deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 10:10

hey mensen

veel mensen gebruiken dekens. maar veel manege's en mensen gebruiken geen deken en die paarden overleven het ook. ik snap ff het nut van een deken niet zal wel aan mij ligen. ze hebben dan niet koud.maar wilde paarden hebben ook geen deken. ik wil niet aanvallen ofzo. maar wie wilt mij ff uitleggen waarom je een deken gebruik en wat het nut het is. voor de kou begrijp ik het wel

-xxxx-willeke


esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:31

als je veel traint met een paard gaan ze zweten als je ze geen deken opdoet krijgen ze een wintervacht en voila probleem dan krijg je ze niet droog gestapt na het trainen en dan zweten ze ook veel sneller en erger. Met deken op blijft over het algemeen je paard redelijk dun in de beharing en kan je zomer en winter gewoon door trainen zonder problemen. Ga maar na als je gaat hardlopen met een skipak aan zweet je je rot en als je dan stil gaat staan wordt je ziek, maar als je gaat rennen in een dun shirtje zweet je niet zo heel snel en als je dan stil gaat staan trek je toch gewoon een jas aan, blijf je redelijk warm en koel je niet te snel af. Dat is dus het nut van een deken je beschermt je paard tegen ziekte. Maar doe je niks met een paard kan je hem gerust zonder laten lopen.

be good to horses, the are also good to you

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:34

esme schreef:
als je veel traint met een paard gaan ze zweten als je ze geen deken opdoet krijgen ze een wintervacht en voila probleem dan krijg je ze niet droog gestapt na het trainen en dan zweten ze ook veel sneller en erger. Met deken op blijft over het algemeen je paard redelijk dun in de beharing en kan je zomer en winter gewoon door trainen zonder problemen. Ga maar na als je gaat hardlopen met een skipak aan zweet je je rot en als je dan stil gaat staan wordt je ziek, maar als je gaat rennen in een dun shirtje zweet je niet zo heel snel en als je dan stil gaat staan trek je toch gewoon een jas aan, blijf je redelijk warm en koel je niet te snel af. Dat is dus het nut van een deken je beschermt je paard tegen ziekte. Maar doe je niks met een paard kan je hem gerust zonder laten lopen.


Idd, je was me voor Knipoog

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 11:17

als ik een pony krijg dan ga ik daar reacreatie rijden. dus meer voor de lol. ik wil niet mijn brood mee verdienen

-xxx-willeke

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:21

willeke16 schreef:
als ik een pony krijg dan ga ik daar reacreatie rijden. dus meer voor de lol. ik wil niet mijn brood mee verdienen

-xxx-willeke

ieder zijn eigen keus natuurlijk Haha! Knipoog

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:23

ik heb een volbloedje,als ik die in de winter zonder deken zet valt die me om van de kou Haha!
ze heeft ook echt geen dikke vacht.

verder zijn er hier tich toppic over dekens waar je genoeg info uit kunt halen!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:36

Wij verdienen ons brood er ook niet mee hoor...

Mijn paard wordt vrij snel verkouden. Die heeft dus ook een hele collectie dekens in verschillende diktes. Ze heeft het zonder ook gewoon echt koud. Met deken blijft haar vacht dunner en droogt ze sneller op na het rijden, waardoor de kans kleiner is dat haar weerstand zakt en ze dus verkouden wordt.



plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 11:39

ik heb nog een vraagie

stel je hebt alleen een winterdeken. en je doet hem bijv. bij 10 graden om is dat te warm? of moet je het persee eerst opbouwen met een zomerdeken, en dan winterdeken?

-xxx-willeke

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:44

willeke16 schreef:
ik heb nog een vraagie

stel je hebt alleen een winterdeken. en je doet hem bijv. bij 10 graden om is dat te warm? of moet je het persee eerst opbouwen met een zomerdeken, en dan winterdeken?

-xxx-willeke

ik ben een groot voortstander van geleidelijk aan opbouwen

behalve bij mij vorige pony,daar wachtte ik nog mee en haalde dan ineens het scheerapparaat erover heen
dan kreeg ie gelijk een winterdekentje op en als het echt heel koud werd een onderdekentje erbij Lachen

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Rainer, YandexBot en 80 bezoekers