Maleisië , we komen er aan! + reisverslagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Maleisië , we komen er aan! + reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 17:24

Morgen is het dan zover. Dan vliegen we naar Maleisië.

Eerst gaan we negen dagen trekken met een huurauto op Borneo. Dan vliegen we naar Kota kinabalu daar blijven we dan een paar nachten. Dan vliegen we naar Kuala Lumpur (westelijk schiereiland en hoofdstad) daar bijven we dan een paar nachten. En dan is er een week niets geregeld behalve de vlucht terug, dus daar gaan we op eigen houtje wat regelen.

Enkele qoutes uit de routebeschrijving:
Citaat:
De tocht van Kuching naar Miri is gevarieerd en loopt dwars door de jungle van Borneo over een weg die 20 jaar geleden grotendeels nog een wat breder bospad was.


Citaat:
De Pan Borneo Highway is een uitdaging voor iedere chauffeur. Het is zoiets als bij Dover het Kanaal overzwemmen of in Frankrijk de Mont Blanc beklimmen.


Citaat:
Aan het eind evan deze B-weg gaat u links af. Hier staat GEEN bord. U komt nu op de 2baans weg "waarvan ze helaas vergeten zijn op verschillende plaatsen de half gerepareerdeweg verder af te werken".


Citaat:
U rijdt weer op een stuk schitterende jungleweg, weliswaar met hier en daar wat kuilen en bulten, maar in een fantastische tropische omgeving.



Maar als het goed is hopen we ook deze dieren te zien:
Afbeelding
(Zou het lukken om die en boktpet op te zetten Schijnheilig )
Laatst bijgewerkt door Mickey op 20-08-04 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:34

Heel veel plezier Christianne, geniet ervan!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:41

Klinkt gaaf Mickey! Het was ons super bevallen in Maleisie, ben benieuwd naar jullie ervaringen *LOL*

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:18

Ben benieuwd naar je reisverslag. Ik heb plannen om begin oktober naar Borneo (Kuching) te vliegen.
Ben vorig jaar op het Maleisisch schiereiland (o.a. Kuala Lumpur) geweest en dat was me prima bevallen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:06

Het klinkt allemaal erg eh... avontuurlijk! Knipoog

Geniet er lekker van, ik kijk al uit naar je verslagen en foto's! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:09

Klinkt echt super
Ben benieuwd naar de foto van een aap met Boktpetje Tong uitsteken

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:09

veel plezier daar!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 07:40

Hey zeg, Mickey, had je mijn topic niet gezien waarin ik vroeg of Maleisie de moeite waard was Knipoog

Ik hoor het wel en wens je heeeeeel veeeeel plezier!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 01:08

Goedemorgen allemaal Haha!

Dit is echt grappig.
Wij staan nu op Singapore Airport en daar staan diverse computers waar je gratis mag internetten.

Bij deze dus de groeten Haha!
Het is hier nu 7.07 uur in de ochtend.

Ik heb trouwens nog nooit zulke lekkere maaltijden in een vliegtuig op.
Dat smaakte echt goed.

Over een kleine anderhalf uur vliegen we verder naar Kuala Lumpur. Dan moeten we weer een paar uur wachten en vliegen we naar Kuching.
Als we daar aankomen hebben we er 24 uur qua reistijd op zitten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 07:57

Ook een goedemorgen !
Fijn dat de eerste vlucht goed verlopen is
Poeh, jullie hebben nog behoorlijk wat reistijd voor de boeg....... veel succes en hopelijk tot gauw !

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:02

Echte Hollanders he, als het maar gratis is! Tong uitsteken

Hmm, 24 uur reistijd is niet niks, weet ik uit ervaring. Maar gelukkig zit er een vakantie achteraan! *LOL*

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:39

Nou ik ben weer blij dat je goed aangekomen bent hoor!! Veel plezier en kijk je goed uit, enne laat nu eens een paar mensen foto,s van jullie beide maken. Ieder jaar krijg ik 3foto boeken vo te zien maar als er twee foto`s opstaan van jullie samen........... Oh ja ps t weekeinde was ik zowel en de m als de z2 tweede, fijn he.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 12:55

Ja hoor daar zijn we weer eventjes Haha!

We hebben nu zo'n kleine week er op zitten (en minstens 30 muggenbeten, waarvan sommige op hele irritante plaatsen Boos! ) en we hebben al een hele hoop gedaan.

Na zo'n 24 uur reizen hebben we de auto op gehaald en zijn we naar het eerste hotel gereden. jeetje mina wat was dat chique de friek zeg. Komen wij daar aan als twee toeristen met afritsbroeken Haha!

Wel heerlijke airco op alle kamers gehad tot nu toe.

