Hoe houd ik geiten uit de staart van verzorgpony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Hoe houd ik geiten uit de staart van verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 00:20

Heeft er iemand tips over wat ik kan gebruiken om in de staart te spuiten wat zorgt dat de geiten eraf blijven? de staart is intussen wel weer aan het groeien maar is erg kort, en ik zoek iets dat ook daadwerkelijk helpt... iemand tips?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:29

Ehm nee, ik weet alleen dat geiten alles eten wat organisch is. Zelfs het touw waar ze aan vast staan en papier. Het verbaast me niets dat ze ook al paardenstaarten lusten. Misschien kan je ze een tijdje aan een touw zetten?

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:40

cribox !!!! is er in spuitfles en in pot.. pot werkt iets beter volgens mij.. echt ongelofelijk smerig... doen ze ook als jonge paarden in de opfok gaan of als ze kribbebijten

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:45

Of hertshoornolie? Stinkt ook enorm!!


supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:45

ja maar ik weet niet of dat ook vies smaakt

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 01:41

Hertshoornolie, maar daar moet je heel goed je best voor doen om dat aan te kunnen komen. Smaakt dus ontzettend smerig en blijft langer zitten dan cribox. Ik ben alleen bang dat er tegen geiten haast niets bestand is.

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:20

Hernhoornolie (phb spray) wordt ook bij kippen, varkens, koeien en merries met veulens gebruikt, maar of t tegen geiten helpt... Verward Gewoon proberen zou ik zeggen... kijk alleen wel uit met felle zon en lichte vacht (t geeft bruine vlekken)

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:35

bij de welkoop/boerenbond kun je een middel halen dat je in de staart kan doen waardoor ze het bijten afleren het wordt ook voor koeien en schapen gebruikt om hen te laten stoppen met ergens aan te schrapen/bijten met de tanden ik kan alleen niet op de naam komen

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Lilly97

Berichten: 250
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:20

Misschien dit antibijtmiddel? Afbeelding

Smaakt iig heel smerig!

Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
Op bokt bokken bokkers over hun bokkende bok Lachen

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:57

toscana schreef:
bij de welkoop/boerenbond kun je een middel halen dat je in de staart kan doen waardoor ze het bijten afleren het wordt ook voor koeien en schapen gebruikt om hen te laten stoppen met ergens aan te schrapen/bijten met de tanden ik kan alleen niet op de naam komen


Dat is phb spray....

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:02

toscana schreef:
bij de welkoop/boerenbond kun je een middel halen dat je in de staart kan doen waardoor ze het bijten afleren het wordt ook voor koeien en schapen gebruikt om hen te laten stoppen met ergens aan te schrapen/bijten met de tanden ik kan alleen niet op de naam komen


helaas dit is uit de handel, is te erg kankerverwekkend....
cribbox smaakt heel erg smerig..... ik smeer het met een handschoen aan op de boxdeur van Morrie en als ik per ongeluk aan mijn al 10 x gewassen handen lik, ga ik bijnda dood.... het is 100 x sterker dan sambal, dus dan je er rustig in spuiten/smeren

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:22

heb het wel eens zien staan zodoende wist de naam niet meer maar het wordt nog wel verkocht hoor. Maar ik heb het zelf nog nooit nodig gehad.
Mischien is het een aangepast of nieuw soort middel.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:22

Cribbox helpt heel goed. als je dat in je mond krijgt, wordt het even flink heet op je tong (Spreekt ze uit ervaring Schijnheilig ). wat ook heel goed werkt is midalgan. dit is een anti-spierpijnspul voor mensen. het zit in een spuitbus en is te koop bij drogisterij/apotheek voor ong. 4 euro. heeft ong. dezelfde werking als cribbox. stinkt enorm en als ze hieraan likken wordt het ook even flink heet in hun mond. dit spul is helemaal veilig voor dieren.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:28

paard en geiten gescheiden houden lijkt mij de meest veilige oplossing.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:35

um gewoon antibijtmiddel in de staarten sprijen of gescheiden houden..enigste oplossing ( lijkt mij )

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:13

Ik heb zelf ook een bokje bij mijn pony gezet.
Dag staart.
Dag manen.
En niets, echt NIETS helpt! Wat je er ook in smeert, het wordt met smaak verslonden, ook de cribox en andere anti-bijtmiddelen. Heb zelfs sambal geprobeerd. Nou, de bok stond me op te wachten; wat voor smaakje hebben we vandaag?
Hertshoornolie heb ik alleen nooit geprobeerd, zou misschien kunnen werken.
Mijn oplossing was: 200 m2 van de wei apart omheind, geitje voor de bok gekocht en een shetlander voor de pony, en dat gaat goed.
Dus succes er mee!!!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 02:19

tamary schreef:
paard en geiten gescheiden houden lijkt mij de meest veilige oplossing.


jah maar daar heb ik als verzorger dus niet veel over te zeggen... er lopen ook nog schapen en lama's dus om een idee te geven!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:37

Probeer die phb spray (hertshoornolie) dan gewoon... (om de kosten € 6 hoef je t niet te laten)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:13

ze zeggen niet voor niets:

als je wilt leren vloeken, moet je geiten nemen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 70 bezoekers

cron