blijft hij bijten :?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneketjuh
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Boyl

blijft hij bijten :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 21:59

Hallo,
Ik heb een hengstje van ander half en bijt nogal. Nou hoorde ik van iemand dat als ik hem niet liet castereren dat hij dan blijft bijten en het niet afleert. Het liefst laat ik hem hengst want hij is verder poesmak. Ik straf hem wel steeds als hij bijt maar het lijkt wel of hij zich er niks van aan trekt. Wat moet ik doen... Verward

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:45

een flinke klap tegen de zijkant van zijn mond geven en anders met een borstel onder zijn kaak rammen. Consequent zijn ,dan leren ze het wel af.
Van dat castreren, ik geloof er helemaal niets van, want ik ken een ruintje, nou die greep je gewoon voor zijn plezier.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:49

tsja op wat voor manier bijten??
hard/zacht kwaad/lief ?

en heb je zelf al geprobeert om hem dat af te leren?

net zoals barvrouwke zegt, consequent zijn. dan is de kans het grootst dat hij er mee stopt.

ik heb geen ervaring met jonge hengsten, dus ik kan je niet verder echt helpen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:18

idd gewoon concequent zijn, en heeft er {vind ik} verder weinig mee te maken of het hard/zacht/kwaad/lief is. hij mag het gewoon niet.

xxNimboxx

Berichten: 83
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Ergens in Brabant...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:44

Barvrouwke schreef:
een flinke klap tegen de zijkant van zijn mond geven en anders met een borstel onder zijn kaak rammen. Consequent zijn ,dan leren ze het wel af.
Van dat castreren, ik geloof er helemaal niets van, want ik ken een ruintje, nou die greep je gewoon voor zijn plezier.

helemaal mee eens!

niet TE hard natuurlijk Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:48

Hoe is hij gehuisvest?

xxNimboxx

Berichten: 83
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Ergens in Brabant...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:50

Ja!
Kan hij ook andere paarden zien?

dat is een goeie gijsenkim Knipoog

lisa12
Berichten: 27
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:10

als die een keer bijt geef het dan een harde klap zo dat ie het afleert bijt die jou of doet ie het naar andere paarden als ie het naar andere paarden doet is het spelen Scheve mond

Anneketjuh
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Boyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 21:17

gijsenkim schreef:
Hoe is hij gehuisvest?



Hij heeft het eerste jaar met een leeftijdsgenootje gestaan en staat nu sinds kort alleen. Overdag in het land en bij erg slecht weer op stal. Maar dat bijten deed hij ook al toen hij met zijn vriendje stond.

Anneketjuh
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Boyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 21:21

xxNimboxx schreef:
Ja!
Kan hij ook andere paarden zien?

dat is een goeie gijsenkim Knipoog


Ja beide buren hebben een paard. Hij kan ze niet altijd zien, maar ze kunnen elkaar wel goed horen .

Anneketjuh
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Boyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 21:22

lisa12 schreef:
als die een keer bijt geef het dan een harde klap zo dat ie het afleert bijt die jou of doet ie het naar andere paarden als ie het naar andere paarden doet is het spelen Scheve mond


Nee hij bijt echt naar mensen. En ik straf hem ook goed. en ik ben ook echt wel consequent.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:24

Mijn paarden zijn helemaal gestopt met bijten toen ze eenmaal gecastreerd waren.
Het helpt dus wel degelijk.
Waarom zou je hem ook hengst willen houden?

MBASS

Berichten: 190
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: geen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:34

als het oer gaat van castreren lijkt mij de keus niet moeilijk waarom hem hengst houden.. eigenlijk geet het alleen maar nadelen

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:40

Ik geloof dat ze hem niet wil laten castreren, we kunnen dus beter meedenken en tips geven hoe ze het op kan lossen zonder zijn mannelijkheid aan te tasten Knipoog
Het is hier al enkele malen genoemd, consequent zijn en hem ervoor straffen door een tik op zn neus te geven. Ik kneep een paard wat bij Amber instond wel eens in zijn neus als hij aanstalten maakte om te gaan bijten en dat hielp ook prima...

