Niet geschikt voor paarden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Niet geschikt voor paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 23:31

Ik zie het best vaak; mensen die een paard hebben, of gewoon in de paarden zitten en eigelijk te vies zijn om ook maar een mestballetje met de hand op te pakken, of nog erger; die gaan gillen als ze ook maar een beetje vies worden van een paard wat briest.
Misschien moeten wij ook maar zo'n reclame gaan maken van Geschikt en Ongeschikt :j

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:32

Dus om een goeie paardeneigenaar te zij moet je een viespeuk zijn?
Zolang er grepen, scheppen en kruiwagens zijn, zie ik het nut er niet van in om paardenstront met de hand aan te pakken...

Anneketjuh
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Boyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:35

Ik mest altijd uit met rubberen handschoenen. Gaat veel makkelijker dan met een mest vork. en je bespaard ook veel stro. Op deze manier heb je je land ook heel snel schoon. Dus vies is het helemaal niet. Het is tenslotte maar een beetje gras en brok.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:36

Ik ben het eigenlijk wel met Billy eens. Ik vind het echt niet erg om vies te worden. Meestal heb ik wel een veeg over mijn broek/trui, maar om nu mest met mijn handen op te gaan pakken, zonder dat daar een reden voor is... nee dank je.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:37

Ik stond vorige keer met mijn teenslippers op de mesthoop... jee ! Ben ik nu geschikt Vork ?

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 23:38

Billy schreef:
Dus om een goeie paardeneigenaar te zij moet je een viespeuk zijn?
Zolang er grepen, scheppen en kruiwagens zijn, zie ik het nut er niet van in om paardenstront met de hand aan te pakken...


Dat bedoel ik niet; heb je het nog nooit gezien, dat er van die meisje rond lopen met de hoofdjes omhoog,..maar als ze dat vies worden van een beetje kwijl gelijk beginnen te gillen.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:41

Meisjes met de hoofdjes omhoog?
Denk je dat ik mn hoofd op de grond laat hangen?
De een heeft nou eenmaal minder moeite met vies worden dan de ander, ik vind functioneel vies Tong uitsteken worden niet erg, een veeg bij het uitmesten of zo, maar om nou in de mesthoop te gaan lopen rollen vind ik het andere uiterste...

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:42

Ik heb ook niet graag kwijl op mn gezicht eigenlijk Haha!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:44

Voor mij is op de mesthoop rollen ongeveer onvermijdelijk als ik er een kruiwagen mest heen moet brengen.. Vork
Ahja ken er wel meer die beter kunnen gaan schaken ofzo..

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:00

ik ben altijd niet om aan te zien als ik bij mijn paarden ben geweest.
maar dat komt meer door de grote hond die met zijn vieze poten tegen me op springt. maar daar ben ik niet vies van hoor. werk in de tuinen word je ook vies van toch???????? Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:29

Ja joh, als mijn paard over me heen kwijlt douche ik drie dagen niet, trots dat ik daar op ben Haha!

Hehehe, vies worden vind ik in principe niet erg, het hoort er meestal wel bij, maar ik zoek het niet op ofzo, zo van: ha, fijn, vandaag weer lekekr vies worden! *LOL*

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:34

Als dat het criterium is, dan ben ik wel geschikt voor paardrijden. Alleen kan ik er verder geen hol van, ben ik een schijtluis en heb ik niet veel feeling met paarden. Toch vind ik het leuk en wil ik leren, en dat is in feite het belangrijkst, denk ik.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:55

voglens mi jbne ik dna neit geschikt, wantik pak echt geen stront op met mijn ahdden, als ik een goeie mestschep heb.

Genta

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:06

Nou ik vind het niet erg om vies te worden, maar
als er iets anders in de buurt is om de mest mee op te rapen, doe ik het niet met m'n handen...

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:28

ik denk niet ze bedoeld of we vies willen worden of niet,
maar laatst had ik bezoek van 2 meiden, komen ze het erf op, kijken naar de grond

ieeeeee, er ligt hier MODDER!!
dat soort miepjes zal ze wel bedoelen, of mensen die zich te goed voelen om voor het welzijn van het paard zijn omgeving schoon te houden.

ik denk dat ik dan wel geschikt ben, sta rustig uren uit te mesten, vegen, schrobben enz (en daarna zie ik er dan ook niet meer uit Haha! )
maar ik ga het niet opzoeken.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:56

je zal 100 boxen moeten uitmesten door met je handen de mestballen eruit te halen leker vor je rug, de hele dag gebukt staan en hoe doe je het met de natte plekken???

Mijn paard briest als ie aan de fiets loopt altijd in mijn gezicht, en dan zie ik niets meer, want ik ben brildragend, dus ik vind die actie minder geslaagd ja....

ik ben dus ONGESCHIKT

Dat is ook wel gebleken, want na 4 jaar op een grote stalhouderij te hebben gewerkt, werk ik nu weer "gewoon" in het onderwijs Clown

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 10:10

Hahaha, iedereen heeft het over de mestballetjes.
My Dominique snapt me wel; met de mest oprapen bedoel ik bij wijze van spreken. Het zelfde met het hoofd omhoog, dat zijn van die meisjes waaraan je gewoon kan zien dat ze denken alles te zijn, maar ohwee als ze een beetje vies worden..beginnen ze gelijk te schreeuwen; "ieuw kijk nou!" Zo iemand hebben we bij ons dus ook op stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:14

die hadden wij ook (1 week) op de manege.

hebben ze hun nagels laten doen, willen ze hun paard niet poetsen, omdat hun nagels dan kunnen breken Rolleyes

die zijn er ook al snel mee gestopt met paardrijden Haha!

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:19

Citaat:
voglens mi jbne ik dna neit geschikt, wantik pak echt geen stront op met mijn ahdden, als ik een goeie mestschep heb


uuhmm Bloos
heb je nou zonder te kijken met 10 vingers hardstikke snel zitten typen ofzo Haha!

eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:22

nou ik mest maar gewoon uit met een mestvork... ik vind het niet verschrikkelijk om vies te worden, maar om het nouw met m'n handen op te pakken nee please niet

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:36

Ik ben een

doe-het -zelf meid!Ik ben helemaal niet bang om mij vuil te maken,paarden uit de modder te gaan halen en zelfs mijn weide te "bosmaaien" Knipoog het is dus voor mij onmogelijk om even snelsnel mijn paardje te gaan voederen in mijn uitgangskleren ofzo want dan mag ik gegarandeerd terug naar huis wegens een kwijlvlek ofzo...

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:40

Ik vind het ook niet erg om vies te worden maar als het niet hoeft dan liever niet

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:20

Nou, ik snap ook wel waar Alice het over heeft. Bij ons op de rijvereniging is ook een meisje die er altijd uitziet om door een ringetje te halen. Hoe dat haar lukt begrijp ik ook niet. En maar Ieeeuw roepen als haar paard poept waar ze bij staat!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:39

SpLaSh_ schreef:
Ik stond vorige keer met mijn teenslippers op de mesthoop... jee ! Ben ik nu geschikt Vork ?


Whaha of op je slippers door het weiland heen dwars door de paarde en geitestront Tong uitsteken

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:45

Summertje schreef:
Whaha of op je slippers door het weiland heen dwars door de paarde en geitestront Tong uitsteken

En dan zal maar net een paard op je tenen gaan staan... Wow! Scheve mond Haha!

Ach ja, vies worden hoort er bij Haha! Ik kan ook niet schoon blijven Haha! Maar vind het ook niet erg om vies te worden.. Wasmachine hè... Haha!