Juwelier waar me ma werkt overvallen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Juwelier waar me ma werkt overvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 14:58

Gisterenmiddag is de juwelier waar mijn ma werkt overvallen...
Ik belde haar gister omdat een haasje dood lag te gaan, en ik wilde weten wat ik moest doen; zei ze '' oja als je iets mocht horen er is hier een overval geweest, maar verder niets ergs'' Scheve mond ik geloofde er eigenlijk heel weinig van, heb nog gegeind met de muziek waar ze naar moest luisteren en toen opgehangen Schijnheilig

Later toch maar even op de teletext van Omroep Brabant gekeken en toen stond dit er ongeveer:

Citaat:
Overval Zundertse juwelier
Er is deze middag een overval gepleegd op een juwelier aan de molenstraat in zundert. Een man, vermoedelijk de eigenaar van de zaak, is daarbij gewond geraakt. Volgens de politie is hij nu buiten levensgevaar.

De overvallers zijn met 3en binnengedrongen en zijn even later met buit ervandoor gegaan richting belgie


dat stukje dat de eigenaar gewond was geraakt kwam op mij best dramatisch over, dus ik zat wat zenuwachtig te zijn...

Toen kwam mijn pa thuis, dus ik wilde hem dat bericht op teletext laten zien, toen stond er een ander bericht:

Citaat:

ZUNDERT - Bij een overval op juwelier Schrauwen aan de Molenstraat in Zundert is dinsdagmiddag de vader van de eigenaresse lichtgewond geraakt. Het slachtoffer kreeg een klap met de achterkant van een pistool.

Tijdens de overval, die rond half drie werd gepleegd, bevonden zich tien klanten in de winkel, onder wie drie kinderen. De overvallers gingen er met drie tassen met sieraden vandoor en zijn nog spoorloos.

Volgens de politie pleegden drie mannen de overval. Ze zouden gevlucht zijn in de richting van Etten-Leur en Sint-Willebrord. Een van de vluchtauto's is een Mercedes die dinsdagochtend in Rotterdam werd gestolen.

bron: http://www.omroepbrabant.nl/?id=31708
In dit bericht vluchten ze een heel andere kant op maargoed Schijnheilig

Ik vind het ZO absurd dat ze een volle winkel met notabene KINDEREN erin zo gaan overvallen, pistolen, hakbijlen en een grote steen hadden ze bij zich Scheve mond

Mijn moeder was achter aan het werk, toen een casiere naar haar toe kwam rennen: ''vlug bel de politie, ze overvallen de boel''
Dus mijn ma is boven gaan bellen...
Ze was een plek aan het zoeken waar ze zich kon verstoppen (ze wist immers niet of die figuren naar boven zouden komen) toen er iemand ineens de trap op kwam rennen...
Nou ik kan me haar gedachten wel een beetje voorstellen..
Maar het was haar baas, de overvallers waren buiten en hij wilde de nummerborden zien...


Waarschijnlijk zien ze van ALLES (ze hebben de HELE winkel leeggeroofd, alle vitrines met goud, diamant alles is leeg, zilver hebben ze laten liggen) nix meer terug, het zijn allemaal 'gewone' dingen, wel heel waardevol, maar niet echt exclusief...
Krijg je zo verkocht dus...
Het waren vermoedelijk oostblokkers, russen oid.

Vandaag moest ons ma puin gaan ruimen, heel de winkel lag vol met glas

Jeez, ik hoop dat ze die mensen gauw te pakken krijgen, en voor mijn part zetten ze ze tegen de muur!!! Boos!

Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar ik moest het even kwijt[/i]

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:01

nou, dan schrik je je idd even, als zoiets bij je moeders zaak gebeurd! daar moet je ook het lef voor hebben, met zoveel mensen in de winkel...ik hoop voor jullie dat de dieven nog snel gegrepen worden!

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 15:04

xxlindaxx schreef:
nou, dan schrik je je idd even, als zoiets bij je moeders zaak gebeurd! daar moet je ook het lef voor hebben, met zoveel mensen in de winkel...ik hoop voor jullie dat de dieven nog snel gegrepen worden!


Het is niet onze zaak hoor Knipoog Maar mijn ma houdt de etalage bij enzo, ze moet ook weleens op hun kinderen passen, dus de weg naar boven wist ze, en dat leek haar het veiligst Tong uitsteken

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:08

Naaltje schreef:
Het is niet onze zaak hoor Knipoog Maar mijn ma houdt de etalage bij enzo, ze moet ook weleens op hun kinderen passen, dus de weg naar boven wist ze, en dat leek haar het veiligst Tong uitsteken


bedoelde ik eik ook, op de zaak waar je moeder werkt Knipoog
ik zou echt alle kleuren van de regenboog schieten als ik boven was aan het bellen, en je hoort iemand de trap opkomen! Scheve mond

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:08

Ik ben blij dat ik dat nooit heb hoeven meemaken toen ik nog bij de juwelier werkte. En natuurlijk, als je een pistool op je gericht krijgt ofzo, dan gewoon je spullen afgeven. Je leven is je veel liever dan een paar vervangbare oorbellen of colliers.
Sterkte!

