Spullen voor mini shets moeilijk te krijgen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Spullen voor mini shets moeilijk te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 00:03

Waarom zijn spullen voor kleine / mini shets zo moeilijk te krijgen ? Verward
Ik heb zelf 2 shets , Jhonny van 1.10 en Logan van 89 cm. Spullen voor de Jhonny zijn makkelijk te krijgen , totaal geen probleem.
Maar voor Logan..... 1 grote ramp! Hoofdstellen passen niet , bakstukken zijn meestal te lang , heb je eindelijk een hoofdstel gevonden wat past bij de bakstukken dan is de neusriem weer te kort. Boos! M'n hoofdstel om te mennen past net op de laatste bijgemaakte gaatjes. Ik heb een zweetdekentje gevonden voor m'n ukkie , past in de lengte wel maar hangt bijna op de grond. Tong uitsteken
Ik ben nu op zoek naar een andere wagen(4 wielig) om te mennen. De 4 wieler die ik nu heb is gewoon te zwaar voor hem. Nieuwe wagens zijn makkelijk te vinden die een normaal gewicht hebben voor hem (zo'n 80 kg) maar die kosten dan ook het nodige. Geld, geld! Maar 2de hands is er bijna niets te krijgen , allemaal te groot en/of te zwaar. Huilen
Ben ik de enige met dit probleem of zijn er nog meer mensen die dit ook was opgevallen ?Waardoor zou dit komen ? Word er geen rekening gehouden met de "dwergjes" Haha! ? Of zijn de mensen die een mini hebben zo blij met d'r spullen dat ze ze 2de hands niet verkopen? En weet iemand een site o.i.d. waar spullen voor mini's gewoon te krijgen zijn ?

Edit Elles: onduidelijke titel aangepast

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.


capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 06:30

hoofdstellen en halsters geen probleem ,maar de dekens wel. vliegendeken ben ik al tijd naar opzoek en verder heb ik bij mijn zweetdeken dat die iets te kort is (kont steek stukkie uit Haha! ) dat ie dan ook te lang is. maja grietje is ook groter, zo rond de 0.92

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 07:21

Wij hebben toch wel alles kunnen vinden, wat we zochten voor Gino, en dat bij de 'plaatselijke' ruitersportzaak.
Hoofdstel en bit werd voor ons besteld, zadel konden we zo meenemen. Tuigje kunnen we in principe ook zo meenemen, maar daar hebben we niets aan omdat mijn verzorgshet nooit meer bereden mag worden of een karretje mag trekken.

Ik heb ergens op een site gezien, waar je vliegendekens voor shetlanders kon laten maken.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 07:58

Ik haal m'n spulletjes voor de kleine in Noord frankrijk. Nu is "de kleine" hier 116 cm groot, maar er zijn altijd NOG kleinere spulletjes te vinden daar. Die winkel heet PADD. Zo heb ik een staldekentje moeten door verkopen wegens te klein, had niet te goed gemeten Schijnheilig (grijs met champagnekleur, erg sjeik ding) en heeft een bokker dit gekocht voor een mini-shetje. Ik heb ook een paars/zwart regendekentje voor ons Quicky in 130 cm OL (en die was er ook in 120 en zelfs op bestelling in 110!!! Ik moet wel toegeven dat ik hier in België ook niet zoveel vind.

PS het zweetdeken van ons kabouter is ook wat lang en komt ruim tot over z'n kont, maar ik doe er een dekensingeltje rond en trek het dekentje gewoon goed strak onder de dekensingel, dan stoort het "lange" niet Knipoog Dit dekentje (PAVO in wol) was ook in een nog kleinere maat te krijgen, maar ons Quick heeft deze geërfd van onze vorige B-pony (vandaar dus wat ruim)

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:21

ik vind het ook erg lastig om iets passend voor mijn shet te kopen
hij is 85cm en ik ken er maar geen goed hoofdstel voor vinden
ik moet er superveel gaatjes bij prikken en dan is de keelriem weer te lang enzo erg vervelend

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:29

Wenny, bij Sta-Rho kan je een mini-hoofdstel van Harry's Horse bestellen. Bij mijn verzorgshet van 85cm paste hij perfect!