We hebben er al heel wat kilometers op zitten. In de hoofdstad van Sarawak heeft michel nog gereden, maar daarna heb ik ook gereden in de auto. En de wegen zijn goed te rijden hoor. Tenminste als je niet in een minibusje zit Haha! We hebben een luxe wagen dus dat scheurt goed door. Wel heb je er hele steile stukken tussen. Soms heb je zelfs het idee dat je in een achtbaan rijdt. Kortom het is hier heel leuk en afwisselend om auto te rijden. Zeker als je weet dat de snelweg gewoon ineens opgebroken kan zijn, zonder aankondiging vooraf.

Dat was wel wennen hoor. Als het stuur links zit en je moet aan de linkerkant van de weg rijden. ook is de huurauto een automaat en tja dat blijf ik een onhandig iets vinden Knipoog.
De tweede dag zijn we naar een Oerang utang revalidatiecentrum geweest.
Na een kleine wandeling door de jungle hebben we twee orang utangs gezien die op het eten af kwamen wat op het voerplateau geplaatst was. Nadat we daar de nodige tijd gekeken hebben naar die leuke dieren leipen we terug naar het informatiecentrum. daar zagen we twee moeder orang utangs die kleintjes bij zich hadden in de bomen. Een van hen is zelfs nog op een paar meter afstand gekomen. Cheese!
Ook was er ng een hele grappig gibbon die telkens tussen de mensen door liep alsof het een klein kind was die telkens voorop wilde lopen.

We zijn ook nog op bezoek geweest in een longhouse. Daar wonen de Iban mensen. zij zijn de koppensnellers van borneo.

We hebben toen we in het batang ai NP een tocht hebben gemaakt per longboat ook nog in een rivier gezwommen waarin er blijkbaar ook krokodilen leven Haha!. michel heeft daar ook nog een tocht gemaakt. maar dat leek ons niet zo'n goed plan om die mee te doen ivm mijn been wat dan zeker weer geforceerd zou worden en dat ik het dan toch weer heel benauwd zou krijgen qua ademhaling.
ik heb toen op een klein "strandje" in de rivier gewacht samen met de bootmannetjes. (ook weer Iban mannen. Zij wilden van alles weten over hoe mensen leven in Nl en ik kon vanalles over hen te weten komen Lachen )

Vandaag hebben we een jungle tocht gemaakt met z'n tweetjes zonder gids. Dat was erg leuk. We hebben allerlei insecten gezien, maar ook hoorden we al een hele tijd allerlei geluiden, waarvan ook geluiden van apen. Op de terug weg hebben we ze dan ook echt kunnen zien in de boomtoppen.

Trouwens wel grappig dat zelfs ik hier groot ben, kun je nagaan hoe mensen op de lengte van michel reageren. Op een van de vliegvelden wilde er al een jongen met Michel op de foto Haha!
Gisteren sprong er nog een vrouwtje een meter op zij toen ze michel zag. (Toen waren we dan ook de enige blanken die in de stad te zien waren *LOL* op die 5 engelse na dan die we later pas zagen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:19

Oh jeetje, Chris en Michel hebben bekijks in het Verre Oosten! *LOL*

Leuk verslag, 't is vast erg genieten daar! Toch jammer dat je je Boktpet niet bij je hebt, want een Iban-mannetje met zo'n pet op had het vast ook goed gedaan bij de vakantiefotoverkiezing! Tong uitsteken

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:50

wat gaaf dat jullie het zo naar de zin hebben, geniet er lekker van

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:12

Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben hoor. Maar wat was er nu met krocodillen dat wilma zei?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 12:48

Wat er met krokodillen was Haha!

Wij hebben in een rivier gezwommen waar blijkbaar ook krokodillen leven.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 12:58

Inmiddels hebben we ook al diverse wandelingen (vaak zonder gids Knipoog ) door de jungle gemaakt.
Tijdens die wandelingen hebben we allerlei insecten, hagedissen, vogels gezien. Maar ook apen. Dat was heel leuk om te zien hoe die ons in de gaten hielden en verstoppertje speelden met ons. Maar helaas won hun nieuwsgierigheid het van hen en konden we ze toch nog zien Tong uitsteken

Inmiddels hebben we ook een keer een tropische regenbui meegemaakt met volop onweer terwijl wij net in de jungle waren zeker een uur van de auto verwijderd. De jungle is ook in bergaachtig gebied dus de afdalingen werden ook nog eens erg glad. Verder houdt het een keer op met schuilen onder de bomen. Toen we terug waren bij de auto na ruim een uur waren we echt helemaal nat (maar dat waren we al vrijsnel Knipoog ). Je kon niets meer bedenken wat nog droog was. Ja twee dingen. De camera's die waren gelukkig noig redelijk droog gebleven in de fototassen en onder onze kleding. Gelukkig lagen onze regenjassen droog in het hotel Tong uitsteken

Nu zitten we in een super luxe resort. Eigenlijk veel te luxe voor ons.
http://www.nexusresort.com/
Wij zouden hier echt geen week kunnen blijven.
gelukkig vertrekken we binnenkort weer richting wat leukere hotels.

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:22

hee chrissie! leuk dat het zo goed gaat daar!!
ik ben benieuwd naar alle foto's straks en doe alle apen de groeten van mij Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:32

Wat een avontuurlijke reis zeg!

