hebben paardenspullen voetjes?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

hebben paardenspullen voetjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 14:29

Steeds meer spullen raken zoek op stal. Scheve mond
Gisteren mijn zweep even weg gezet en toen ik hem op wilde halen was ie foetsie.
Toen ik een balletje opgooide op stal kwamen de verhalen, rosborstels, brok, muesli longeerzwepen en ga zo maar door ze wandelen wat af Tong uitsteken
Er wordt zelfs gezegt dat basisbrok zo uit een afgesloten emmer de kast uit verdwijnt zonder dat een mens daar iets mee te maken heeft.
Geloven jullie dit?
Ikke niet er is een diefje actief bij ons op stal, echt jammer dat het moet maar voortaan ga ik mijn spullen labels geven en alles gaat achter slot en grendel voordat ik failliet ben van alles wat ik nieuw moet aanschaffen.
Verdrietig

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:36

oww echt minder, is vaak maar een iemand die dan even heel de boel verziekt. Omdat je steeds gaat denken mmm zal die het zijn? of die?? en je moet al je spullen opbergen.
hopelijk word de dief snel gepakt Lachen

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:43

Vervelend zeg dat er in ene dingen verdwijnen. Zou inderdaad je spullen maar opbergen. Hoop dat de dader betrapt word.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:47

Zoiets hadden wij eerst ook maar dat was een hond en wat katten die alles overal mee naartoe namen, je raakte alles kwijt maar binnen een maand was het altijd weer gevonden Knipoog

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:44

Om de een of andere reden lijkt het wel alsof paardenspullen zodra ze op een stal liggen waar meerdere mensen rondlopen spontaan pootjes krijgen. Ook ik heb dit vaker meegemaakt. Helaas. Hoop dat jullie erachter komen wie de dief is, maar ben bang dat het heel moeilijk gaat worden.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:46

sta je op een manege? zo ja zou ik vooral in het hoogseizoen niks neerleggen, de toeristen nemen vaak alles mee. (zelfs zadels!) zo heb ik mijn cap is een kwartiertje laten liggen, toen was hij ook ineens weg..

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:47

Vreselijk vervelend zeg. En belachelijk ook. Je gaat toch niet stelen van je stalgenootjes (niet dat je van iemand anders wel mag stelen Haha!, maar gewoon het idee dat 1 van je stalgenoten dit doet)

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:53

ja meid da's rot voor je. er liggen altijd wel mensen op de loer om wat te kunnen stelen hoor. dus ruim alles goed op en zet er een goed slot op.
ze hadden bij mij laatst ingebroken en hebben alles mee genomen. had nog een oud halstertje over verder niets. en ja wie o wie zou de dader geweest zijn. ik wou dat ik het wist. dan zou ik er achteraan aan gaan.
maar ja ik weet het nl.niet helaas. ik kon weer alles opnieuw gaan kopen.
heeft me een flinke duit gekost hoor. dus zet er een heel goed slot op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:01

Ik heb er ook wel eens last van.
Aangezien ik de paarden gewoon bij m'n vader heb staan, blijkt de dief meestal 4 poten en een staart te hebben en alles in het nachthok te verzamelen Clown
of in kleine stukjes over het erf te verspreiden Scheve mond

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:07

boeflover schreef:
sta je op een manege? zo ja zou ik vooral in het hoogseizoen niks neerleggen, de toeristen nemen vaak alles mee. (zelfs zadels!) zo heb ik mijn cap is een kwartiertje laten liggen, toen was hij ook ineens weg..


ponykampers kunnen er ook aardig van van hoor

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:29

dat is iets wat ik mij ook afvraag Lachen
alles wat ik even laat liggen is weg
ik moet de voltige voor tonen, ik leg m'n cap en zweep weg want ik had juist gereden, een kwartier later is m'n zweep weg.

. . .
. . .
. . .


MBASS

Berichten: 190
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: geen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:32

oh wat vervelend zeg...

Don't start something you can't handle....

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:02

Mijn voer heeft een poosje voetjes gehad (en nee niet omdat het niet meer houdbaar was Knipoog ) maar met een extra slot is dat probleem opgelost.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:03

jeetje wat ben ik blij dat dat bij ons niet zo is...
daar kun je alles zo laten liggen, niemand die er aan komt...
labels is wel een oplossing, maar die hebben ze er als ze willen ook zo af Scheve mond

Dag lieve mama...

