HELP!! ik zoek heel dringend iemand voor..........

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Veronieky
Berichten: 418
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: westland

HELP!! ik zoek heel dringend iemand voor..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 16:37

ik ben van plan om eer daags een shet aan te schaffen want ik vindt haar echt zelig!! Huilen
zij is net 2,5 ongeveer en komt nog geen uur per dag ze stal uit en er wordt niet op gereden en ze is zo mooi en lief. ze staat zelfs in zo een kleine stand dat zij zelfs haast de kont niet kan keren Boos!
ik kan het niet over me hart verkrijgen en wil haar dus graag kopen!!
er zit alleen 1 maar.... ik heb er dus niet echt alle tijd voor veroniek komt terug per 1 okt en daar heb ik straks me handen vol aan!! Verward
ik zoek dus iemand die haar heel graag wil doen en er de tijd voor heb je kan het gewoon als een eigen paardje beschouwen!
als je maar goed voor de ben OK dan!
tegen een kleine vergoeding want ik heb ook weer niet zo een hele dikke portemonee Bloos
ze kan alleen waarscheinlijk nooit bereden worden want haar achter benen zijn niet helemaal goed maar kan bijvoorbeeld wel een keer gedekt worden (hint)!
ik hoop heel erg dat iemand ons uit de brand kan helpen plek en al heb ik al alleen nu nog iemand anders er bij die er met hart en ziel voor wil gaan!! *LOL*
ik hoor het graag en ook zo snel mogelijk want ben al met de eigennaar een beetje aan het onderhandelen zeg maar!!
dikke kuzzz iris

oja misschien ook wel handig de shet is vos kleurig met blonde manen heb alleen geen foto want heb geen digi sorry daarvoor!!
hoor het graag!!
xxx


boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:44

offtopic; dat ze niet word gereden is maar goed ook... (2,5 jaar)
een shetlander kost niet zo veel in onderhoud en je hoeft er ook niet hele dagen mee bezig te zijn, als je ze buiten houd is iedere dag borstelen super slecht (vooral in de winter haal je dan heel de vetlaag weg waardoor ze dan niet meer tegen de kou kan).

DubbelFun

Berichten: 88468
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:04

Veronieky schreef:
zij is net 2,5 ongeveer en komt nog geen uur per dag ze stal uit en er wordt niet op gereden en ze is zo mooi en lief.
--------------
ze kan alleen waarscheinlijk nooit bereden worden want haar achter benen zijn niet helemaal goed maar kan bijvoorbeeld wel een keer gedekt worden (hint)!

Het is een loffelijk streven om alle zielige paarden van deze wereld een goed onderdak te bieden, maar als je beurs dat niet toelaat moet het gewoon voor jou ophouden. Hier kun je dan ook niet een ander voor laten opdraaien.
De hint om een paard wat al krom op zijn benen staat ook nog eens te laten dekken.....daar wilde ik maar even niet serieus op ingaan Cool

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:46

Sugarmiss schreef:
Het is een loffelijk streven om alle zielige paarden van deze wereld een goed onderdak te bieden, maar als je beurs dat niet toelaat moet het gewoon voor jou ophouden. Hier kun je dan ook niet een ander voor laten opdraaien.
De hint om een paard wat al krom op zijn benen staat ook nog eens te laten dekken.....daar wilde ik maar even niet serieus op ingaan Cool

Eh... Hier ga ik volledig in mee... Schijnheilig
Verbeter de wereld begin bij jezelf gaat bij deze situatie geloof ik niet op... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:08

o gelukkig, ik ben niet de enige die dit las en dacht Verward

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:37

nee ellebel want ik dacht dubbel Verward Knipoog

toumie Ach gut

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:40

Fokken als de achterbenen niet goed zijn? Wat is dan je doel van fokken? Pony's met achterbenen die niet helemaal goed zijn?
2.5 is nog te jong om mee te rijden.
Ik ga voor de rest met Sugarmiss mee.

Don't dream your life, live your dreams!