Borneo, is daar ook niet Bobo's in de Bush opgenomen??
Die insekten heb ik het dus echt niet zo op Haha!
Mooi dat de camera's droog zijn gebleven (prioriteiten stellen idd!!) want we willen natuurlijk veel foto's zien

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:12

Klinkt goed hoor! Die lengte ken ik idd, Antoine is 1.92, en had veel bekijks in Maleisie.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 12:31

Cody schreef:
Borneo, is daar ook niet Bobo's in de Bush opgenomen??

Jeps dat klopt helemaal. *LOL*

Wij zijn nu net weer terug in de moderne wereld Haha!
We hebben de afgelopen vier dagen in Taman Negara gezeten. In de jungle dus. We hadden een huisje met geen airco (erg arm dus) el een grote ventilator aan het plafon. Dus hebben we die 's nachts maar aan laten staan en hebben we een klamboe opgehangen tegen de muggen. Want ik wilde niet nog meer muggenbeten hebben. De teler was inmiddels boven de veertig gekomen en dat vond ik toch meer dan voldoende. Zeker als je bedenkt dat ik van vrijwel iedere beet een flinke plek kreeg die enkele dagen vreselijk bleef jeuken en rood gekleurd was.
En we hadden alleen maar koud water als douche. Maar ook dat was niet eens een flinke straal.
Maar daarentegen hoorden we wel de hele nacht jungle geluiden en konden er door de gaten in het huisje allerlei dieren binnen komen als ze dat wilden. (Wat ze gelukkig niet gedaan hebben terwijl ik wakker was Haha! )

We hebben daar ook nog een kleine nederzetting van junglebewoners bezocht. Die mensen wonen nog echt in hutjes van materiaal dat in de jungle gevonden wordt en iedere 3 maanden verhuizen ze weer naar een andere plek in de jungle. Ze jagen ook nog echt op wilde dieren in de jungle en doden die dmv aan blaaspijp.
Daar hebben we ook nog een bearcat gezien. En ik kan uit ervaring zeggen dat die erg scherpe nagels hebben

In de jungle hebben we nog wandelingen gemaakt en boottochten van zo'n 3 uur per keer om bij onze bestemming te komen. (Krijg je touwens wel een houten kont van zeg Schijnheilig )

Michel heeft ook nog een slang van dichtbij gezien en op de foto kunnen zetten. Het bleek een giftige te zijn.

's avonds als we in het restaurant zaten te eten, hadden we regelmatig vers vlees op ons bord erbij van de insecten die op ons bord terecht kwamen door hun landigsproblemen. Ook vlogen er vleermuizen soms op maar 20 cm rond je hoofd. Zo erg zelfs dat je de wind van zijn vleugels kan voelen. Ook liepen er eekhoorns rond en die liepen ook gewoon de keuken in en er ook weer uit. er liep zelfs een wilde junglekip rond in het restaurant. Maar de was niet om op te eten volgens een van de gidsen. Tuurlijk Schijnheilig

Gisteravond hebben we een nachtwandeling door de jungle gemaakt. Daar hebben we onder andere schorpioenen gezien. De grootste was wel zo'n 10 tot 15 cm. Ook hebben we diverse spinnen gezien waaronder ook giftige spinnen die hun prooi bespringen en dan vergiftigen. De grootste spin was wel zo'n 20 cm groot. Gekko's hebben we ook nog gezien, net als vuurvliegjes en fluoriserende schimmels en andere grote insecten.

Nu zijn we weer terug in Kualea Lumpur en blijven we hier nog drie nachten om dan weer naar huis te komen. Overmorgen gaan we nog naar een olifantencentrum. De bedoeling is dat we dan ook op de olifanten gaan en met de olifanten gaan baden in de rivier. (Kortom we zijn heel benieuwd)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:48

* Bibber * Haha!
Het klinkt als een geweldige ervaring, maar je moet er wel van houden *LOL*
Vooral met die enge beesten (slangen enzo), daar zou ik het toch niet zo op hebben.
Maar jullie zijn stoer en avontuurlijk, en dan moet het toch wel een geweldige ervaring zijn !

Hopelijk hebben jullie nog een paar leuke dagen voor de boeg, en als we niks meer van jullie horen: alvast een goede terugreis !!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 00:44

Gisteren zat ze me nog lekker te maken met sms'jes over olifanten en nattigheid... Ik vraag me af of ze nu inmiddels niet enorm verlangt naar een gewone Hollandse knol. Tong uitsteken

Chris, ik heb genoten van je verhalen, erg levendig beschreven allemaal! Nu de foto's er nog bij! Cheese!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:18

Gaaf zeg!

Ik ben 2 jaar geleden naar Maleisie geweest en ook naar de Taman Negara, zelfs dat dorpje bezocht wat jullie gedaan hebben Haha! (hebben jullie ook met een blaaspijp mogen blazen? ging ons trouwens niet zo goed af Knipoog )