Anneketjuh
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Boyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 21:49

Alet schreef:
Ik geloof dat ze hem niet wil laten castreren, we kunnen dus beter meedenken en tips geven hoe ze het op kan lossen zonder zijn mannelijkheid aan te tasten Knipoog
Het is hier al enkele malen genoemd, consequent zijn en hem ervoor straffen door een tik op zn neus te geven. Ik kneep een paard wat bij Amber instond wel eens in zijn neus als hij aanstalten maakte om te gaan bijten en dat hielp ook prima...



Dankje. Ik heb hem al meerdere malen in zijn neus geknepen, een klap verkocht, een schop gegeven. Maar het helpt allemaal nog niks. Denk je dat als ik dit blijf volhouden dat hij er dan vanzelf mee ophoudt? Het heeft tot nu toe nog geen resultaat gehad Verward

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:00

happen=klappen zo simpel is het

als je consequent bent, valt het eurootje vanzelf bij hem en wordt het minder en op lange termijn houdt ie ermee op en verzint ie iets anders

Anneketjuh
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Boyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 22:03

smurf schreef:
happen=klappen zo simpel is het

als je consequent bent, valt het eurootje vanzelf bij hem en wordt het minder en op lange termijn houdt ie ermee op en verzint ie iets anders


Hij verzint iets anders?Nou dat geeft in elk geval hoop voor de toekomst OK dan! thanx.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:10

ja hoor, als het een beetje slim paard is, heeft ie een heel repertoire hengtenkunstjes...... de mijne is al 3 jaar gecastreerd en hij verzint ze waar je bij staat

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:11

bijt hij door? of is het een "hap" ??
ik zou met een zweepje een tik op zn borst geven!
omdat ie niet (nog) op de tikken reageerd
xxdevica

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:26

je moet het hem inderdaad in 1 keer duidelijk maken.. 1 keer zo'n harde tik geven dat ie het nooooit meer doet.. klinkt heel zielig.. maar anders blijf je het houden en dan schiet je er ook niets meer op.. en elke keer een klein klapje.. is net zo erg of erger dan 1 keer een harde klap..! maar succes Lachen

Anneketjuh
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Boyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 22:51

Devica schreef:
bijt hij door? of is het een "hap" ??
ik zou met een zweepje een tik op zn borst geven!
omdat ie niet (nog) op de tikken reageerd
xxdevica


Nou hij heeft 1 keer goed doorgebeten. Dat werd een mooie blauwe plek op mijn arm. maar verder is het meer een hap en trek ik optijd terug. Ik wil niet dat hij de volgende keer een kindervingertje beet heeft.

Anneketjuh
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Boyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 22:53

Ghani schreef:
je moet het hem inderdaad in 1 keer duidelijk maken.. 1 keer zo'n harde tik geven dat ie het nooooit meer doet.. klinkt heel zielig.. maar anders blijf je het houden en dan schiet je er ook niets meer op.. en elke keer een klein klapje.. is net zo erg of erger dan 1 keer een harde klap..! maar succes Lachen


Eerlijk gezegd heb ik dat al geprobeerd. En ik hou er niet van om dieren te slaan. Maar het moet wel bij hem helaas

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:00

Het beste wat je kan doen is het dier met soort genoten op het land zetten en je er zo min mogelijk mee bemoeien. Dit wordt een lastig paard zo, dat kan ik je op een briefje geven!

Anneketjuh
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Boyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 23:07

gijsenkim schreef:
Het beste wat je kan doen is het dier met soort genoten op het land zetten en je er zo min mogelijk mee bemoeien. Dit wordt een lastig paard zo, dat kan ik je op een briefje geven!



Maar lastig is hij dus helemaal niet. Hij is poesmak. Mijn kleine nichtje van vier heeft er op gezeten. hij vind alles best. loopt netjes mee aan de hand. het is echt een voorbeeldig paard afgezien van dat bijten dan Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:10

komt nog wel, wees maar niet bang.......... enuh beessie is anderhalf, laat je nichtje voorlopig maar op haar eigen beentjes staan Haha! Haha! Haha!