uitdaging (werklust/karakter paard)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

uitdaging (werklust/karakter paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 12:46

wat vinden jullie ,

ik rij nu een best lastig paard (niet in de zin van rennen racen en bokken maar ze doet niet alles gelijk wat ik wil) Aan de ene kant heb ik soms best ruzie met er en denk ik Rolleyes aa luister nou es ... maar aan de andere kant, Het is wel een uitdaging om haar straks helemaal naar mijn hand te zetten. Ik heb tenminste een doel.

Hebben jullie liever dat je paard/pony gelijk loopt zoals jij dat wil en verder geen gezeik? of houden jullie ook wel van een uitdaging?


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:58

Beetje uitdaging moet er wel inzitten maar ook bij een braaf paard blijf je verbeterpunten houden. Wel heb ik liever een paard onder mijn kont wat te hard loopt dan te sloom.

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 13:04

dat vind ik ook, bij een actief paard kan je die energie nog gebruiken. Bij een slome word je zelf vaak ook moe om hem constant vooruit te krijgen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:46

gouda schreef:
Beetje uitdaging moet er wel inzitten maar ook bij een braaf paard blijf je verbeterpunten houden. Wel heb ik liever een paard onder mijn kont wat te hard loopt dan te sloom.

helemaal mee eens

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:48

Ik wil een pony die je wel zo af en toe probeert te besodemieteren, maar als je boos word moet hij wel denken: oliebol, nu ga ik maar luisteren
Ik zou er zelf doodziek van worden als hij bijv. iedere keer weer gaat bokken of iedere keer weer ervandoor gaat.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:17

een uitdaging is wel leuk, dat houd het rijden spannend en aantrekkelijk. Hoewel het ook wel eens fijn zal zijn als Jacks een keer niet van de hoefslag afschiet tijdens de les. Zo blijf je ook altijd goed allert, als je een paard hebt wat nooit wat doet, val je er sneller van af mocht er eens wat gebeuren. Nee geef mij maar een paard met karakter.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:24

Sjonniej schreef:
Ik wil een pony die je wel zo af en toe probeert te besodemieteren, maar als je boos word moet hij wel denken: oliebol, nu ga ik maar luisteren
Ik zou er zelf doodziek van worden als hij bijv. iedere keer weer gaat bokken of iedere keer weer ervandoor gaat.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Hij moet wel onder de indruk zijn van een standje. Maar zeker niet te mak zijn Haha!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:56

gouda schreef:
Beetje uitdaging moet er wel inzitten maar ook bij een braaf paard blijf je verbeterpunten houden. Wel heb ik liever een paard onder mijn kont wat te hard loopt dan te sloom.


helemaal mee eens Bloos Hyper!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:19

een paard is een paard en levendwezen. dus net als mensen hebben ze een goeie dag of een slechte.. Dat moet je zo ies zo accepteren. Maar een paard war je een gevecht mee moet aan gaan vind ik HEERLIJK! niet in de trend van bokken en zo. maar met rij technisch dan

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:29

Hangt erg van het paard af. Als een paard 'iets' heeft wat mij heel erg aanspreekt, kan iets aan de uitstraling of karakter zijn, dan heb ik vaak meer geduld dan als een paard dat niet heeft.

Verder ben ik echt wel voor een uitdaging, maar er moet zeker wel vooruitgang in blijven zitten.
Als ik merk dat een paard het vertikt om ook maar een heel klein beetje mee te werken dan is mijn zin al snel over.
Natuurlijk heb ik wel geduld om eerst even aan elkaar te wennen Lachen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:13

Ik ga erg graag een uitdaging aan!
Een paard wat zijn loopje doet zal ik echt niet snel kopen.

Ik heb nu Lucky een krappe 5 maand en als ik zie hoe dit paard al vooruit is gegaan sinds ik haar kreeg (rondjes scheuren kon ze erg goed, verder niet veel) ben ik daar best trots op. De eerste weken als ik zo'n paard op stal heb, denk ik wel is: 'waar ben ik nu weer aan begonnen', maar als je dan merkt dat het ook echt beter gaat en al je werk vruchten af werpt geeft dat wel een kick! Tuurlijk heb ik ook wel is terug slagen met een paard of wil het eerst niet, maar meestal komen we er wel uit!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:17

Hoe braver hoe beter vind ik Schijnheilig .
Ben niet zo'n held Clown .