Veronieky
Berichten: 418
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 22:53

om te beginnen wat een positivie reacties zeg!! Verward
en ze heeft geen kromme benen en ze kan wel een keer gedekt worden.
ik zeg ook niet dat ik het echt doe, tuurlijk is het leuk maar de mogelijk is er. en over dat geld heb het net nog is door gelezen en het staat er wel een beetje krom maar was van middag zo hyper! *LOL*
ik ga er morgen halen heb alles al geregeld.
dat beest verdiend beter en als ik er dat aan kan bieden doe ik dat.
en tuurlijk is het makkerlijker als er iemand mee help maar het is geen 'must'!
en als je de 1 kan helpen doe ik het gewoon tuurlijk kan dat niet allemaal dat zou een gekke huis zijn maar goed.
en over dat poetsen als het winter is weet ik ook dat het niet goed is voor haar weerstand want ze staat toch dag en nacht buiten en een deken vin ik nergens voor nodig die heeft ze ook niet nodig.
het gaat mij er gewoon puur om als iemand het leuk vindt om te doen heel heel graag ik vindt het voor haar beter tuurlijk zal ik geregeld komen dat shetje waar ze bij komt te staan heeft ook een leuk verzorgstertje die is er ook bijna elke dag die kan haar er soms wel bij doen maar niet elke dag.
en er zijn zat meide die iets zoeken maar het niet kunnen vinden dan is het toch ook leuk voor hun???????
vandaar dat ik het hier neer heb gezet en ik weet echt wel wat ik doe!!
het is niet zo maar wat om een beest aan te schaffen en dat weet ik maar al te goed!! Knipoog
het gaat mij er gewoon om dat beest komt ze stal niet uit omdat ie niet aan de verwachtingen doet van ze huidige eigennaar en dat verdient ze niet, geen beest niet! ze moeten gewoon hun beweging en aandacht hebben!!! en dan staat ze ook in zo een kleine stal dat ze zich zelf eerst bijna in 3en moeten vouwen om te keren!
als ik haar een beter huis kan aan bieden doe ik dat!
en als iemand zin heb om ons te helpen graag!!
groetjes


Veronieky
Berichten: 418
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 23:00

oja en liever iets vrolijker hier word ik depri van
ik doe ook maar me best?!

tegen de tijd dat we uit gefeest waren.... bleek me broertje alweer bijna jarig te zijn!!

Veronieky
Berichten: 418
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 23:32

oja en het is geen aan geboren afwijking aan haar benen hoe het precies gebeurd is weet ik nog niet maar daar kom ik wel achter!!
ga nu slapen me ogen leden val dicht

tegen de tijd dat we uit gefeest waren.... bleek me broertje alweer bijna jarig te zijn!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:32

Dan moet je ook niet neerzetten in je topic dat ze kromme benen heeft, want dan krijg je dit soort reacties.

Ook als is het niet aangeboren, dan nóg kan die shet er veel last van krijgen als ze zwaarder wordt (lees: veulen erin). Wellicht heb je daar nog niet bij stilgestaan.

Ik zou ook graag ieder zielig paard helpen (toch nog iets overgehouden uit mijn Pennyponytijd), maar je moet realistisch blijven en bedenken dat je niet íeder paard kan opvangen wat je pad kruist.

Succes met je beslissing.

Toos paardloos

Veronieky
Berichten: 418
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 09:11

ja dankje wel.
ik zeg ook niet dat ik het doe maar het kan ik weet ook niet precieswat er met die beentjes is maart daar kom ik vsandaag wel achter.

en hoe komen jullie er toch bij dat ze 'kromme' benen heeft???????
dat is niet zo. en tuurlijk kan je niet elke zielig paard helpen maar misschien wel 1 en als het kan doe ik het

tegen de tijd dat we uit gefeest waren.... bleek me broertje alweer bijna jarig te zijn!!

eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:17

ze zegt dat de achter benen niet helemaal goed zijn... waarom zit dan iedereen nte zeggen dat de achterbenen krom zijn Verward
-xXx- nienke

Veronieky
Berichten: 418
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 11:47

dank je wel nienke!!!!
die had ik ff nodig Haha!
xxx

tegen de tijd dat we uit gefeest waren.... bleek me broertje alweer bijna jarig te zijn!!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:49

eknein schreef:
ze zegt dat de achter benen niet helemaal goed zijn... waarom zit dan iedereen nte zeggen dat de achterbenen krom zijn Verward
-xXx- nienke


Maar ze zegt niet wàt er dan niet goed aan is.

