[JV] rood rijjasje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

[JV] rood rijjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 12:05

hoi
in pasen heb ik een mooi rood rijjasje gekocht bij hyporama in rotterdam dus ik kon niet laten omdat die 5 euro kost. dus ik vraag me af of ik met die rijjasje wel in de ring mag starten. Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:06

Bij het springen wel, bij dressuur alleen als het verenigingstenu is.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:06

Wat Ilindra zegt is helemaal correct *LOL*

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:33

mee eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:48

Th0mas schreef:
hoi
in pasen heb ik een mooi rood rijjasje gekocht bij hyporama in rotterdam dus ik kon niet laten omdat die 5 euro kost. dus ik vraag me af of ik met die rijjasje wel in de ring mag starten. Bloos!


Zo één heb ik ook Knipoog
en ook van de hyporama gekocht tijdens pasen Tong uitsteken
Als extra motivatie om een keer officieel een springparcour te rijden! Haha!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 10:15

harstikke bedankt en wat gebeurt er als ik toch in de ring gaat dragenminpunt, mag niet rijden of iets anders

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 10:15

die jasje is beetje langer

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:49

Jasje zwart kleuren Vork

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 11:25

Th0mas schreef:
harstikke bedankt en wat gebeurt er als ik toch in de ring gaat dragenminpunt, mag niet rijden of iets anders


Als je een beetje jury hebt, vraagt 'ie aan je wat het verenigingstenue is. Dat is nl. niet bij te houden voor jury's... Als jij dan zegt: rood, dan is er niks aan de hand (als 'ie je gelooft), maar je hebt grote kans dat je of niet mag starten of dat (als 'ie het na afloop van je proef vraagt) wordt uitgesloten Haha!

Dus gewoon een zwart of blauw jasje aandoen. Rood is ook wel erg rood!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:41

Th0mas schreef:
harstikke bedankt en wat gebeurt er als ik toch in de ring gaat dragenminpunt, mag niet rijden of iets anders


Ik zou het niet proberen bij mij Knipoog Ik weet nl. zeker dat er hier in de omgeving geen vereniging is met een rood rijjasje!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:00

ja, en hier ook niet... maar er is vast wel ergens een vereniging die rode jasjes heeft... word je daar lid Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:55

fabienne's oud vereniging, dat is bij Nijmegen, misschien is dat een idee Knipoog

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:26

Bergharen bedoel je??

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 21:05

hahaha ik ga niet weg van super ponyclub "haarlemmermeerse ruiter"

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:12

Ik heb een lichtgrijs jasje waar ik mee spring.. en laatst hoorde ik dat je daar ook mee mag dressuur rijden. En volgens mij heb ik dat hier op bokt gelezen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:14

JECKYLL schreef:
Ik heb een lichtgrijs jasje waar ik mee spring.. en laatst hoorde ik dat je daar ook mee mag dressuur rijden. En volgens mij heb ik dat hier op bokt gelezen


Er is inderdaad weleens iemand geweest die dat beweerde, maar de reglementen zijn er duidelijk over: zwart of blauw.
Een andere kleur is alleen toegestaan als dit het verenigingstenue is.

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:23

Th0mas schreef:
hoi
in pasen heb ik een mooi rood rijjasje gekocht bij hyporama in rotterdam dus ik kon niet laten omdat die 5 euro kost. dus ik vraag me af of ik met die rijjasje wel in de ring mag starten. Bloos!


In dit soort gevallen is het slim om linea recta het wedstrijdvoorschrift erbij te halen, dan weet je het in elk geval zeker.

Ga naar www.knhs.nl en klik dan "wedstrijdsport".

Dan zoeken naar "disciplinereglement dressuur" en je kunt je hart ophalen. Lachen

Een kortere kan natuurlijk ook:
http://www.bokt.nl/forums/posting.php?m ... &p=5100736


Artikel 143 Kledingvoorschriften
Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte
van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de
voorlezer van de deelnemer.
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,
- bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,
- een witte, beige of gele rijbroek,
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas,
- een paar handschoenen,
- een paar zwarte- of donkerblauwe rijlaarzen met gladde zool,
- een zwarte of donkerblauwe (veiligheids)cap, dressuurhoed of bolhoed.
Voor ponyruiters is uitsluitend in de klassen Z1 en Z2 een hoge hoed of bolhoed toegestaan.
Vanaf de klasse M1 zijn metalen sporen verplicht.
Vanaf de Lichte Tour wordt in beginsel uitgegaan van de verplichting tot het dragen van een zwarte of donkerblauwe
rijrok. De Junioren en Young Riders mogen naar keuze in rij-jas of rijrok rijden.
In bepaalde situaties kan hiervan worden afgeweken.
Op internationale wedstrijden onder de reglementen van de FEI zijn uitsluitend zwarte rijlaarzen toegestaan.
Als om veiligheidsredenen een ruiter een goedgekeurd beschermend ruiterhoofddeksel wil dragen, dan is dit
toegestaan.
Het dragen van kleuren(banden) op boorden en kragen, inclusief de nationale kleuren, is aan strikte regels
gebonden en alleen bij de FEI geregistreerde kleuren mogen worden gedragen.
Voor nadere, meer gedetailleerde informatie over het bovenstaande, wordt verwezen naar het Algemeen
Wedstrijdreglement van de KNHS, de Algemene Regels van de FEI en het FEI- reglement Dressuur.
Leden van verenigingen waar een verenigingstenue is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden
deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of Z2.
Het toezicht op de naleving van de regels m.b.t. het verenigingstenue is géén verantwoordelijkheid voor de
jury.
Het rijden met handschoenen is, wanneer in een rij-jas gereden wordt, - ongeacht de kleur - zowel voor
paarden- als voor ponyruiters, verplicht, ook indien het verenigingstenue wordt gedragen.
Militairen, leden van de Koninklijke Marechaussee en politiefunctionarissen mogen het voorgeschreven ruitertenue
of hun uniform dragen.

Het is toegestaan om met een bodyprotector te rijden tijdens de wedstrijd. De bodyprotector mag boven of
onder het wedstrijdtenue gedragen worden.
Het staat de deelnemer vrij op het losrijterrein de plastron en de rijjas/rijrok uit te laten. Het dragen van een
hoofddeksel, zoals deze in de wedstrijdring wordt gedragen, is verplicht.
Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen, dat
de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan
gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse (met korte of lange mouwen).
In het geval van zeer slecht weer kan het dragen van een regenjas tijdens de proef door de afgevaardigde worden toegestaan.
Een deelnemer, die geen correcte kleding draagt of van wie de voorlezer niet correct gekleed is, kan - ter beoordeling van de (voorzitter van de) jury - toestemming tot het starten worden geweigerd.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 22:40

thannnnks Haha! bertje

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:41

GeJe schreef:
Als je een beetje jury hebt, vraagt 'ie aan je wat het verenigingstenue is. Dat is nl. niet bij te houden voor jury's... Als jij dan zegt: rood, dan is er niks aan de hand (als 'ie je gelooft), maar je hebt grote kans dat je of niet mag starten of dat (als 'ie het na afloop van je proef vraagt) wordt uitgesloten Haha!

Dus gewoon een zwart of blauw jasje aandoen. Rood is ook wel erg rood!


Inderdaad, er zijn maar heel weinig clubs met rood, dus dat valt meteen op, ik zou dus maar gaan springen.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:16

Neo noordwolde, in friesland heeft in de statuten staan: rood rijjasje. Dus wat let je! Alleen regiokampioenschappen is wat lastig. Je mag van 2 verenigingen lid zijn, KNHS kosten betaal je maar voor 1 vereniging.