tijd van gaan/afscheidstopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

tijd van gaan/afscheidstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 08:57

N.a.v. het Sonja-gebeuren kwam ik op het idee om een centraal afscheidstopic te maken op AM. Ik weet dat dit soort topics niet mogen en ik begrijp ook waarom.

Ik zal mijn idee even uitleggen. In dat topic kunnen mensen een soort van afscheidsbrief schrijven. Ze schrijven waarom ze gaan (maar niet al te verbitterd) en vertellen over hun tijd bij Bokt. Ze plaatsen wat links naar hun meest dierbare of grappigste topics, vertellen over de goeie oude tijd, en zeggen dingen als "ik heb hier vrienden voor het leven opgedaan en Bokt zal altijd een warm plekje in mijn hart houden".

Waarom nou dit? Ik denk dat we (na 4 jaar) een moment hebben bereikt waarop sommige mensen Bokt zijn ontgroeid en waarop Bokt deze mensen is ontgroeid. Maar deze mensen hebben hier toch wel wat ingestoken, zijn emotioneel een beetje verbonden met zo'n forum. Die willen niet geruisloos verdwijnen. Als je een afscheid institutionaliseert, krijg je geen drama's die zich soms kunnen voordoen bij een afscheid. (Dan zou het wel een topic moeten zijn waarin je gewoon alleen die brieven plaatst ofzo, niet dat het nog weer een hele discussie wordt en als mensen iemand uit willen zwaaien, dan sturen ze maar een pb.) En het lijkt me ook wel vermakelijk, zo'n topic. En het voegt ook meer toe dan een voorstel-topic of het gemiddelde zeur-topic over hoe leuk Bokt vroeger wel niet was.

Geinspireerd door Freud: kanaliseren die hap! OK dan!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:38

stel, sonja was weg gegaan zonder de ophef over de UN, dan duurde het best een tijd voor mensen echt door hebben dat ze er niet meer is..
en dat geld voor iedereen denk ik..
dus om nou een afscheids topic te maken Haha!
dat maakt het ook zo definitief.
Je kunt wel eens genoeg hebben van bokt, en een tijdje weg gaan, maar dat hoeft dan toch niet met een afscheid Knipoog
Vind ik Clown

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:25

Zo hebben we 1 bokker die is denk ik al 3 keer terug gekomen nadat ze gezegd heeft dat ze voor altijd weg zou blijven!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:49

Volgens mij is die bokker die je bedoelt al wel minstens 10x verdwenen en terug gekomen Knipoog

Volgens mij heeft zo'n topic helemaal geen zin. Want zo vaak verdwijnen mensen niet.

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:15

Het lijkt me niet dat als mensen geen zin meer hebben om te Bokken, ze nog wel zin hebben om een lange afscheidsbrief te schrijfen. Ik denk dat ze dan gewoon weg blijven.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:34

Ik vind het Afscheidstopic een beetje klinken als een topic met zelfmedelijden.

Als je weg wilt gaan, om wat voor reden dan ook, moet je dat doen, als iemand echt wil weten waarom je weg bent, dan kunnen ze toch een mail sturen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:57

Lijkt me niet zinvol, redenen ten overvloede: zelfmedelijden, definitief, etc etc. En één van je laatste zinnen zegt ook genoeg vind ik: je vind zo'n topic wel vermakelijk. Lijkt me niet dat dat het doel is van een dergelijk topic...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:32

Ik vind het in de meeste gevallen aandachttrekkerij, als je weg wilt, ga je gewoon. Als je een afscheidstopic opent, of daar een berichtje plaatst, hoop je imo op berichtjes, aah toe nou, blijf toch *slijm slijm* enz Misselijk Als je weg wilt, ga je gewoon, en blijf je gewoon weg. Als je nou zo niet-zelfverzekerd genoeg bent, om een afscheidstopic te moeten plaatsen, en zo aandacht moet gaan trekken, vind ik dat zielig.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:20

Toch heb ik wel eens dat je denkt: hee, waar is persoon x en persoon y? Bokt wordt zo groot dat je, ook al vertrekken ze NIET met stille trom, soms wat mist.

En helaas is het ook zo dat je mensen NIET mist als ze met de stille trom vertrekken (en als ze het met veel bombarie doen, je een zucht van verlichting slaakt..Lips are sealed)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:40

MargaV, je bent wel erg begaan met het op handen zijnde vertrek van de oude garde, of niet???
Pfff, laat iedereen dat lekker voor zichzelf uitmaken, ik denk niet dat iemand jou of welke bokker dan ook voor nodig heeft.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:20

ik denk dat mensen die weggaan zelf wel een pb ofzo kunnen sturen naar de bokkers die ze vaak spreken...

het lijkt me totaal onnodig om hier een centraal topic over te maken...
bovendien, je zegt zelf al dat je begrijpd dat afscheidstopics niet mogen....

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:20

Cloverdale schreef:
ik denk dat mensen die weggaan zelf wel een pb ofzo kunnen sturen naar de bokkers die ze vaak spreken...

het lijkt me totaal onnodig om hier een centraal topic over te maken...
bovendien, je zegt zelf al dat je begrijpd dat afscheidstopics niet mogen....