Misschien, heel misschien, wil de eigenaar het hoofdstel verkopen, omdat zij er toch niets meer aan heeft.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:53

Ja dat was met onze verzorgshet (ca 80 cm maar wel brede neus) ook zo!!
Hoofdstel pastte net als overal extra gaatjes bij gemaakt waren: bakstukken, keelriem en bitriempjes zo kort mogelijk! Al moest ie niet gaan schuren >;) wat dan lag ie af Nagelbijten / Gniffelen ( Bloos gelukkig bleef hij dan verbaasd staan Knipoog ) neusriem kon dan maar weer net dicht Scheve mond
Gelukkig had ie een vrij rijk baasje Bloos! die een mooi súper licht karretje voor hem had gekocht Bloos . Tuigje paste ook perfect OK dan! . Zweetdekentje maar zelf gemaakt Knipoog. Verder had ie geen dekens nodig, want hij mocht lekker 24/7 op wei/paddock met buitenstal. Dat betekende alleen héél lang uitstappen en zweetdekentje gebruiken als wintervacht.

Zelfs een vriendin van mij heeft moeite met spullen voor ijslander. Of het is een jurk of deken komt niet over billen enz enz...

Schijnheilig hadden al bedacht om een winkel te beginnen in alle moeilijk verkrijgbare (maten) spullen Dromen moeten we alleen nog startkapitaal hebben Knipoog


Denk dat over het algemeen zelf maken de beste oplossing is Knipoog . Ken iemand die een hele schattige sulky met crossfietsbandjes gemaakt, maarja dan moet je wel kunnen lassen Rolleyes

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 16:10

Zo'n sulky heb ik al voor hem Tong uitsteken Maar daar past m'n grotere shetje weer niet voor. En dan heb ik nog die 4 wieler , daar kan die grote wel voor maar voor m'n uk is ie te zwaar. Vandaar op zoek naar een lichte 4 wieler waar ze allebei voor kunnen. Die kleinste vind mennen toch leuker dan die grote , dus zoek liever een wagentje dat geschikter is voor uk dan voor die grotere (als ie begrijpt wat ik bedoel) Schijnheilig

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:33

heb volgens mij altijd geluk gehad dan. Ik heb ruim 10 jaar geleden ook een shetlander gehad van 86cm en mijn tuig kwam toen bij Vroegop vandaan en mijn eerste karretje van de veemarkt in Utrecht (daar gingen we toen altijd naar toe). Ik had misschien wel geluk, dat ze een vrij groot hoofd had.
Afbeelding

En mijn tweede karretje (zat lekkerder) was bij een man die allemaal karretjes verkocht.
Afbeelding

Ik had ook een dekentje voor als we naar les waren geweest.
Afbeelding

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:09

Van VMR naar RP Lachen

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:50

Wij hebben een minitje op stal (ik gok 70 cm) en daar heeft zijn baasje ook peesbeschermertjes en springschoentjes voor, die paste niet eens om mijn arm Haha!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:53

Wagentje dat wij voor shet hadden leek op 1e van bonte. Het kwam van een persoon die voor hobby allerlei soorten maten wagentjes maakte (te den bosch). Alleen was die dan wat anders afgewerkt (geschilderd enzo)

Deze hadden we in 1 persoons en "4"persoons (2 bankjes). Daar konden dan 4 kinderen op maar dat deden we eigenlijk bij shet nooit (te zwaar). We gebruikten deze karretjes ook voor welsh A tje (1.17m). De man had ons daarvoor een andere burry erbij gegeven dan ging dat perfect (lekker licht!!).Heb vast nog wel ergens een foto, maar dan zal ik wel de zolder overhoop moeten gooien, want dat is al érg lang geleden Bloos

Tong uitsteken schattig dekentje trouwens *LOL*

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:15

Als je maar goed genoeg zoek is alles te vinden. Soms moet je het uit het buitenland halen, dat wel. En je betaald er soms ook flink voor. Maar het bestaat allemaal.

Dennis heeft ook peesbeschermers, Rhino dekens, transportbeschermers, endurance hoofdstel, een dubbel gebroken bitje en zelfs een enkel gebroken pelham! En dan nog alle 'doorsnee' spulletjes zoals een hoofdstel, zadel, halster enz.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers