honden en vogelgevechten, walgelijk!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

honden en vogelgevechten, walgelijk!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 09:26

Gister en vandaag stond het weer in de krant, ik vind het zo zielig!!!
De honden worden een paar dagen voor de wedstrijd mishandeld, in een zak gestopt en geslagen, krijgen geen voer en wel drugs zodat ze nog agressiefer worden, dit gebeeurd vooral in Italie en Spanje, daar ga ik dus nooit meer heen, die landen moeten wat doen voor die arme dieren!!! En ik wil ook zo graag wat doen!!!



Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:19

over de hele wereld gebeuren er dingen die je doen walgen. helaas is daar zo weinig aan te doen. Een ding is zeker, dat de werled nog een lange weg te gaan heeft....... We zijn niet veel veranderd zo door de eeuwen heen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:24

klopt. Ik lees dit en voel me weer beroerd worden. Dat heeft een dergelijke berichtje altijd op mij. En ik kan er verder niets mee.

De hond is de betere mens

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 12:38

Ah jaw, zeer triest......
Ik snap niet waarom die mensen daar zo'n kick van krijgen....... Bloos Boos! Koe
Ik wou dat daar in elk land een wet tegen kwam..... Verdrietig Verdrietig

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 13:20

Inderdaad, erg ouderwets, zo mensen z'n gang laten gaan met dieren.
Ik las het vanmorgen ook in de Telegraaf. Er worden zelfs huishonden gejat om die vechtmachines te laten oefenen....
Leuk hoor aan het einde van zo'n gevecht is heeft het ene hondje een losgebeten kaak, half oor, open vel......ja, medische zorg is er dan niet, kost centjes en dat is ie niet waard! Dan maar dumpen, sterft ie vanzelf!
Zo toch ook met dat stierenvechten, verekte spanjaarden die dat doen/kijken! Kijk zo'n stier in de arena en dan achter zo'n doek aanjagen allah, maar die speren in z'n lijf gooien tot ie onderhand in shock raakt en uitgeput is, da's ruig, een heldendaad!
Zo in Azie, japan ofzo, het eten van hersenen van een levend aapje! Huisdieren (honden, katten), dus gedomesticeerde dieren in kooitjes onder erbaremlijke omstandigheden houden en dan voor hun velletje en voedsel doden! (mt nadruk op gedomesticeerd!) Zo'n kattevelletje gebruiken ze onder andere voor kattespeelgoed, zo'n muis of flosje.
Beren in Rusland.......hanengevechten....paardenrenwedstrijden met idiote afstanden (ook ergens in aziatisch werelddeel). Zo zijn er nog wel meer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 13:30

Wanneer stond dat in de TElegraaf? Dan sla ik dat berichtje maar over. Ik zou mensen die aan mijn hond komen wel af kunnen maken.

De hond is de betere mens

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 13:59

Branca schreef:
Zo toch ook met dat stierenvechten, verekte spanjaarden die dat doen/kijken! Kijk zo'n stier in de arena en dan achter zo'n doek aanjagen allah, maar die speren in z'n lijf gooien tot ie onderhand in shock raakt en uitgeput is, da's ruig, een heldendaad!


Tja verschrikkelijk he! En wat dacht je dan van de paarden die tijdens een stierengevecht heerlijk die horens van de stier in hun buik krijgen geprikt en vervolgens met een open gescheurde buik rondlopen Huilen

Wat ik ook heel erg en misselijk makend vindt zijn die paarden in Amerika die voor de rodeo gebruikt worden! Zielig man, krijgen ze een leren band om hun liezen heen...........niet zo gek dat ze dan knetter worden van de pijn Boos!

Dit alles omdat er een bepaalde groep mensen hier voldoening en een kick van krijgen, BAH Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 14:07

Snappen jullie mij dan als ik zeg dat ik met mensen niet zoveel op heb? Ik hou echt meer van dieren. Jullie uitgezonderd hoor.

De hond is de betere mens

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 14:12

Desiree schreef:
Snappen jullie mij dan als ik zeg dat ik met mensen niet zoveel op heb? Ik hou echt meer van dieren. Jullie uitgezonderd hoor.


Ja, daar kan ik helemaal inkomen! Dieren zijn van nature eerlijk, de mens maakt ze vals. Bij een dier kan je er van opaan dat je onvoorwaardelijke trouw kan krijgen, dat is van de meeste mensen niet te zeggen!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 14:30

napoleon"]
[quote="Desiree schreef:
Snappen jullie mij dan als ik zeg dat ik met mensen niet zoveel op heb? Ik hou echt meer van dieren. Jullie uitgezonderd hoor.


Ja, daar kan ik helemaal inkomen! Dieren zijn van nature eerlijk, de mens maakt ze vals. Bij een dier kan je er van opaan dat je onvoorwaardelijke trouw kan krijgen, dat is van de meeste mensen niet te zeggen!
[/quote]

Dat heb ik ook altijd...als er iets met een mens gebeurd (familie en bekenden uitgezonderd)...wat dan ook...vind ik dat niet zo erg als wanneer dat bij een diertje zou gebeuren...dieren zijn oprecht, eerlijk, en gewoon fantastisch!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 14:33

yep, heb ik dus ook. dieren raken mij ook meer dan mensen.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amazonbot, aniek_joefy, Anoukjuuuhh, Cerosa, Christina, GrapeshotBot, History_, IASCrawler, kimmetje26, LieZ_Horses, Marije112, scrabbel, TamaraFloor, Tucktuck en 168 bezoekers