Don't dream your life, live your dreams!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:09

Ik ben van mening dat je NOOIT een paard mag kopen omdat het dier zielig is. Het is natuurlijk wel logisch dat je zo'n dier graag een beter huis wilt geven, zou ik ook het liefst doen, maar het is NIET verstandig!
Heb je enig idee wat zo'n dier aan dierenartskosten gaat kosten, dier moet goed gehuisvest worden, je moet er veel tijd in steken etc. Daarbij heb je nog een paard, je geeft al aan dat je daar dan waarschijnlijk niet genoeg tijd voor hebt, dus dat zou dan betekenen dat het dier daar dus onder te lijden zou hebben. Niet de bedoeling dunkt me. Nu kan je wel zeggen, een verzorger, nee zou ik niet doen. Je moet duidelijke afspraken maken met diegene, daarbij moet het een betrouwbaar iemand zijn. Betrouwbare verzorgsters die veel tijd in een ziek en/of gezond dier willen en kunnen steken zijn schaars.
Je wilt de verzorger een vergoeding geven, maar je hebt een krappe beurs, hoe ga je dan dàt betalen èn de dierenartskosten?

Niet aanvallend bedoeld, maar denk goed na voor je iets doet. Bezint eer ge begint!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:31

Tja het is natuurlijk fijn als je ieder zielig paardje kunt redden maar inderdaad zoals meerdere hierboven zeggen: niet altijd verstandig.

als je er zelf niet genoeg tijd (en geld?) voor hebt moet je er niet aan beginnen.

Enne vergoeding? Bedoel je dat je de verzorgster gaat betalen of andersom?
Ik denk namelijk niet dat je van iemand kunt verwachten dat ze een groot deel van de verzorging op zich nemen en dan ook nog moeten gaan bijdragen aan de kosten. Als je al verwacht dat iemand bijdraagt aan de kosten dan ga ik ervanuit dat deze persoon daar ook wat voor terugkrijgt en dat mis ik in dit verhaal.

Bedoelde je het andersom dan is het natuurlijk anders! Alhoewel ik dan wel onderscheid zou maken tussen een meisje van elf of een wat ouder persoon die echt de verantwoordelijkheid heeft voor het beestje.

Stel dat je een verzorgster hebt die niet zo veel ervaring heeft en niet ziet dat het beestje bijv. ziek is of te dik, wordt enz.
Je kunt het zo'n meisje niet kwalijk nemen als ze daar geen ervaring mee hebben maar het is wel heel vervelend voor de pony!

Vandaar dat ik toch echt ervoor zou zorgen dat je of elke dag zelf komt (als is het maar tien minuten ter controle) of dat je een wat ouder, meer ervaren persoon hebt die de verantwoordelijkheid op zich neemt.

Maar juist zo'n persoon zul je denk ik niet kunnen vinden. Of in ieder geval heel moeilijk.
Er zullen genoeg meisjes zijn die dolgraag elke dag lekker komen kroelen met zo'n beestje maar of ze ook ervaring genoeg hebben om het grote deel van de verzorging op zich te nemen?

Als je echt afhankelijk bent van iemand anders om de verzorging op zich te nemen dan zou ik het gewoon niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:38

MIsschien zijn haar achterbenen wel versleten
alleen snap ik het verhaal niet helemaal Haha!

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:52

Laat haar toch!!
Ze wil graag die pony kopen...nou en!!!
Is toch mooi voor dat diertje dat hij nu een beter huis krijgt!
Ik snap niet wat iedereen nu moeilijk doet.
Maar zal wel aan mij liggen.
Succes ermee veronieky!!

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn als je maar beter bent dan de rest!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:08

lautjuh85 schreef:
Laat haar toch!!
Ze wil graag die pony kopen...nou en!!!
Is toch mooi voor dat diertje dat hij nu een beter huis krijgt!
Ik snap niet wat iedereen nu moeilijk doet.
Maar zal wel aan mij liggen.
Succes ermee veronieky!!

Ja, maar hoe lang gaat ze dat 'betere huis' volhouden?
Heeft ze het geld om het dier de nodige medische zorg te geven?
Heeft ze de tijd om het dier de verzorging en aandacht te geven die het nodig is?
Ze heeft nog een ander paard, houd ze daar genoeg tijd voor? Volgens haarzelf niet.

En zo kan ik nog wel even doorgaan..
Denk na voor je aan iets begint! Bezint eer ge begint!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:23

lautjuh85 schreef:
Laat haar toch!!
Ze wil graag die pony kopen...nou en!!!
Is toch mooi voor dat diertje dat hij nu een beter huis krijgt!
Ik snap niet wat iedereen nu moeilijk doet.
Maar zal wel aan mij liggen.
Succes ermee veronieky!!



