Limburgs Kampioen schappen wie weet hoe dit zit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Limburgs Kampioen schappen wie weet hoe dit zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 19:39

Ik heb gehoord dat ze de starttijden voor een dressuurproef hebben aangepast naar 10 min. tussen de strartende combinaties. DWZ. dat je dus 10 min na je voorganger moet starten als je een dressuurproef rijdt.
Wie weet hoe dit zit en of waar is?
Het is nl. wel prettig om te weten of dit werkelijk zo is is wel banketstaaf als je rekening zou houden met de normale 6 min. en dan erg lang moet losrijden voordat je der ring in mag.
Dus wie weet dit?

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:48

Je kan het beste eventjes bellen met de organisatie. Het ligt er natuurlijk ook maar net aan van wie je het hebt gehoord. Mij lijkt het niet logisch, die juri verveeld zich dood al die pauzes!

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 20:17

Tja dat dacht ik ook al, maar ja je weet het nooit hè!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:16

bij de pony's was het in ieder geval wel, de starttijden waren erg ruim genomen, alles 10 minuten. denk dat het bij de paarden ook is.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:51

Dat klopt. Er is ook een reden voor. Ik weet niet precies hoeveel ringen er zijn. Maar stel dat er 15 ringen zijn en dat het om half 10 begint. Dan mogen alle nrs 1 tegelijk naar de ringen toe. De rest moet op het losrijterrein blijven. Alle proeven beginnen tegelijk. Om 9.40 mogen alle nrs 2 tegelijk naar hun ring toe. Er is een ringmeester die in de gaten houdt welke nummers er moeten starten en die zorgt dat ze op tijd bij hun ring zijn. Zo blijft het dus rustig bij die ringen en weet je altijd precies hoe laat je aan de beurt bent.

Bij de pony's op zondag heeft het niet zo goed gewerkt. De mappen kwamen een half uur te laat aan, dus alle nrs 1 hadden toen al een half uur in die ring rondgereden. Om de verloren tijd in te halen hebben ze alle combinaties meteen zodra de vorige klaar was de ring in laten gaan.