Mensen verklaren mij voor gek....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Mensen verklaren mij voor gek....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 14:52

...dat ik mijn 2 aparte katten niet wegdoe.

Bommel heb ik gehaald bij een vrouwtje vandaan die haar naar het asiel wilde brengen. Op het eerste gezicht een lieve kat maar heel eenkennig.
Heel angstig. Ik heb haar 2 weken niet aan kunnen raken, ze heeft 3 dagen niet gegeten.
Daarna ging het langzaamaan beter. Ik kan nu alles met haar. Andere mensen niet, daar vlucht ze voor.

Nasty heb ik uit het asiel gehaald. Ze heeft daar 1,5 jaar gezeten. Ze kwam daar zwanger binnen en met een fikse oorontsteking. Ze was zo wild dat ze niets meet haar konden doen. Haar kittens zijn de eerste nacht geboren en ze heeft ze allemaal doodgebeten. De oorontsteking is doorgebroken naar binnen en heeft haar hersens aangetast. Ze heeft een evenwichtstoornis. Ze heeft geen orientatie vermogen en heeft hele sterke emoties. Zowel bang als boos en blij. Ze is best vies. Poept regelmatig naast de bak of half erin en half erbuiten.
Geen probleem, een doekje en het is weg.

Nou vragen mensen aan mij: waarom heb je die katten genomen?? Ze vragen zoveel aandacht en ze zijn zo moeilijk!

Tuurlijk is het niet elke keer leuk, maar ik heb 2 lieve dieren een goed huis gegeven en ben gek op ze. Ik snap niet dat mensen dat niet kunnen begrijpen. Ik ben opgevoed met: ga eerst in het asiel kijken en kijk dan pas ergens anders.
Waarom kunnen mensen dit begrip niet opbrengen Verward

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!



vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:59

je bent ook gek!!! Haha!

Nee hoor, heel erg knap van je, en ik word ook altijd aangetrokken tot dieren die niet 100 % in orde zijn, of die worden 'afgeschreven'. Gezonde en lieve dieren vinden meestal wel vlugger een thuis!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:01

Ik ben idd ook zo opgevoed, maar ik zou het niet kunnen wat jij doet
zou wel atlijd eerst in een asiel gaan kijken maar niet zulke moeilijke dieren meenemen. super dat je dit voor die katten doet

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:03

Ik vind het ook super!Ikzou het liefst van al ook alle afgeschreven dieren in huis nemen...

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:04

Die van jou zijn wel heel apart ja Haha!
Wij hebben ook zo'n "opknappertje", maar behalve 2 keer kots en 1 poepongelukje in 4 maanden hebben wij verder geen rommel van haar Lachen En gedragsgestoord is ze ook niet, hoewel ze een aantal typische "kattendingen" niet doet: zich wassen en het hele huis van haar geur voorzien en spelen Verward Daardoor moet ik haar zelf kammen (dat laat ze helaas niet toe dus haar vacht ziet er niet uit), hebben we feliway in het stopcontact om het gebrek aan kattengeur te compenseren en zien we haar weinig.
Maar ze is heel lief, alleen niet zo vreselijk op mensen gericht.

Mijn omgeving snapte het ook niet. "Waarom neem je zo'n oude kat", was de reactie van mijn schoonmoeder. Ik had nog willen zeggen dat als zíj oud en behoeftig werd, we haar ook naar het asiel zouden brengen, maar ik heb m'n mond maar gehouden Haha! Ze heeft ook nierproblemen, dat heb ik er ook maar niet meer bij gezegd.
Mijn ouders vinden het ook niet handig om een kat in huis te nemen, teveel haar en teveel werk. Maar stiekem vinden ze het toch wel leuk... *LOL*

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:10

Elles schreef:
Ik had nog willen zeggen dat als zíj oud en behoeftig werd, we haar ook naar het asiel zouden brengen, maar ik heb m'n mond maar gehouden Haha!


Oh, dat zou ik hardop gezegd hebben hoor! Dat zeg ik ook altijd als iemand commentaar heeft op mijn dieren!

Of, daar ga je toch geen geld in stoppen? Dat is maar een beest, geef hem beter een spuitje! (Als er 1 ziek is ofzo)

'Als jij ziek bent , laten we jou toch ook niet inslapen?'

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:52

Hahahaha sommige mensen snappen dat gewoon niet, maar ben blij dat ik met mijn opvangertjes nooit dat soort opmerkingen gekregen heb.

Twee van de drie die ik heb zijn mishandeld, de witte echt erg, opgesloten in een kamer, alleen maar tikken krijgen als aandacht etc.
De tweede is van huis naar huis gegaan, kreeg hem toen die 11 maanden was en wil niet weten hoeveel huizen die toen al gezien had....doodsbang was die als je hem oppakte of met ene reismand aan kwam.

Ondertussen kan ik de witte als die lekker rustig ligt aaien, heb hem ene tijd geleden zelfs opgepakt en op mijn schoot gezet, mag ook wel na 5 jaar.
De tweede kan mits rustig gewoon benaderd worden, maar niet door iedereen en als hij het te eng vind is die weg.

Van mij mogen ze blijven en al zou ik ze hun hele leven niet kunnen knuffelen of aaien zouden ze lekker rond mogen wandelen, hun hebben het zo naar hun zin en kunnen er gewoon neits aan doen dat die mensen hun zo rot behandeld hebben.
Gelukkig heeft mijn omgeving daar begrip voor, alheowel ze mijn derde schoot, knuffel, speel, vrij en doe gek kat leuker vinden Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:00

ik heb ook 2 vondelingetjes, eentje hebben we zelf van de straat opgeraapt als kitten, hij had allemaal ontstekingen en was doodziek en is nu blind, hij heeft gewoon geen ogen meer en de andere is in Griekenland gevonden, moederpoes was opgegeten door een vos en broertjes en zusjes ook. Hij is door Nederlanders opgevangen die daar een opvangtehuis voor afgedankte dieren hebben.

Mijn katten sporen allebei niet en ik ook niet, dus we passen goed bij elkaar Clown

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:24

Amanda, ik geef je groot gelijk! Het is toch fantastisch om het vertrouwen te winnen van dieren die door andere mensen slecht behandeld zijn en daardoor "moeilijk" te handelen. En die gebreken die neem je dan voor lief! Onze beesten komen (op Simba na) allemaal van de dierenambulance en daar hebben we ook de nodige "problemen" mee gehad, maar het is zo fijn om ze een goed leven te geven en te zien hoe enorm ze dat waarderen. De vriendschap van dieren gaat vaak verder dan die van mensen!

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 19:23

Ik vind het ook geweldig.
Nasty was ruim een jaar toen ze in het asiel kwam. Ondervoed, zwanger en met die oorontsteking.Ze is op straat gevonden!! Een rasechte Burmees!! Verward Ze is nu 3, tonnetje rond Bloos en krijst gewoon om aandacht. Ze is echt een ontzettende kroelerd geworden. (soms word ik er wel eens moe van Haha! )
Bommel is nu 5. Ze heeft geen echt slecht leven gehad. Gewoon bij iemand thuis gezeten. Ze was veel te dik toen ze bij mij kwam. Die vrouw had geen speeltjes, want ze speelde toch niet. Je zou haar nu eens moeten zien!!!

Ik steek er liever even tijd in. Zo krijg ik het 3-dubbel terug. Ik hoef niet zo'n kant en klaar beest Haha!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:47

Gewoon zo door blijven gaan. Ze vragen dit bij mij ook vaak ... maar dan door Zoe. Ze zeggen "je kan er toch niet op rijden" so what Verward
Ik hou van dat beestje en voor mij is ze waardevol... zo ook jou katten Knipoog
Laat je niet van de wijs brengen niemand kan in jou hartje kijken... en als die katten jou gelukkig maken.. moet je ze lekker aan houden!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:10

Wij hebben er ook zo 1. Op zich heel lief, maar schijt overal, kotst overal, maakt deuren open, blijft nachten weg...

Toch is ze nu wel lief.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:12

Ik heb ook 2 van de zielige katten. Ze komen uit een nestje dat op straat is gevonden en waarschijnlijk hebben ze in hun eerste periode nooit mensen gezien of er slechte ervaringen mee gehad. In het begin zagen we ze ook echt niet, verstopten zich heel de tijd. Alleen `s nachts kwamen ze kijken als allen ons hoofd zichtbaar was en de rest onder de dekens. Werd je wakker en zitten 4 ogen je aan te staren.
Nu 3 jaar later gaat het veel beter. Bij ons doen ze redelijk normaal. De ene is wel een poos ziek geweest en liet toen haar plas lopen. Dat was wat minder omdat we toen nog vloerbedekking in de woonkamer hadden en ze zat alleen maar onder de bank, deed daar dus ook alles. Nu in het nieuwe huis en een heleboel DA-bezoeken later, gaat het met haar weer veel beter.
De ene rent nog steeds weg voor andere mensen, maar wij worden af en toe wel gek van haar. Constant aandachtvragen en achter je aanlopen of voor je uit en dan struikelen. De ander is 1 op 1 met anderen wel leuk. Het is een echte kroeldoos geworden. De meesten vinden ze nu wel leuk, maar mijn ouders vragen nog steeds elke keer, waarom ik die katten niet wegdoe. Elke keer met een andere smoes, dus ze zullen ze wel niet leuk vinden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amarins2, annepaardoes, Anoukjuuuhh, arjaaaaa, Flip, GrapeshotBot, Jet, KimD, Laibadji, leintje_, Marcato, Mirre1415, NogSteedsGek, Queijo, Sharonaa_, sinnekinne, VuurVleugels, Whisky00, XxMariellexX en 73 bezoekers