Natuurlijk moet ze die pony kopen als ze dat graag wil!
Maar waar mensen haar voor proberen te waarschuwen is dat het misschien niet echt een goed doordacht plan is.

als je al bij voorbaat iemand nodig hebt die het grootste deel van de verzorging op zich moet nemen etc. Dan is het misschien beter om er niet aan te beginnen.

Hoe goed je het ook bedoeld je moet er wel de middelen en de tijd voor hebben.

Dus helemaal niet vervelend bedoeld naar de TS maar je kunt beter van tevoren alles goed overwegen dan er achteraf achter te komen dat het allemaal niet gaat.

Veronieky
Berichten: 418
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 22:15

bedankt voor jullie reacties!!
qua geld is het geen probleem tuurlijk is het makkerlijker als je er iemand bij heb en ze zijn schaars vandaar dat ik met dit topic iemand probeer te vinden.
ze staat bij iemand in de tuin met nog een shet en er is dus iedere dag iemand en ik ga er zelf veel heen maar kan er geen uur blijven!
vandaar dat ik iemand zocht die bv meer tijd in kan steken.
en als dat goed gaat met alles enzo beetje bij beetje meer maar de tijd zal dat leren OK dan!

en als ik een beest koop is het bij mij altijd.... tot de dood ons schijdt ik kan het niet over me hart verkrijgen om er dan te verkopen!!
ik heb er wel goed over na gedacht ik wil gewoon het beste voor dat beest! en als ik dan ook iemand plezier kan den om een beestje te verzorgen waarom niet.
qua tijd zal het krab komen maar ze wordt iedere dag gevoerd en de drollen worden op geruimd. ze heeft smurf de andere shet de hele dag om der heen die heeft ook een verzorg meisje. dus aan loop genoeg maar wilde echt iemand voor puk om lekker te kroelen en te wandelen en dergelijke *LOL*

en die achter beentje laat ik van de week naar kijken met lopen zie je niks en ze heeft er geen last van alleen als je er achter staat zie je iets.
maar hoor van de week wel hoe of wat!!

we hebben er nu 3 uurtjes en vindt het geweldig!! Haha! het was meteen dikke mik tussen die twee OK dan!
ik heb haar altijd gezien dat de manen ingevlochten waren en had ze er net uit gehaald........ en een lange gave manen joh net een mine haflinger!!! echt stoer!
ik hoop echt dat ik een leuke meid kan vinden die haar graag zou willen doen!!! het is een schat ik vindt er geweldig Lovers
xxx iris Pling

Veronieky
Berichten: 418
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 22:18

en dan natuurlijk niet me andere schatje vergeten! dat blijf toch wel mijn nr 1! en bij beide was het liefde op het eerste gezicht heerlijk toch?!

tegen de tijd dat we uit gefeest waren.... bleek me broertje alweer bijna jarig te zijn!!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:50

Ik snap je niet. Je koopt die pony omdat dee mensen er veel te weinig mee doen, komt nog geen uur de stal uit. Maar zelf zeg je ook dat je er geen uur naar toe gaat, en je hebt dan ook nog je eigen paard.

Ik zou dus NIET betalen voor een pony die ik moet poetsen, uitmesten, en alle andere dingen. Niet omdat ik dat niet leuk vind, maar ik voor dat geld toch wel wat terug mag verwachten.

Je hebt nu al weinig geld, hoe wil je dat doen als er straks iets met haar gebeurd? Ze loopt door het draad, valt, krijgt een beenblessure, noem het maar op. Hoe wil je dan in hemelsnaam de DA betalen? Dierenarsten zijn wel aardig, maar of ze zo aardig zijn om jouw zielige pony gratis te behandelen, weet ik niet.

Verder wil ik zeggen dat ik het een dappere actie van je vind, je steekt wel je nek uit voor dat beest, maar je bent niet echt realistisch...

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Veronieky
Berichten: 418
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 18:42

waarom begint toch iedereen over dat geld?!
en dat beest loopt nu dag en nacht lekker op het land met een in loop stal dus die vermaakt zich wel das anders als je in een box staat 24 uur per dag,toch?

tegen de tijd dat we uit gefeest waren.... bleek me broertje alweer bijna jarig te zijn!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, cam, DemDeempel, SusanH en 50 bezoekers