Premarin merries

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Premarin merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 01:36

www.cavallo.de
www.cavallo.de

20.000 Merries "werkeloos"

Jarenlang hebben dierenbeschermers het houden van zgn. PMU-merries (Pregnant Mare´s Urine) in America en Canada bekritieseerd.
De dragende merries leverden de Pharma-industie urine voor het geneesmiddel Premarin, dat vrouwen in de overgang moet helpen.
Sinds zomer ´03 verminderd Pharma concern Wyeth de productie van Premarin, omdat dit geneesmiddel mogelijk bijwerkingen heeft.
Het resultaat: Ongeveer de helft van deze merries (20.000) zijn niet meer nodig !!
Wat er met de merries en de rond 20.000 veulens gaat gebeuren, is nog onduidelijk. Dierenbeschermingsorganisaties als Foal Qest doen op het ogenblik hun best om de paarden in goede handen te verkopen.
Pharmaconcern Wyeth, staat erop om de paarden te veilen.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 02:36

zo dit vind ik echt erg zeg.. zoiezo dat die paarden daarvoor gebruikt worden Boos!
Ik hoop dat ze allemaal een goed tehuis vinden!

purple

Berichten: 2139
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:39

ik vind het echt stom, paarden die niets terug doen of niets verkeerts hebben gedaan!

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:48

Dit is zo onzinnig...als ze ze nodig hebben zijn er mensen zat die hun paard aan dit soort "mensen" verkopen maar nu de paarden afgedankt worden moeten ze smeken om een baasje.
Net zo gemeen als de bloedprikkers...die paarden komen ook zo verschrikkelijk slecht daar vandaan en maar hopen dat er iemand is die nog wat in ze ziet.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:21

En daarom ben ik dus tegen dierproeven, óók voor de ontwikkeling van medicijnen. Weer een voorbeeld van de dieren-wegwerp-maatschappij.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:28

okey, nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen. Maar het is ook voor onze best wil, er zijn namelijk weinig mensen die als proefkonijn willen doorgaan. Scheve mond En dieren kunnen nou eenmaal niet zegge, dat ze niet willen. Ze laten het wel zien door hun gedrag, dat wel. Houd overiges niet in, dat ik ernorm met deze dieren te doen heb hoor, vreselijk zoals ze worden behandelt. Scheve mond en er zijn ook zat proefvrije medicijnen weet ik ook wel. Haha!
Met die paarden zal het denk ik ook net zo zijn als met de koeien.iet meer nodig, dan naar de vleesfabriek Verdrietig
Ze zouden er ook heel veel mensen blij mee maken door ze te schenken Haha!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:48

mij krijg je niet over je heen hoor droppie! jij bekijkt het tenminste reeel, en als k zo begrijp is dit niet ecgt zielig, het enigste wat ze moeste hebben van die paarden was de urine...en verder niet. en die paarden worden heus wel verkocht, die worde egt niet zomaar losgegelaten ofzo...
ja misschien gaan er enkele naar de slacht...maar is dat zo zielig?het paard weet het immers toch niet?

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:16

Ja precies en mensen moeten niet denken dat paarden als mensen denken want dat is niet zo
Kijk ik ben er ook niet voor, maar he, het gebeurt wel, en er is echt weinig wat je eraan kan doen. Dus niet boos worden, als je het zielig vindt oke, maar maak je niet druk om iets wat je niet kan doen...
Ik denk dat veel gewoon een goed tehuis krijgen als fok merrie, misschien recreatiepaard...tenminste daar hoop ik op ....

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:35

Ik denk eerlijk gezegt niet dat die merries ook maar iets mishandelt worden en aangezien men in Amerika walgt van mensen zoals hier die paardenvlees eten denk ik dat alle dieren een goed tehuis zullen vinden.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:36

ik heb eens op tv gezien hoe ze dat doen.
ZE hangen een zak achter de merrie ( de merrie staat in een stand) en de hele dag hang t die zak vol met pis er achter. De benen van deze merries liggen open en zo. Na ja verder zal je zelf wel weten hoe het er uit ziet denk ik.

Het ergste is dat mijn moeder deze medicijnen jaren lang heeft geslikt. Ikkwam er achter waar deze van gemaakt werden en heb toen tegen me moeder gezegd. me moeder kreeg af kick verschijnselen toen ze stopte met die pilen. Nu is ze er van af sinds een half jaar.

Ik was best pisst op me moeder dat ze deze slikte. notabenen gemaakt met dierenmishandeling. na dat ik er achter kwam heeft ze deze nog jaren geslikt.

ik vind het echt heel erg,, maar ja.... ik k an er niets aan veranderen.
Ze is gelukkig gestopt. die onbargelijke omstandigheden waar deze paarden in verkeren is onmenselijk..