Mee eens. Lachen

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 19:48

Ja, nou ja, het leek me gewoon wel geschikt. Enerzijds omdat je dan allemaal moeilijke heisa die soms met afscheid gepaard gaat kunt ondervangen, anderzijds omdat het soms anders ongemerkt gaat. Maar ook omdat het me gewoon leuk lijkt om een soort van overzicht van iemand zijn boktleven te krijgen (en dus niet uit leedvermaak of om mensen een kans te geven hun zelfmedelijden ten toon te spreiden en ook niet omdat mensen niet voor zichzelf kunnen denken). In mijn visie zou het ook een leuk topic zijn met voornamelijk een positieve toon. Maar ik ben misschien de enige die dit een leuk idee lijkt.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:58

Wie wil er nu uberhaupt weg van Bokt? Veel te gezellig Tong uitsteken

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:21

Rinske schreef:
Wie wil er nu uberhaupt weg van Bokt? Veel te gezellig Tong uitsteken


Inderdaad!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:24

En zou iemand me wel missen?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:10

Ja, ikke hoor Ach gut

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:06

Ik denk eerlijk gezegd dat er maar weinig mensen zijn, die echt gemist worden behalve Bart als Bokt weer eens traag is *LOL*

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:24

*haha* idd Fitzroy Haha!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:29

Er zijn zelfs bokkers die vertrekken omdat ze zich door de "oude garde" niet welkom voelen en het idee hebben dat je hier meer rechten hebt als je al lang op bokt bent, hoe kijken jullie daar tegenaan?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:30

Inderdaad Riant, daar ben ik ook wel benieuwd naar...

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:03

Ik vind dat die mensen bokt een beetje veel te serieus nemen. Het is en blijft internet, het is niet je leven.. Tenminste, voor mij niet. Knipoog
Tuurlijk ben je als nieuweling "anders" dan als iemand die er al lang is, niemand weet wie je bent e.d, maar daar moet je zelf voor zorgen door gewoon mee te posten.. Ik heb echt nooit het idee gehad dat ik minder rechten had en niet welkom was.. Ik denk dat je dan het hele internetgebeuren te serieus neemt, tuurlijk is het leuk en ontmoet je weleens nieuwe mensen, waar je ook IRL contact mee kunt hebben, maar verder, je hebt toch een gewoon leven, naast internet!?
(Dit is dus een reactie op Riant Lachen )

En verder, als iemand weg wil, kan diegene weg. De mensen waar ze contact mee willen houden, kunnen ze (al dan niet IRL) contact mee houden.. Maar verder kan ik me er niet zo druk om maken.
Bart is idd wel handig, die zou wel gemist worden Schijnheilig Maar anders hebben we Ime nog Tong uitsteken

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 00:54

Citaat:
Er zijn zelfs bokkers die vertrekken omdat ze zich door de "oude garde" niet welkom voelen en het idee hebben dat je hier meer rechten hebt als je al lang op bokt bent, hoe kijken jullie daar tegenaan?


wilde ik inderdaad net zeggen Riant!


DaphneL schreef:
Tuurlijk ben je als nieuweling "anders" dan als iemand die er al lang is, niemand weet wie je bent e.d, maar daar moet je zelf voor zorgen door gewoon mee te posten.. Ik heb echt nooit het idee gehad dat ik minder rechten had en niet welkom was..


het is heel moeilijk om jezelf een 'waar te maken' als bokkers uit de oude garde al bij voorbaat je reactie niet lezen, omdat je toch maar "een nieuweling, en dus waarschijnlijk dom en onervaren" bent.

daarbij vind ik zowiezo het 'afkraakgehalte' hier op bokt heel hoog. veel mensen geven (misschien wel goedbedoelde) adviezen/reacties op een manier die ik IRL nog nooit iemand heb zien doen en die ik ook ZEKER niet zou pikken! op bokt slikt bijna iedereen het!

in sommige gevallen kan ik echt héél goed begrijpen dat mensen bokt uitkotsen terwijl het idee denk ik heel goed is!
het is gewoon zonde dat mensen niet de tijd nemen om normaal te reageren/adviseren maar dit soms IMO gewoon zo bot mogelijk doen!



* edit: ik zie dat ik een beetje offtopic ga.. maargoed ik moest mijn mening even kwijt

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:03

Ik sluit me aan bij rommie...

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 09:31

Ik ben ook een nieuwe bokker, maar ik denk dat ik (in sommige opzichten) best dezelfde mentaliteit en humor heb als veel van de oude garde. Maar ik erger me eraan dat ik idd al bij voorbaat geen kans krijg en afgerekend wordt op allerlei dingen van anderen. Ik heb ook wel wat oude topics gelezen en sorry, maar die sfeer zie ik nu ook. Misschien minder vaak, maar zoiets verdwijnt toch niet totaal. Het ligt voor een groot gedeelte denk ik echt aan de mensen zelf. Het is toch ook niet raar dat je na een jaar of 4 hier uitgekeken bent.

Ik zie echt niemand graag gaan, maar ik zou het wel fijn vinden als ze ophouden met dat gezeur en gewoon het positieve in proberen te zien (of weggaan dus).