Leren laarzen vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-01 08:43

Ik heb dus leren laarzen gekocht. Ik heb ze nu drie keer aangehad. Ik ben mijn chaps gewend en die geven veel contact met je paard. De leren laarzen zijn nogal stug. Wordt dit nog soepeler en wat kan ik doen om dit te bevorderen. Ik ga ze wel elke dag dragen om goed in te rijden maar alle tips zijn welkom.


Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 11:13

ja, ze worden wel soepeler, veel trappenlopen en fietsen heb ik gehoord.. Lachen

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 12:25

Tja, de eerste 2 maanden met leren laarzen is het nog niet zo geweldig. Pas als ze goed soepel zijn, worden ze echt soepeler. Veel traplopen en gewoon lopen, en dan worden ze bij je enkel al buigbaarder. Fietsen is ook goed, maar dan moet je opletten dat je niet je tenen te ver naar voren strekt. Dat is niet goed namelijk. Dan worden ze namelijk verkeerd uitgerekt als het ware.
In het begin zullen ze nog echt OP je enkel buigen, later, als ze soepeler zijn, zullen ze zich meer boven je enkel gaan vouwen. Dan krijg je ook weer een beter contact met je paard.
Veel suc6 en plezier ermee!!!

Groetjes Carola

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 12:34

Hay ik heb de eerste 2 weken erg veel trap gelopen.
Voor ik er mee ging rijden in het begin kon ik amper op het paard komen.
Daarna gingen ze super zitten na 2-3 mnd
Ik heb ze nu 2 en ene half jaar en IMO de miskoop van de eeuw stervens duur en ze zijn meer kapot dan dat ik er plezier van heb. Binnenkort voor nieuwe kijken en dan een heel ander merk!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

gillian

Berichten: 4399
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 19:31

invetten met bv hamanol van stuebben werkt ook wel om ze soepeler te krijgen, verder veel mee lopen, rijden.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 08:18

Ik heb laarzen op maat laten maken bij Huet uit houten ofzo. Echt superlaarzen!!!
Maar daarmee was het de eerste maanden echt een ramp. Omdat laarzen gaan inzakken (3 à 4 cm) als je ze langer gebruikt, worden ze dus lager. Daarom zijn mijn laarzen dus van te voren al een paar cm hoger gemaakt. Ik had in het begin dus té hoge laarzen en dat zit niet zo fijn... Onder mijn knieën lag het helemaal open, maar ik moest doorzetten. Na een maand begonnen ze al te zakken, en nu (na 2 jaar) zijn ze echt perfect. En ze zien er echt nog als nieuw uit!!!
Aan te raden dus, die laarzen van Huet!
Groetjes Carola

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 09:39

Carola, wat kost dat nou eigenlijk, laarzen op maat laten maken? Ik heb namelijk vrij moeilijke voeten dus op maat laten maken is voor mij ook een optie als ik ooit aan leren rijlaarzen begin.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 11:53

Ik heb mijn laarzen op maat laten maken (rond de 450.00 geloof ik) en ze hebben vanaf het begin gewoon lekker gezeten; geen centje pijn.
Natuurlijk voel je ze effe in je knieholtes, maar als je er gewoon elke dag mee gaat rijden, zakken ze vrij snel in.
Gewoon veel gebruiken, da's het beste. Overigens wel alleen om mee te rijden, niet mee gaan mesten, dan verkloot je ze en da's zonde.
Effe doorbijten!!

Sonja

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 12:16

Mijn laarzen waren f 400,= ofzo, dus dat valt nog wel mee ook voor op maat gemaakte laarzen.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 12:36

Ik vind het juist fijn dat m'n laarzen iets 'stugger'zijn, geeft meer steun vind ik, zo'n kachelpijp zeg maar.
Ik heb m'n leren laarzen straks ook alweer twee jaar en ze zitten nog steeds perfect, gaan eigenlijk nog steeds fijner zitten.....wat voor merk heb je btw gekocht?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 15:20

Ik heb ook de laarzen van Huet echt perfect.e beginnen nu wel oud te worden na ruim 4 jaar. hihihi

Veel lopen je je laarzen veel lopen.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 18:54

Ik heb helemaal niet zo'n last gehad van mijn leren laarzen in het begin, alleen kon ik er eerst met geen mogelijkheid in komen. Is nu 's zomers nog wel eens een klein probleempje met die dikkere voeten, maar OK.Ik vind leren rijlaarzen echt ontzettend fijn en wil ze niet meer kwijt. Ik heb zelf Derby rijlaarzen, maar de volgende keer dan ga ik voor een ander merk denk ik.Ilona.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 21:15

Karin jij vroeg hoeveel dat laarzen opmaat laten maken kost.
Ik heb mijn laarzen ook op maat laten maken en dat kostte F 350,-.
Ik vind het nu heerlijk rijden.
Tip voor als je er moeilijk in komt, doe een plastic zakje om je voet/been en je vliegt er in en er weer uit. (dat laatste is bij mij wel eens een probleem zonder laarzenknecht)

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 19:00

Ik heb ze ook bij Van Huet laten opmeten.
Aangezien ik vrij grote en smalle voeten heb, heb ik ze voor de zekerheid bij hem laten opmeten. Ik viel (gelukkig) net binnen de standaardmaten. Wel heeft hij er een leest gratis in gezet. Bij mij had hij ze ook vrij hoog opgemeten, maar nu een jaar verder zit het niet meer in de weg bij mijn knieholtes. Mijn rijlaarzen waren f575,-. (Petrie standaard). Ook de tallonetjes had hij er gratis bij gedaan zodat hij in het begin wat minder in je knieholte zou zitten, maar ze zitten er bij mij nog in.
Zodra het harmonica-effect in je laarzen zit, zitten ze al een stuk prettiger. Ik heb ook een tijd met chaps gereden, maar ik vind leren rijlaarzen prettiger. En inderdaad, trappenlopen helpt goed.

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 08:47

Ik vond ze in het begin ook ee crime... Eerst het inlopen, en dan kun j er eindelijk mee op paard: kom je er nauwelijks op (knie wou nog niet zo ver buigen) zit je er eindelijk op, dan heb je geen gevoel in je kuiten, je voelt je paard niet aan (wnaaeer drijf je nou en hoe hard?). Maar da's allemaal maar tijdelijk... Wel doe ik nu nog steeds voor ik opstijg een paar kniebuigingen (heb ze nu ruim een half jaar). Wou dat ik ze veel eerder had gekocht!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 12:40

ik hoor dus ook verhalen dat je ze all1 met t rijden aan moet,
en als je er gewoon meer rond loopt dat de zolen dan gaan loslaten ofzo??????

Ik wil ook die van Van Huet hebben omdat ik daar alleen maar goeie verhalen over hoor ze zijn helemaaaaal nie duur!

Liefs,
Sharda

..... leeg .....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 4 bezoekers