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:19

Ik weet wie hier de dader is: Deze kleine paardenfluisteraar Haha! Knipoog
Daarom heeft ze nu haar eigen setje borstels etc. *LOL*

Afbeelding

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:24

Onze pony's staan thuis waar praktisch geen vreemden komen die iets zouden kunnen of willen lenen zonder te vragen Haha!
Echter ook hier zijn kabouters gesignaleerd....na ons "verstopt" te hebben en op de uitkijk hebben we de daders gevonden....
1 kat
en
1 veulen
kat het liefst schapevacht dingen en borstels en afentoe een deken, veulen alles wat niet vastzit....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:17

Bij ons op stal is ook regelmatig wat " weggelopen" Haha!
Dat is inderdaad heel vervelend, gangbare dingen die vaak de klos zijn: longeerzweep, dressuurzweep (kleine pennymeisjes vinden die chique zilveren knop op de zweep heel stoer.... ) halsters en touwen.....

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:52

Nee, hier hebben dingen geen pootjes. Behalve als ik t zelf veel te goed heb opgeborgen, dan vind ik t niet meer terug.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:01

Ik ben (gelukkig) op deze stal nooit meer wat kwijt, maar op de manege eerst nog regelmatig.

Zwepen, handschoenen, vliegenspray, borstels (vooral hoevenkrabbers!), halstertouwen enz.
Een keer had ik een appel voor Sabientje onder het poetsen even in m'n poetskist gelegd, draai me om en weg was ie!
En nee, hij was niet opgegeten door Sabientje/een ander paard...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:26

Het gaat nu goed maar bij mij op stal hebben ook regelmatig dingen pootjes.. Zo was ik laatst mijn leren halster kwijt die aan het hek hing.. Die hing nu bij de paddock terwijl ik helemaal nog niet op stal was geweest. En toen ik er 1 week stond had ik ook geen zweep meer.. Die is denk ik teruggelopen naar mijn vorige stal.
Ik heb dan nu ook een vel gele.. Echt afschuwelijk maar staat inmiddels wel alweer 2 maanden op zijn plekje hihi.
Ik vind het helemaal niet erg dat mensen iets van me gebruiken maar leg het terug !!!!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:32

Yessy schreef:
Zoiets hadden wij eerst ook maar dat was een hond en wat katten die alles overal mee naartoe namen, je raakte alles kwijt maar binnen een maand was het altijd weer gevonden Knipoog


ja haha, de zwepen met afgeloven knopjes, harde borstels met verkauwd handvat, verkauwde flesjes babyolie enzo....
als ik aan het poetsen ben en de hond zie wegsluipen weet ik al hoe laat het is,
gelukkig hoef ik maar 1x zn naam te noemen en hij laat het al vallen....

en af en toe lijkt het in de bak alsof er een windhoos is geweest, aan de hindernissen te zien, maar dan heeft enkel onze ruin henk er in rondgelopen, ik weet niet wat het is, of hij is gefrustreerd of hij kan niet tegen die nette hindernissen, ze moeten altijd om.....

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:46

Ik ken het meid bij ons loopt ook zo'n diefje bij mij werd in een week tijd 8 kilo voer gestolen en de inhoud van een nieuwe spuitbus antiklit voor manen en staart had er zelf nog niet eens van gebruikt jammer voor die diefje was dat die door andere betrapt was maar zelfs dat maakte geen indruk op het diefje. Voer doe ik nu in een houten kist die ik zelf gemaakt heb met een groot slot en de rest van mijn spullen doe ik nu in een metalen kist die ook opslot kan. Ik vind het wel jammer dat de sfeer bij ons zo verpest kan worden door een persoon je bent nu bang als je iets voor een minuutje uit je handen legt draai je je om en weg is het maar wat doe je eraan zelf laat die persoon alles slingeren en moet je achter die zijn kont opruimen om bij je eigen spullen te kunnen komen.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:52

bij ons op stal is het op zich wel rustig met het opeens spoorloos zijn van dingen. Waar ik me wel af en toe mateloos aan erger is dat ze dingen lenen zonder te vragen én zonder het terug te leggen. Ik neem nu mijn shabrakken, bandages, peesbeschermers en zweetdekens maar mee naar huis. Misschien ben ik een hele muts maar ik vind het gewoon niet lekker dat een ander paard zweet met het shabrak van MIrk eronder en dat Mirk die later weer op krijg... En heel vreemd, die mensen wassen mijn shabrakken nooit uit...

:){

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:53

Is wel vervelend zeg. Inderdaad gewoon alles labelen en opsluiten Tong uitsteken.
Bij ons (thuis in de schuur) is een keer al het tuig gejat, 1 zadel, twee mooie hoofdstellen, 1 longeersingel en wat halsters enzo.... echt rot.

http://www.metjeppe.nl clickertraining |
equicoaching | equitherapie

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:46

Ik ben blij dat ik mijn pony thuis heb staan en dat gezeur niet heb....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, BarbaraNova, belindaap88, Bielsje, Lielle, Marigo, mika11, Nicollevs, singa, Supertje, ziechriet en 121 bezoekers