wel heel graag weer rijden Haha! .
en ik ga in die tussentijd gewoon een beetje longeren,poetsen,knuffelen enz.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:01

dat is balen zeg, hopen dat je het paardje ook nog eens weerziet

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:18

He die ken ik (die pony dan)
Dat is verder wel een lieverd toch
En wel een rot end van de week voor jouw!
Een vriendin van mij was die week erna leiding en die zij dat ze er behoorlijk van zijn geschokken (de baas daar ik noem geen namen want das niet leuk voor t bedrijf toch en zij konden er niets aan doen)

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:24

he, balen zeg, wel vreemd van die ambulance personeel zeg Verward

Calice

Berichten: 9825
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 16:26

ze kunnen er zeker weten niks aan doen want ze hebben ze zelfs nog geprobeert tegen te houden maarjah dan een door de groep en er volgen er meer.
er was net een scoutinggroep dus meteen kwam er een man daar van naar me toe en die heeft een ambulance gebelt. heb ook nog kaart van de manege gehad was heel lief *LOL*
tom is heel lief hoor Haha! was ook nog 3e met t invlechten met m geworden Tong uitsteken . en hij springt goeddd Haha!
ik had alleen de peg dat ie in een bocht opzij was gesprongen voor een ander die op t pad lag... (hoe heet die vrouw die toen leiding was?? misschien ken ik haar )

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:26

Jeetje zeg. Wat een naar ongeluk.
Heb je echt 6 weken plat moeten liggen. Dat lijkt me verschrikkelijk.
Ik vloog na 2 weken al tegen de muur op.
Maar sterkte met revalideren (hoop dat het bij mij niet zo lang gaat duren. Scheve mond . Wordt nu na 7 weken al gek)
Maar heel veel sterkte

Calice

Berichten: 9825
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 16:26

ja we kregen toen we maar een terugbelde dat het dus wel fout wass exuzes en daar moeste we t ongeveer mee doen...(van de ambulance dienst)

Calice

Berichten: 9825
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 16:29

tnx.ik heb 2 tot 3 weken echt platgelegen had wel poging tot doeze gedaan toen ik weer uit t ziekenhuis(had in t ziekhuis ook al rustig gedoesd want had het hele bospad nog aan me zitten en ik had nog een lekkere paardenlucht om me heen Haha! ) was maar ging toen tegen de vlakte dus was niet zo'n goed idee. ik was t ook al heel snel zat dus heb uhhmm 10 dvdtjes geken,een paar paardenfilms. veel bezoek Tong uitsteken. en ik was tog stoned van de pijnstillers dus moest om best veel lachen Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Calice op 20-08-04 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:30

Hadden ze dan geen foto's gemaakt van je rug ?? Dat is dan wel een hele grove fout. Maar ja dat blijkt dus vaker voor te komen. Ze hadden mij ook eerst naar huis gestuurd. Kneuzen

Calice

Berichten: 9825
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 16:33

ze hadden hier in zoetermeer foto's gemaakt en die schokken nogal....ze konden het gewoon beetje voor een klein lampje houden en toen zag je al dat die 2 dingen waren afgebroken...(t eerste wat ik vroeg was wel wann ik weer mocht paardrijden en t resultaat:zeer verbaasde dokter Tong uitsteken )

Calice

Berichten: 9825
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 19:31

maarjah als ik ooit maar weer kan rije dan vind ik alles best *LOL*