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:41


Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:50

cornelie schreef:
Toevallig staat er al jaren een artikel over premarin op mijn site. Ik vind het dus zeker wél dierenmishandeling want het is wel meer dan alleen maar urine aftappen.
Zie:
http://home.hetnet.nl/~gmoerdijk/premarin.html



IK dus OOK!!!!!! verschrikkelijk.. dan maar overgang klachten hebben ipv van deze medicijnen gebruiken !! OK dan!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:52

Bayan schreef:
Ik denk eerlijk gezegt niet dat die merries ook maar iets mishandelt worden en aangezien men in Amerika walgt van mensen zoals hier die paardenvlees eten denk ik dat alle dieren een goed tehuis zullen vinden.

Vind jij het geen dierenmishandeling als een dier de hele dag in zn eigen pis staat. en de achter benen helemaal open liggen door de pis? ion een stand staan waar ze door die zak niet eens kunenn liggen en zp?

sorry maar dei is onmenselijk hoor!!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 10:53

Goed artikel Cornelie OK dan! !

Tja, ook ik vind dit dus dierenmishandeling Scheve mond .
Het belachelijke is ook nog eens, dat er al een hele tijd alternatieven voor dit middel verkrijgbaar zijn!
Wel weet ik, dat de vrouwen die dit middel voorgeschreven krijgen/kregen, hier niet of nauwelijks over geinformeerd worden/werden!
Mijn schoonmoeder heeft ook een tijdje Premarin geslikt. Toen ik haar vertelde uit wat dit middel gemaakt is (en vooral onder welke omstandigheden!), schrok ze zich wild en heeft het pakje zonder meer de vuilnisbak gekiept OK dan! .
Ze heeft daarna een tijdje tabletten op plantaardige basis geslikt en die hielpen vorlgens haar net zo goed !

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:05

Eindelijk!!!

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:41

Sorry, ik wist niet dat het zo op die manier werd afgetapt, in dat geval is het wél dierenmishandeling. Scheve mond

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:22

Walgelijk gewoon,en ik weet trouwens niet wie het zei, maar 20.000 paarden en vooral dan veulens vinden NIET zomaar een nieuwe thuis hoor!!!


(Trouwens, alle tests op dieren zijn gewoon idioot, als medicijnen voor mensen moeten dienen, moeten ze maar op mensen getest worden ook! En voor geld vind je altijd vrijwilligers hoor!)

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:43

stelletje gekken!!!!!!!!!!!!! Stoom uit je oren Heb er geen andere woorden voor!!!!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:18

Jeetje.. dat die paarden daar sowieso voor worden gebruikt zeg!!
Naja, als ze maar een goed tehuis vinden voor alle merrie's en veulens!!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:29

Vast niet want je vind niet zomaar een (ook góéd!!) tehuis voor 20.000 merrie's en 20.000 veulens!! Helaas....
Ik ben echt tegen testen en proeven op dieren!! Test t gewoon op vrijwilligers uit!!)
Maar tegen betaling zal denk ik niet erg aanlokkelijk zijn.... want die dieren zijn 'gratis' dus da's dan goedkoper... gewoon vrijwilligers die 't voor niks doen (niet dat er veel mensen zijn, maar je weet maar nooit ik denk dat er wel mensen zijn...)

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:14

hmmm...ik zou wel zo'n merrie & veulen willen overnemen hoor.Je hebt er gratis 2 paarden bij...vindt het echt erg dat al die merries 'afgedankt' zijn,ik bedoel,dat doe je toch niet met een paard?ik ben al blij dat ze proberen een thuis te vinden!in de meeste gevallen gaan die paarden naar het slachthuis... Boos!

xxx [***]

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:19

CAuvraySky schreef:
hmmm...ik zou wel zo'n merrie & veulen willen overnemen hoor.Je hebt er gratis 2 paarden bij...vindt het echt erg dat al die merries 'afgedankt' zijn,ik bedoel,dat doe je toch niet met een paard?ik ben al blij dat ze proberen een thuis te vinden!in de meeste gevallen gaan die paarden naar het slachthuis... Boos!

xxx Shanna


hoezo gratis 2 paarden bij>?
sorry maar klink een beetje "penny"achtig en blont..

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:33

ellenlouise schreef:
En daarom ben ik dus tegen dierproeven, óók voor de ontwikkeling van medicijnen. Weer een voorbeeld van de dieren-wegwerp-maatschappij.


niets aan toe te voegen!!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:08

Cayusejuhh schreef:
hoezo gratis 2 paarden bij>?
sorry maar klink een beetje "penny"achtig en blont..

Als ze naar de slager gaan krijgen ze er ook geld voor, ik denk niet dat ze ze gratis zullen wegdoen idd...

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:42

heb hier geen woorden voor ..

Belachelijk ..