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 15:16

Rinske schreef:
Ik ben blij dat ik dat nooit heb hoeven meemaken toen ik nog bij de juwelier werkte. En natuurlijk, als je een pistool op je gericht krijgt ofzo, dan gewoon je spullen afgeven. Je leven is je veel liever dan een paar vervangbare oorbellen of colliers.
Sterkte!


Ja, die man had ook altijd gezegd: laat ze alles meenemen, geen verzet...
Maar de kinderen van de eigenaresse waren achter, de kluis is achter, dus hij ging instinctief in de aanval...
Hij heeft geluk gehad, dat ze sloegen met het geweer, en niet de trekker overhaalden...

Maar in de Zundertse bode staat nu weer een heel ander verhaal:
Citaat:
ZUNDERT- Vier blanke mannen hebben dinsdagmiddagrond 14.30 uur Juwelier Schrauwen aan de Molenstraat in Zundert overvallen. Nar verluidt waren de daders in het bezit van een pistool en zou er een keer mee geschoten zijn. Een medewerker van de winkel raakte bij de overval gewond, maar niet levensgevaarlijk. Ooggetuigen hebben na de overval twee auto's zien wegrijden richting de belgische grens. Volgens een omstander ging het om een zilvergrijze BMW en een Mercedes. Opvallend was dat de BMW een nummerbord had met zes letters. Over de omvang van de buit was bij het ter perse gaan van deze krant nog niets bekend


En bij SBS6 (tjeez, Zundert in het landelijk nieuws Schijnheilig ) was de eigenaar van de winkel zwaargewond met de Ambu afgevoerd naar het ziekenhuis...

Het loopt allemaal wat langs elkaar heen Verward

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:37

Wel grappig dat het verhaal steeds 'erger' word.
Verder is er natuurlijk weinig grappigs aan dat dit gebeurd, gelukkig zijn er geen zwaar gewonden gevallen.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:27

Kranten en tv willen sensentatie (spel ik het wel goed??:?) dus ja ze overdrijven!

Maar gelukkig dat er niemand zwaargewond is geraakt. Ik hoop dat alles wel goed komt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:39

Wat erg zeg! Het was net al in het Brabant Nieuws op TV8 met een hele reportage.

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 16:10

MoonChloe schreef:
Kranten en tv willen Knipoog Sensatie Knipoog (spel ik het wel goed??:?) dus ja ze overdrijven!

Maar gelukkig dat er niemand zwaargewond is geraakt. Ik hoop dat alles wel goed komt.


Ja, morgen gaan ze weer open...
De nieuwe vitrines zijn er dan als het goed is weer.

Dat dat er een geweer is afgegaan is waar, ze hebben een huls tussen de scherven gevonden, dus dat stukje klopt dan weer wel Verward

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:17

Hej,

ik woon in Achtmaal, maar was op dat moment wel in Zundert, gelukkig niet daar in de buurt :/

Vind het zo raar dat ze zoiets midden op de dag doen... met kinderen in de winkel enz!!

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 10:20

Het zijn dus blijkbaar professionals geweest.
Ze hadden lashandschoenen aan (anders zouden ze zich snijden aan de kapotte vitrines)
De 3 sporttassen waarin ze de sieraden hebben gedaan hadden ze een uur geleden bij Digoo sports gekocht (die winkel zit er bijna náást Verward )

De vluchtauto stond voor op straat te draaien met de deuren open (jammer dat niemand de sleuteltjes eruit had gehaald Schijnheilig )
Ze zijn weggereden en 100 meter verderop zijn ze afgedraaid naar een afgelegen straatje (bij Ton Lips voor de kenners) en daar zijn ze gesplitst. 1ne auto richting Bels en de andere TERUG de molenstraat in en verder gereden tot bijna aan een tankstation, en daar overgestapt in een andere auto.

De politie gaat er niet van uit dat ze ooit nog een spoor van de daders of van de sieraden terug vinden.

De medewerksters uit de winkel zijn echt super 'onder de indruk' er is een vrouw die heel stilletjes is geworden enzo...

Het waren voor 99,99% buitenlanders, want iedereen moest op de grond ''DOWN'' *zwiept met geweer*
Een cassiere wilde wat naar achter kruipen omddat ze onder een vitrine lag die net gesloopt werd, dus ze al dat glas over zich kreeg, en toen riepen ze weer ''Down'' (een nederlander zou bij zo'n actie zonder na te denken de makkelijkste taal gebruiken lijkt mij, en dus liggen of neer roepen )

Naja, vandaag zijn ze weer open gegaan...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:41

Hey joh dat was ik Knipoog Had een kadotje nodig voor mijn moeder Tong uitsteken Nee hoor, grapje tussendoor Haha!

Maar jeetje, dit wil je niet meemaken... Pfff ik zou echt niet kunnen uithouden dan..

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 13:09

liberty schreef:
Hey joh dat was ik Knipoog Had een kadotje nodig voor mijn moeder Tong uitsteken Nee hoor, grapje tussendoor Haha!

Maar jeetje, dit wil je niet meemaken... Pfff ik zou echt niet kunnen uithouden dan..


Veeleisende ma heb je Haha! Was 1 ding niet genoeg Verward Nu bezwijkt ze onder de horloges, collies en ringen dan Tong uitsteken Haha!