Calvin maakt eerste noodweer mee (tornado!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Calvin maakt eerste noodweer mee (tornado!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 19:35

Gisteren sloeg het weer opeens om en kwamen er waarschwingen voor severe thunderstorms en tornado`s. Hoewel wij te diep in de heuvels zitten voor een echte tornado wist ik toch niet echt of ik Calvin nou wel of niet binnen moest zetten. Onze stal staat behoorlijk stevig, maar met zo`n windkracht weet je het dus nooit. Toen het begon te hagelen toch maar binnengezet. Gelukkig trok het slechte weer hier snel over (dreigende lucht joh!) dus voor de nacht heb ik ze maar naar buiten gedaan. Helaas is er dus wel een tornado geweest waar mijn andere paard staat (het is heel vlak daar). Godzijdank hadden ze hem buitengezet, want de de stal was plat, een camper landde in z`n wei, dak van het huis af etc. Toen het noodweer over was stond ie tussen een grote hoop metaal, onderdelen van huis, stal etc. En hij had helemaal niets! Terwijl de buurman verderop 6! paarden was verloren! (die stonden dus op stal). Pff, nou ik ben blij mdat m`n beesies safe zijn.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 19:45

bah dat lijkt me echt super eng Scheve mond
gelukkig is de kleine en je andere paard niks overkomen!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 20:27

pooh hier kun je je haast niet voorstellen hoe het is om een tornado mee te maken laat staan hoe je moet reageren.Gelukkig hebben jou paarden het overleefd en zonde van de paarden v/d buurman.

Is het land waarin jouw paard staat alweer ontruimd van al die spullen?

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:00

wat eng zeg Lips are sealed Bloos
gelukkig leven je paardjes nog Scheve mond

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 07:06

De schade is groter dan ik dacht! Er zijn afgelopen nacht wel 5 tornodo`s aan de grond gekomen, echt van die loeigrote! Er zijn 750 huizen verwoest Bloos Er zijn, hoor ik nu, ook heel veel paarden omgekomen. Geen doden onder de mensen, bijna iedereen was geevacueerd. 1 gezin was nog gewoon thuis en terwijl zij binnenzaten is hun huis 3 keer keer omgerold! M`n arme paard heeft hagelstenen zo groot als tennisballen op z`n kop gekregen, ik vind het nog steeds onverstelbaar dat ie er zonder kleerscheuren vanaf is gekomen. En dan te bedenken dat er een camper in z`n weitje landde Bloos Had wel op z`n kop kunnen vallen! Bij ons is dus alles gepasseerd. Wel werd het pikdonker en begon het heel hard te waaien, maar de tornado`s zijn hier gelukkig niet aan de grond gekomen.

tssk we hebben het wel weer lekker te pakken met moeder natuur de laatste tijd. Afgelopen weekend (op de dag dat Calvin was geboren) hadden we al bosbrand. Het kostte ongeveer 5 uur om het onder controle te krijgen.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 09:57

Pril, ik hoorde vanochtend op het nieuws dat er doden waren gevallen door noodweer, onder andere in Texas. Ik sliep nog half, dus ik heb niet alles meegekregen... Gaaaap Is dat diezelfde storm geweest? Hebben jullie ook wateroverlast?

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 10:37

Ja dat wilde ik eigenlijk ook net vragen.. Zag het vanochtend op het nieuws en dacht gelijk aan Pril (rare toestand ook, dat Bokt Haha! ) ..

Hoe is het nu verder??

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:12

Cer schreef:
Zag het vanochtend op het nieuws en dacht gelijk aan Pril


Jij ook al? Typisch he? Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:32

Ik zou het doodeng vinden om in een Tornadogebied te wonen. Wat een geluk dat je paard niets heeft. Ik geloof dat ik het niet zou overleven als mijn paard door dit soort natuurgeweld om het leven zou komen.

Hetzelfde heb ik als het bij ons onweert. Hoe vaak hoor je niet dat een paard door de bliksem om het leven komt? Ik moet er echt niet aan denken, die van mij gaat straks dag en nacht het land op. Ik hoop op heel weinig onweer deze zomer...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 19:24

Ik *dacht* dat er geen doden waren, tenminste niet hier. Wij wonen net in de heuvels en tornado`s maken daar vaak geen kans. Het is altijd het gebied waar de heuvels overgaan in vlakte. Hoewel, afgelopen winter is er een tornado geweest in de heuvels. Weer ons erf niet geraakt maar wel de arabierenfarm verderop. Het was overigens maar 1 tornado en het enige wat ie pakte was een stal (waar op dat moment geen paarden in stonden) en het dak van het huis van de manager. Oja, en de 6 paards paardentrailer was opgenomen en 100 meter verderop weer neergekomen bovenop een bulldozer. Verder hebben we nog wel eens "overstromingkjes" waarbij in een paar minuten tijd de rivier van 5 meter breed naar 200 meter breed verandert en alles op z`n pad meesleurt. Heb ik nog foto`s van, zal ik eens een keer inscannen. Ziet er gaaf uit joh! Maar op het natuurgeweld na is het hier leuk wonen hoor Haha! (en onze schuilkelder is groot genoeg voor alle paarden Knipoog )

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:36

Wow... Jij hebt altijd echt van die 'film'verhalen. Geweldig om te lezen, maar in het echt is het vast niet zo leuk. Waarom staat dat ene paard (die van de tennisbal-hagelstenen) niet bij je thuis? Vind je het niet eng om die zover weg te hebben, met dat soort weer?
Maar gelukkig hebben jou paardjes niets!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:37

gatsie wat 'n verhalen allemaal weer, Camper door de lucht gevlogen en je paard is met 4 benen aan de grond gebleven. Brrr.... Lijkt me best leuk in het buitenland wonen. Maar dit is wel weer wat erg overdreven Knipoog
Succes met het opruimen van de zooi (want dat zal het wel wezen)....