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:32

Ik hou geloof ik wel van uitdagingen

Maar er moet wel vooruitgang in zitten en genoeg is genoeg, etteren mag, slechte dag hebben mag, maar niet gaan lopen zeuren over ene volte die je al tig keer gedaan hebt en nog zal doen Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:37

Met mijn paardje heb ik ook wel wat "uitdagingen" gehad.
Maar meer in de zin van hem dingen leren,
en zijn houding te verbeteren.
Hier heeft flink wat tijd in gezeten(nog steeds)
In dat opzicht houd ik er wel van.

Maar zodra een paard steiger of bok-neigingen heeft,
heb ik er al weinig zin meer in.
Gelukkig doet die van mij dat nooit Haha!

Dit laatste ook met oog op mijn eigen veiligheid *LOL*

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:43

gouda schreef:
Beetje uitdaging moet er wel inzitten maar ook bij een braaf paard blijf je verbeterpunten houden. Wel heb ik liever een paard onder mijn kont wat te hard loopt dan te sloom.


helemaal mee eens

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:13

Paard mag wel een (sterke) eigen wil hebben, maar er moet toch wel enige vooruitgang komen na een tijd Lachen

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 02:18

Mijn tuigponytje normaal dressuurmatig laten lopen is MOEILIJK (voor mij althans), maar als we vooruit gaan (en dat gaan we voorlopig nog) is het toch wel heel gaaf!

Fenn

Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:51

Paarden moeten wel luisteren vind ik, maar van mij mogen ze best springen, druk, doen ervandoor gaan enz.
Ik heb veel liever drukke paarden dan van die automaten die als je draf zegt in draf gaan en als je stap zegt in stap gaan.

VOSJE IS VET Tong uitsteken

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 11:03

Beetje actie is nooit weg en inderdaad beter te voorwaarts dan niet willen lopen.
Ik kan het wel waarderen als een paard eerlijk is. Zodat ik weet waneer ie ergens tegenin gaat, dat ik iets fout doe of te veel vraag ineens. Daar leer ik ook weer van.
Een paard mag van mij ook wel eens een rare sprong maken, als ik hem maar bij me kan houden. Een paard wat er buiten (expres, dus zonder aanleiding) vandoor dendert en voor niets en niemand meer stopt, heb ik liever niet. Gek doen mag, maar klaar moet echt klaar wezen.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:10

ik wil geen paard, die altijd maar braaf naar je luistert hoor. dat vind ik erg saai. nee een paard moet pit hebben en gek kunnen doen das pas leuk .bokken en steigeren of zo, soort van rodeo maar zonder riem om zijn lijf heen. gewoon blij zijn van een paard. dat is fijn.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:31

Van mijn eigen paard wil ik niet alleen dat ze meteen luisterd, dat eis ik! Door mezelf en haar te verbeteren en zover mogelijk in de sport te komen heb ik doel genoeg.

Andere paarden die hier komen daar zie ik wel graag wat uitdaging in. Vooral als paarden hier komen om te corrigeren. Dan wil ik voor mijn eigen gevoel en misschien ook om mezelf te bewijzen dat paard zo goed mogelijk corrigeren. Als ik dat niet had dan zou het me ook niet lukken waarschijnlijk.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:25

Ik denk dat elk paard wel een zekere uitdaging in zich heeft...

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:34

ja ik vind ook dat het wel een beetje een uitdaging moet zijn en het niet te makkelijk is, en zo leer je gelijk ook een heleboel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 10:00

Doe mij maar een paard dat mee wil werken, daar kom je veel en veel verder mee!

fleem
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:29

doe mij maar een werker
heb helemaal geen zin in al dat gehannas Rolleyes

ik ben Cloverdale op bokt
mijn account doet het niet Verdrietig
Mijn account doet het weer hoor


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Vlindy en 97 bezoekers