Wat voor voer bijvoeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marlies
Berichten: 65
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Wat voor voer bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-02 18:30

Vraagje: eind april gaat mijn jaarlinghengst het land op. Hij zal daar dag en nacht staan samen met nog een aantal andere paarden, tenzij de weersomstandigheden te slecht zijn. Nu eet hij daar de hele dag alleen maar gras, wat natuurlijk helemaal niet slecht is voor hem, maar ik wil hem gaan bijvoeren met biks of muesli of iets anders soortgelijks om hem gezond te houden en zijn groei verder te bevorderen.
Hebben jullie ook tips of eventueel merken voer wat ik het beste kan gaan bijvoeren. Het moet in ieder geval goed combineren met het gras. Ik heb alleen geen idee of ik dan juist eiwitarm of eiwitrijk, vitaminerijk of vitaminearm etc voer moet hebben. HELP!!! Verward


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 18:39

Als het gras geschikt is voor paarden (Raaigras) en er genoeg op het land staat hoef je in de zomer in principe niets bij te voeren. Een te groot gewicht (c.q. te zwaar paard) is in principe niet goed voor de tere botten en gewrichten en gras, dat zul je merken, is genoeg voor ze.

Het risico is ook dat, als je op het land bijvoert, je alleen maar onrust, nijd en heel gevaarlijke situaties krijgt, als jij met je emmertje voor jouw hengst aankomt, en de rest ook wil, niet krijgt en begint te knokken. En als jij er tussenin staat loop je ook kans de volle laag te krijgen. Dat kan tot heel gevaarlijke situaties leiden.

Ik zou willen adviseren niet bij te voeren als het niet nodig is. Kijk hoe je paard eruit ziet en reageer pas als het nodig is. En dan is hooi in principe voldoende.

Je suis Charlie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GiGi_90, Mette, Tamara1991 en 92 bezoekers